Sobre Zoho CRM

Zoho CRM brinda a las organizaciones de pequeño y gran tamaño una solución completa de gestión del ciclo de vida de las relaciones con los clientes para gestionar ventas, marketing, asistencia al cliente y servicios, y gestión de inventarios, todo en un sistema de negocios único y en toda la organización.

Automatización de la fuerza de ventas:

Un buen CRM empodera a los equipos y a las empresas que lo usan. Un CRM inteligente te brinda la información que necesitas de manera que puedas usarla. Un CRM ideal te ofrece una solución para simplificar tus procesos desde el primer día. Zoho CRM incluye lo bueno, lo inteligente y lo ideal en un paquete listo para la empresa. Zoho CRM admite la automatización de las actividades de ventas, los procesos y las responsabilidades administrativas para mejorar la eficacia de venta de los profesionales de ventas.

Automatización de marketing:

Con la automatización de marketing de Zoho CRM, puedes planificar eficazmente actividades de marketing y mejorar la calidad del proceso de generación de clientes potenciales. Además, puedes medir el rendimiento y la eficacia (ROI) de las campañas.

Servicio y asistencia al cliente:

La funcionalidad de casos y soluciones de Zoho CRM te da la posibilidad de optimizar el proceso de asistencia al cliente de toda la organización y permitir una mejor integración entre los procesos de ventas y asistencia al cliente en un solo sistema.

Gestión de inventarios:

Zoho CRM Inventory Management te ayuda a lograr una integración perfecta entre las actividades de preventa y posventa en una sola aplicación. Además, también puedes hacer el seguimiento de la adquisición de bienes o servicios de la lista de proveedores preferidos.

Precios desde:

US$ 20,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Zoho CRM

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Emiratos Árabes Unidos, Australia, Baréin, Brasil, Canadá y otros 17, China, Colombia, Alemania, Egipto, España, Francia, Reino Unido, India, Italia, Japón, México, Nigeria, Países Bajos, Nueva Zelanda, Singapur, Estados Unidos, Sudáfrica

Idiomas admitidos

alemán, checo, chino, coreano, danés y otros 15, español, francés, hebreo, húngaro, inglés, italiano, japonés, neerlandés, polaco, portugués, ruso, sueco, turco, zh-hant, árabe

Precios desde:

US$ 20,00/mes

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Las 5 mejores alternativas a Zoho CRM

Imágenes

Zoho CRM Software - 1
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Zoho CRM Software - 3
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Zoho CRM Software - 6
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Vídeo de Zoho CRM
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Funciones

Funcionalidades totales de Zoho CRM: 204

  • API
  • Acceso móvil
  • Acciones activadas por evento
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de correo electrónico
  • Alertas de móvil
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Alzada de solicitudes
  • Análisis de atención al cliente
  • Análisis de campañas
  • Análisis de correlaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis de páginas web
  • Análisis de sentimientos
  • Análisis de tendencias
  • Análisis de texto
  • Análisis de ventas
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis estadístico
  • Análisis predictivo
  • Análisis visual
  • Análisis y seguimiento del ROI
  • Aprobación de ventas
  • Arrastrar y soltar
  • Asistencia al cliente
  • Automatización de marketing
  • Automatización de ventas
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Biblioteca de contenidos
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • CTA personalizables
  • Calendario de marketing
  • Campañas de goteo
  • Campos personalizables
  • Captura de clientes potenciales
  • Catalogación/Categorización
  • Catálogo de productos
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Comentarios/notas
  • Comunicación multicanal
  • Control de procesos empresariales
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Controles o permisos de acceso
  • Correspondencia cliente/propiedad
  • Creación de informes de excepción
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Cualificación de leads
  • Cuentas de clientes
  • Datos en tiempo real
  • Distribución de clientes potenciales
  • Distribución de correo electrónico
  • Encuestas de cliente
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento automatizado
  • Entrega de contenidos
  • Escaneado de tarjetas de visita y de identificación
  • Etiquetado
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • Formularios web
  • Generación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Generación de propuestas
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de actividad de ventas
  • Gestión de actividades
  • Gestión de bajas de la suscripción
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de compradores
  • Gestión de comunidades
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la experiencia del cliente
  • Gestión de la formación
  • Gestión de llamadas
  • Gestión de los comentarios negativos
  • Gestión de modelos
  • Gestión de objetivos
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de relaciones
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de tareas
  • Gestión de usuarios
  • Gestión de ventas sobre el terreno
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Gestión del conocimiento
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Gestión del rendimiento
  • Gestión del territorio
  • Gestión multicanal
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Implementación basada en web
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de ventas
  • Informes del pipeline
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de chat interno
  • Integración de páginas web
  • Integración de redes sociales
  • Integración de terceros
  • Ludificación
  • Marketing de búsqueda
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Marketing social
  • Modelado y simulación
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Para dispositivos Mac
  • Para dispositivos iPad
  • Para equipos de ventas/organizaciones
  • Para instituciones financieras
  • Para la industria AEC
  • Para startups
  • Personalización
  • Planificación de campañas
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Preguntas frecuentes
  • Presentación gráfica de datos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Previsión de ventas
  • Priorización
  • Programación
  • Programación de citas
  • Programación de tareas
  • Promoción social
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Recopilación de datos multicanal
  • Recordatorios
  • Segmentación
  • Segmentación de campañas
  • Segmentación de clientes
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de actividades de clientes
  • Seguimiento de clientes
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento de fuentes
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de la participación
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento del comportamiento
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento por correo electrónico
  • Sincronización de calendario
  • Sincronización de datos
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Supervisión
  • Supervisión de redes sociales
  • Supervisión en tiempo real
  • Tareas del equipo
  • Test multivariante
  • Varias campañas
  • Varias divisas
  • Varios idiomas
  • Visualización de datos
  • Widgets
  • Wiki
  • XML y RSS

Alternativas

monday.com

4,6
#1 alternativa a Zoho CRM
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube, donde los equipos crean aplicaciones de flujo de trabajo en...

Salesforce Sales Cloud

4,4
#2 alternativa a Zoho CRM
¿Has visto las soluciones para pequeñas empresas de Salesforce? Sales Cloud es una plataforma de CRM personalizable que...

Bitrix24

4,0
#3 alternativa a Zoho CRM
Bitrix24 es una plataforma gratuita de colaboración de código abierto y en la nube que proporciona herramientas de CRM,...

Marketing 360

4,7
#4 alternativa a Zoho CRM
Marketing 360 es una empresa de software de marketing que proporciona una combinación de software integrado y servicios...

Opiniones

Calificación general

4,2 /5
(5.080)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funciones
4,2/5
Facilidad de uso
4,1/5
Asistencia al cliente
4,0/5

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Mostrando 5 opiniones de 5.080
Aminuddin B.
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The best CRM we have use

Revisado el 29/1/2021

Zoho CRM help us to easily managing our customer support and interaction with customer. It is so...

Zoho CRM help us to easily managing our customer support and interaction with customer. It is so easy to learn all the features and has help us managing leads coming from the marketing funnel.

Puntos a favor

Zoho CRM is cloud based platform, which mean it can be access from any device with internet connection. Managing a customer relationship tools like emails, quick chat, bot chat, sales call, marketing funnel and social media is very possible with Zoho CRM and the tools is well build with no problem to integrate it with third part service.

Puntos en contra

The are some bugs and glitches that are still not fixed. Sometimes, i can even login to the platform and keep showing an error for the Captcha. Other than that, the email template that are provided is difficult to edit and not many option to customized it.

Damian C.
Calificación general
  • Sector: Consultoría de gestión
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

A functional CRM that does the basics and more, well. Fits a business of any size.

Revisado el 22/10/2020

I think there are some very good functions and features in Zoho CRM. It is easy easy to use and...

I think there are some very good functions and features in Zoho CRM. It is easy easy to use and also has a raft of potential add-ons in the Zoho Suite that can be used at a small cost such as Zoho Sign which is so simple to use along with Zoho Survey. It can be White Labelled which I like.

Puntos a favor

It ticks our list as a Cloud-based solution after moving from a system on a shared network drive operation. You receive quite a lot for the price. It is built around the sales funnel/channel and does this well. It gives you all the functionality within the leads or accounts fields to record meetings, interactions, emails, phone calls, emailing directly from Zoho and calling from Soho if using a VOIP system.

It's actually got good 3rd party cross-functionality with 365 or G-Suite, I use the former with excellent Outlook usage.. Chat functions or messages are easy and can be linked to a client or user and sometimes are a better way to record the customer record that on ordinary business email.

I have only needed to contact the support team a few times but each time has been very quick and a swift resolution.

I have used some of the automated marketing features and it is definitely something that I will utilise more with any web info request funnelled to Zoho.

Puntos en contra

The UI can look a bit plain for some if you do not know how to customise. Downloading or collating data is not always straight forward. This is also to be said about uploading leads. It is not always clear which part of an upload has failed. However, when the upload does work it is a great time saver.

The search function is not that intuitive; I found sometimes unless you type in an exact match it does not return anything.

Vincent M.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Zoho One User

Revisado el 15/9/2021

As time progressed my vision has clarified on what I’d like Zoho to do for me. Click a button, send...

As time progressed my vision has clarified on what I’d like Zoho to do for me. Click a button, send a quote, and simultaneously send me an email for parts and products to send to my distribution vendors for shipping. I can have that all tied into Zoho Books if I want, but we have not looked at Books as of yet.

We're going to be utilizing the marketing campaign in the near future. Currently we're utilizing Zoho Sign (DocuSign) for contracts and we're utilizing Workspace (Share Point) where we have a collaborative repository for training materials spreadsheets for our projects that we want to keep track of anything we want to share amongst ourselves that's what we use.

Puntos a favor

As advertised, you can run your entire organization from this enterprise platform that being Zoho One.
We heavily use the CRM for generating quotes emailing templates email and quotes and proposals and contact management.

Puntos en contra

Each module can speak to another but on a very limited basis directly out of the box. You'll need to customize each modules ability to speak to each other in the manner you want.

This will take some time for you to discover.. be patient, the product is not a "Magic Genie" but could be when you program it to be.
You'll discover what you need and want as your use and familiarity increase.

I recommend paying for the support from Zoho, it's not expensive if you don't have a lot of people, it's a percentage of your overall licensing fee. You can use the Zoho one support crew to give you any assistance that you need.

There are two levels of support you can choose a Zoho partner who has business sense and understands how you're going to use your Zoho product. These Partners are sharp, intelligent groups and know what their doing. Consequently your pricing matches their experience.
the Zoho support group has no business sense they're not intuitive they will fix whatever problem you have they will answer your questions, but they do not have business insight

Alternativas consideradas

Dynamics 365 y Salesforce Sales Cloud

Razones para elegir Zoho CRM

We needed something more encompassing and flexible. ACT's firs failure was not being able to integrate with Ring Central. Zoho allows for a click to call and bingo, your on the phone with whomever you're calling.

Software anterior

Act!

Razones para cambiar a Zoho CRM

1. Chose Zoho One for pricing 2. flexibility 3. expandability 4. capability 5. functionality You can program this entire platform work together as one cohesive mechanism. It's truly an amazing platform once you get your head wrapped around the entire concept and you give yourself some time to work with it, I really think you will find it a very solid product. The downfall is it's all cloud based, it's not on premise. sometimes the website is a bit sluggish. Zoho on occasion takes a few moments to update. Salesforce priced themselves out of the market and I would have to hire a developer just to use the product. That's an immediate no go right out of the gate. Microsoft Dynamics I could manage on my own, however I still would be required to engage a partner and their minimum investment starts at $5000 another no go.
Jen W.
Calificación general
  • Sector: Consultoría de gestión
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

You get what you pay for

Revisado el 9/4/2018

Unlike my other review, I only used Zoho as a user, not as an administrator. I can't comment on...

Unlike my other review, I only used Zoho as a user, not as an administrator. I can't comment on the customer service, as I never had contact with them. I'm aware of the pricing as I shopped them before choosing the CRM my team uses now.

Basically, this is a great free database, accessible by multiple users. It is not a great pipeline tracker. It is not a great system for an efficient data entry process.

Puntos a favor

The best thing about Zoho is that it's free for up to a number of users. Great for a small business who doesn't have a budget for CRM yet and needs somewhere to store information and search it later. It can be simple to use. I always look for a system that you can enter a very minimal amount of information into in order to store a lead or prospect. Zoho is definitely capable of that.

I have used this in conjunction with inside and outside sales teams together. It was simple enough for the inside team to look up an account that calls in to see if they've had contact with an outside rep, and vice versa. It's nice that it has a mobile app, though when I stopped using it it was still the least intuitive/useful app I had on my mobile devices.

Puntos en contra

I've used other CRMs, and I noticed that using both Zoho and another (Salesforce) it is very common to happen upon duplicate prospects in the system. It seems like the way an account is entered is not as intuitive in detecting that the account already exists. I've used others that will suggest any contact, address, phone number, name or business that already exist in the company's pipeline literally as you're typing them. With Zoho it's more like you look up each data field first on your own to be sure the account doesn't exist before entering it.

That can be pretty tedious for an already tedious job like assisting our reps with data entry. The result is lost notes, because some are on one of the duplicates and some are on the other. I've seen this particular problem cause a lot of lost time and energy for outside reps in particular, who go out to an account not knowing the most up to date information about it.

I also found the other tools to be less useful than in other CRMs. For instance, generating a report on your pipeline and what stage the accounts are in. Other CRMs in a similar price range are easily capable of telling a user how many prospects are in follow up or final stages of the sales process. While using Zoho, I actually tracked my pipeline on my own separately using a spreadsheet. It was easier and more intuitive than the CRM offered. Now, leading a team, I would not use this CRM and this would be a big reason why. I can't imagine trying to track the progress of our leads via a team using this CRM's tools.

Saqlain M.
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

CRM for Small Business

Revisado el 15/8/2021

Overall Experience is Very Good. We are happy with the product. We had our doubt while purchasing...

Overall Experience is Very Good. We are happy with the product. We had our doubt while purchasing but now we are glad we did.

And Zoho is developing, introducing new features every now and then. Very Nice

Puntos a favor

A lots of features in one place with different functionality, made the life easier. We use MAIL, CONNECT and CLIQ all the time. It has become an inseparable part of our Business.

WorkDrive is very Responsive and Reliable Best solution for File storage with the team. I can Give access to a folder to my colleague and can revoke when done. Very easy.

Mobile apps are Also Nice and Handy.

The way ZOHO keeps everything Tidy and Clean by offering different options for different problems is the most I like about ZOHO CRM

Puntos en contra

Very big System a lots of functions which remains untapped and I think it will be for some time now. beginners have to learn some behaviors to work with it. The learning curve a bit Steep.

In short I don't have anything that I dislike about ZOHO, but it took some time to get here.

Alternativas consideradas

Dropbox Business, OneDrive y Google Workspace

Razones para elegir Zoho CRM

Google is Good but very Expensive. Zoho is on the other hand a bit low on the price side. Initially that was the primary reason to switch.

Software anterior

Google Drive

Razones para cambiar a Zoho CRM

It was a little less costly and was promising a lot of features. Other Options that we tried was not promising much. Another very important thing is that they gave us 2 months free, the paid version for free. For the whole team with the Email support. I mean we had our [email protected] for free. In the while We tested the platform as much we could and liked it, purchased it. Happy that we did.
Mostrando 5 opiniones de 5.080 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Zoho CRM

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Zoho CRM.

Zoho CRM ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$ 20,00/mes
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Zoho CRM son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Zoho CRM admite los siguientes idiomas:

alemán, checo, chino, coreano, danés, español, francés, hebreo, húngaro, inglés, italiano, japonés, neerlandés, polaco, portugués, ruso, sueco, turco, zh-hant, árabe

Zoho CRM admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Zoho CRM se integra con las siguientes aplicaciones:

ActiveCampaign, Adobe Sign, Amity, Aura Call Center Elite, Bedrock Data, Box, BurstSMS, DocuSign, Dropbox Business, Eventbrite, Facebook for Business, GetResponse, Gmail, GoToMeeting, GoToWebinar, Google Ads, Google Analytics, Google Calendar, Google Drive, Google Workspace, HubSpot CRM, Join.Me, Jotform, Kixie PowerCall, Leadfeeder, LinkedIn for Business, Mailchimp, Microsoft 365, Microsoft Outlook, Operations Hub, PandaDoc, PayPal, Proposify, Quickbooks Online, QuoteWerks, Quoter, RingCentral Contact Center, SMS-Magic, Saasu, Shopify, SimplyCast, Skyvia, Slack, SurveyMonkey, Trello, Twilio, Twitter, Xero, Zapier, Zendesk, Zoho Analytics, Zoho Assist, Zoho Books, Zoho Campaigns, Zoho Cliq, Zoho Creator, Zoho Desk, Zoho Expense, Zoho Forms, Zoho Mail, Zoho Meeting, Zoho Projects, Zoho SalesIQ, Zoho Sign, Zoho Social, Zoho Subscriptions, Zoho Survey, Zoho Writer, iQuoteXpress, mailparser.io

Zoho CRM ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

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