
Sobre Marketo Engage
Marketo® proporciona una completa plataforma de software de marketing para empresas de todos los tamaños con herramientas para la automatización de marketing, la gestión de campañas y la promoción de clientes potenciales. Marketo® proporciona una completa plataforma de software de marketing para ayudar a impulsar a las pequeñas y grandes empresas globales de rápido crecimiento por igual a través de la automatización de marketing. El software de efectividad de ventas se centra en ayudar a las empresas a agilizar los procesos de marketing, ofrecer más campañas, generar más clientes potenciales listos para ganar y mejorar el rendimiento de ventas. Con tecnología probada, servicios integrales y orientación experta, Marketo ayuda a miles de empresas de todo el mundo a convertir el marketing de un centro de costos en un impulsor de ingresos.
Las herramientas de automatización de marketing dentro de Marketo facilitan la creación de relaciones a largo plazo con los clientes a través de la creación y la implementación de campañas de marketing en varios canales. Los usuarios pueden crear correos electrónicos dirigidos desde cero o personalizando una de las muchas plantillas integradas y los correos electrónicos pueden personalizarse para cada grupo de usuarios según los intereses, historial de compras, participación, entre otros. Las campañas de marketing por correo electrónico se pueden automatizar y Marketo proporciona herramientas como activadores de eventos, pruebas A/B para campañas, actualizaciones automáticas de los miembros, informes de rendimiento y paneles, mensajes móviles personalizados dentro de la aplicación, seguimiento de ubicación, seguimiento del comportamiento de los visitantes y mucho más.
Las soluciones de automatización de marketing de Marketo tienen como objetivo ayudar a los usuarios comerciales a generar más clientes potenciales en ventas de alta calidad y ganar más negocios con menos esfuerzo manual para mejorar el retorno de la inversión (ROI) del marketing. La automatización de marketing minimiza el trabajo inútil para que los usuarios puedan centrarse en la creatividad y la calidad de los mensajes y ofertas de marketing.
Precios desde:
US$ 895,00
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Las 5 mejores alternativas a Marketo Engage
Dispositivos
Tamaño de la empresa
Disponible en los países siguientes
Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania, Reino Unido, India, Japón, México, Estados Unidos y otros 5
Idiomas admitidos
alemán, francés, inglés, japonés
Precios desde:
US$ 895,00
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Las 5 mejores alternativas a Marketo Engage
Imágenes








Funciones
Funcionalidades totales de Marketo Engage: 101
Alternativas
Pardot

HubSpot Marketing Hub

HubSpot CRM

Zoho CRM

Opiniones
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- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Indeed a Best-in-Class Marketing Automation Software
Revisado el 3/7/2019
My overall experience with Marketo Marketing Automation is satisfactory. I am using it daily for...
My overall experience with Marketo Marketing Automation is satisfactory. I am using it daily for marketing automation for different marketing campaigns for different team members and I found this platform very helpful and amazing. My experience with their dashboards and reports features are mindblowing and this is the best thing about this tool.
Puntos a favor
I like almost everything about this amazing marketing automation tool. Some of the things that I like most about it is the following:
1. Marketo customer support team is very responsive and always available to help, this is something I like the most.
2. Marketo's simple and easy user interface is amazing and very easy to use. This is the second thing that I like about it.
3. Marketo's amazing dashboards and reports features are the 3rd things that I like most about it. It is very informatics.
Puntos en contra
I want to share one thing that I dislike about it and that is Marketo is a little bit expensive compared to other tool but I must say that it is worth to spend on it.
Razones para cambiar a Marketo Engage
I choose Marketo Marketing Automation over these alternative products because of two things: 1. Amazing customer support team: Yes, a Marketo customer support team is amazing because of this we choose this tool over these alternatives. 2. Amazing Dashboards and reporting features: Yes because of its amazing reporting and powerful dashboard features I chose this tool- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Marketo is the Gold Standard of Marketing CRMs in the marketplace!!
Revisado el 5/5/2022
My experience with Marketo has been amazing from the sales rep, our implementation specialist,...
My experience with Marketo has been amazing from the sales rep, our implementation specialist, support department and our CSM went over and beyond to make sure we were getting the most value out of the platform.
Puntos a favor
I love the deep native integration with Salesforce that allows us to sync data and both company and contact records to communicate through marketing and sync up with our account based marketing campaigns and enabling sales to follow up at the exact right time based on lead scoring and actions take by prospect when consuming our content we deliver in the form of email opens, email clicks and % video views with the amazing integration with Wistia. The Strategies you can deploy are only limited by your creativity as a marketer and sales architect and revenue officer at your company and I absolutely love Marketo!!
Puntos en contra
The platform is very robust and takes learning and using it and clearly understand best practices through executional experience running campaigns and this takes an investment of time and it's absolutely worth it and the return on that time investment is the most important revenue driver in our company when combining the power of your sales reps and your sales enablement tool in your tech stack!!
Razones para elegir Marketo Engage
We had to connect Infusionsoft with a 3rd party integration platform that had built a custom integration and it was a significant monthly investment and Infustionsoft is an inferior platform compared to Marketo Engage. It was a no brainer to make the switch.Razones para cambiar a Marketo Engage
Marketo offers an agency level account allowing us to connect our clients Salesforce with a license of Marketo under our single Agency level account with Marketo Engage which allows us to provide marketing services along with our sales services, aligning both and providing maximum return on our clients investment working with us and a win/win for everyone. Also, Marketo doesn't try and be everything to everybody, they set the standard for marketing CRMs and have an excellent, deep integration with Salesforce and other platforms just didn't match up in comparison.- Sector: Software informático
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Pros and Cons
Revisado el 12/11/2015
Puntos a favor
Once optimized, Marketo is good for rapid-fire content creation (emails, landing pages, and campaigns) that is tailored and optimized for digital marketing experiences. It can collect a broad range of data out-of-the-box which provides significant advantages compared to competitors.
Puntos en contra
Marketo's ability to scale, technically, can be a limiting factor at times. The major dependencies are lead database size, web traffic volume, and integration with the CRM. At the point of 750k+ leads, Marketo becomes slow to work with. At the point of 10k page visits/day, queues start to pop up on logging web activity. When lots of leads are begin updated in Marketo and through the CRM, the back-and-forth usage of API calls (by which Marketo communicates with CRMs) starts to max out, and you have to really optimize the setup in order to have timely communication between Marketo and the CRM.
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Strong Platform for B2B Marketing
Revisado el 5/5/2022
I have helped clients (and our own internal org) plan, automate and execute their marketing with...
I have helped clients (and our own internal org) plan, automate and execute their marketing with Marketo for over 6 years. During this time, I have also worked with other B2B and B2C Marketing Automation tools and find Marketo to the right combination of powerful, relatively easy to use (you don't have to spend thousands of dollars to master) and flexible.
Puntos a favor
It is a good balance of standard features and the ability to customize .
Puntos en contra
If you need to change your native CRM connection, you have to migrate to a new instance, which is usually very costly and time-consuming.
- Sector: Construcción
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Great for all businesses
Revisado el 27/9/2020
Can't live a day without the software. Sometimes I can't understand somethings, but they have loads...
Can't live a day without the software. Sometimes I can't understand somethings, but they have loads of tutorials on their website and YouTube.
Puntos a favor
Whatever you can think of in terms of marketing automation, lead management and email marketing, chances are Marketo can do it.
Puntos en contra
You can just subscribe and start using it without a little training. And the functionalities are so many, that you really need to know what you are looking for to find it.
Preguntas frecuentes sobre Marketo Engage
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Marketo Engage.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Marketo Engage?
Marketo Engage ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: US$ 895,00
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Marketo Engage?
Los clientes habituales de Marketo Engage son:
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Marketo Engage?
Marketo Engage admite los siguientes idiomas:
alemán, francés, inglés, japonés
P. ¿Marketo Engage es compatible con dispositivos móviles?
Marketo Engage admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Marketo Engage?
Marketo Engage se integra con las siguientes aplicaciones:
123FormBuilder, AdRoll, Allocadia, Aventri, Azuqua, Bedrock Data, Bizible, Bluenose, Boomtrain, Box, Brainshark, BriteVerify, Built.io Flow, Bynder, CAKE POS, Calendly, Call Loop, CallRail, Captora, Ceros, Cirrus Insight, Close, Conference Call, Contentful, Curata, Cvent Event Management, DataHero, Datameer, Datanyze, Direct Mail Manager, DiscoverOrg, Drift, Easypromos, Ektron, Eventbrite, EverString, FeedOtter, Folloze, FullContact, Gainsight CS, GetSiteControl, Gmail, GoTo Webinar, Highrise, Highspot, INXPO, Infer, Influitive, Infor Birst, InsideView, InsightSquared, Insightly, Instapage, Integrate Events, Jifflenow, Jitterbit, Justuno, Kapost, Kissmetrics, Klipfolio, KnowledgeTree, Lattice Engines, LeadGnome, Leadspace, Localytics, Microsoft Excel, Mintent, Mintigo, Mixpanel, Movable Ink, NetSuite, Neustar UltraDNS, New Relic One, ON24, Oktopost, Omniconvert, Onstream Webinars, Operations Hub, Optimizely, OptinMonster, Oracle CRM On Demand, Outgrow, Parseur, PathFactory, Picreel, Pipedrive, Pipeliner CRM, Poptin, Privy, Qualtrics CoreXM, QuickTapSurvey, Quotient, Radius, Rocket Fuel, SAP Customer Experience, SalesBox, SalesPredict, Salesforce Sales Cloud, Scoop.it, Segment, Sigstr, Skilljar Customer Education, Skyword, Slack, SlideShare, Smartling, Smartsheet, SnapApp, Sprinklr, Stripe, SugarCRM, SurveyMonkey, Tealium Customer Data Hub, Totango, Tray.io, Trello, Twilio, Typeform, Uberflip, Unbounce, UserVoice, Usermind, Veelo, Velocify, VidCaster, Vidyard, Virto Commerce, VisitorTrack, Webdam, Webex, Wistia, Wunderkind, Yesware, Zapier, Zendesk Sell, Zoho CRM, atEvent, uStudio
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Marketo Engage?
Marketo Engage ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat
Categorías relacionadas
Ver todas las categorías de software encontradas para Marketo Engage.
- Herramientas de marketing en redes sociales
- Software de gestión de campañas
- Herramientas de email marketing
- Herramientas de automatización de marketing
- Herramientas de administración de leads
- Herramientas de análisis de datos de marketing
- Software de plataformas de marketing All-in-One
- Sistemas automatizados de ventas
- Software de análisis predictivo de leads
- Herramientas de generación de leads
- Herramientas de mobile marketing
- Software para Capacitación de ventas
- Software de personalización
- Software de marketing de cuentas
- Herramientas de lead nurturing
- Software de compromiso del cliente