PracticePanther Legal Software

Software fácil de usar para bufetes de abogados, asistentes jurídicos y letrados.

Sobre PracticePanther Legal Software

PracticePanther es un software de gestión de bufetes de abogados sencillo, fácil de usar y seguro. Decenas de miles de bufetes de abogados en todo el mundo usan PracticePanther para ahorrar tiempo, trabajar más rápido y hacer crecer sus firmas.

Trabaja desde cualquier lugar usando cualquier smartphone, tablet o computadora gracias a su sitio web apto para dispositivos móviles. Reduce el desorden y acaba con el papel en el bufete. Obtén asistencia de clase mundial por teléfono, correo electrónico o chat en vivo. Ofrece prueba gratuita sin límite de tiempo para los primeros 3 clientes y 3 casos. No se necesita tarjeta de crédito.

Precios desde:

US$ 59,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a PracticePanther Legal Software

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Alemania, Reino Unido, México , Nueva Zelanda, Estados Unidos

Idiomas admitidos

español, inglés

Precios desde:

US$ 59,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a PracticePanther Legal Software

Imágenes

PracticePanther Legal Software Software - 1
PracticePanther Legal Software Software - 2
PracticePanther Legal Software Software - 3
PracticePanther Legal Software Software - 4
Ver 5 más
Vídeo de PracticePanther Legal Software
PracticePanther Legal Software Software - 1
PracticePanther Legal Software Software - 2
PracticePanther Legal Software Software - 3
PracticePanther Legal Software Software - 4

Funciones

Funcionalidades totales de PracticePanther Legal Software: 88

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Aplicación móvil
  • Autenticación de dos factores
  • Automatización de documentos
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de texto completo
  • CRM
  • Calendario de personal
  • Campos personalizables
  • Captura de documentos
  • Contabilidad
  • Contabilidad de devengo
  • Contabilidad fiduciaria
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Creación de documentos
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo y validación de gastos
  • Facturación
  • Facturación automática
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Formularios personalizables
  • Gestión de archivos
  • Gestión de bancarrota
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de carteras
  • Gestión de casos
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de conflictos
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de facturas
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de patentes y marcas registradas
  • Gestión de recibos
  • Gestión de reembolsos
  • Gestión de tareas
  • Gestión financiera
  • Gestón de procedimientos jurídicos
  • Herramientas de colaboración
  • Implementación basada en web
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integración contable
  • Integración de Microsoft Outlook
  • Integración de QuickBooks
  • Libro general
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Mensajería SMS
  • Modelos de documentos
  • Notas de caso
  • Notificaciones en tiempo real
  • Para abogados
  • Para derecho de familia
  • Para profesionales jurídicos
  • Portal de clientes
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación basada en el reglamento judicial
  • Recordatorios
  • Redacción de cheques
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de conceptos facturables
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento del tiempo por cliente
  • Seguimiento del tiempo por proyecto
  • Seguimiento horas/gastos
  • Seguridad SSL
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Temporizador
  • Testimonios de clientes
  • Varias ubicaciones

Alternativas

ProLaw

3,7
#1 alternativa a PracticePanther Legal Software
ProLaw es una solución de gestión de bufetes de abogados que se integra con Microsoft Word, Excel y Outlook para...

Sage Timeslips

3,2
#2 alternativa a PracticePanther Legal Software
Sage Timeslips is a time tracking and billing solution designed to help professional service organizations track their...

Litify

4,6
#3 alternativa a PracticePanther Legal Software
Litify, basada en Salesforce, es una solución de gestión de despachos basada en la nube, que ayuda a pequeños y grandes...

AbacusLaw

3,9
#4 alternativa a PracticePanther Legal Software
AbacusLaw es una solución de gestión de bufetes de abogados con escritorio virtual en nube privada para operaciones de...

Opiniones

Calificación general

4,7 /5
(474)
Relación calidad-precio
4,6/5
Funciones
4,5/5
Facilidad de uso
4,7/5
Asistencia al cliente
4,6/5

¿Ya tienes PracticePanther Legal Software?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

Mostrando 5 opiniones de 474
jose
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Practice

Revisado el 3/11/2022

Puntos a favor

Muy bueno,realmente agil y rapido en todo.

Puntos en contra

Tendria que ser menos costoso y tener otras alternativas

Robin
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Love it

Revisado el 26/10/2022

I used to spend HOURS every month doing my billing, and invoicing. I absolutely hated billing. ...

I used to spend HOURS every month doing my billing, and invoicing. I absolutely hated billing. Now it takes me a few minutes and a few clicks of a button and its finished, and the invoices are on their way to my clients, with an easy way to pay online.

Puntos a favor

I really love every aspect of this operating software. It saves me time, and frustration. It is also accessible from anywhere, and extremely easy to use.

Puntos en contra

There is nothing that I do not like. When I find something that can be "improved" such as adding sound to reminders... they added it into the software.

James
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great practice management software. The only short-fall is that it doesn't allow auto future...

Revisado el 10/1/2022

PracticePanther is a great platform and you should definitely give it a good try during a free...

PracticePanther is a great platform and you should definitely give it a good try during a free trial period.
It also has Rules of Court deadline figuring if you're a Civil firm.
PP has great integration with QuickBooks on-line.
You can print checks directly from PP, or QB online to pay other legal vendors (Chiros, etc.)

Puntos a favor

Price - either $59/mo or $49/mo if paid the year in full.
Fee to bill clients on-line: $.20 per transaction plus 1.95%
Workflow customizable - Yes, you can customize the workflow on different case-types.
Activity Log - easy access history.
Create Contact on the fly as creating matter - easy to create a Contact during the process of creating a matter.
Intake form for new clients - Yes, can put a link on your website so new clients can fill-out a new client form, and that info will auto fill into the client's PP account.
Time tracking timers - you can have multiple different timers open and running at the same time and assign them.
Mobile App - there is no mobile App, but the site is mobile optimized.
E-file integration - there is No e-file integration.
Color assignments - there are up to 6 colors that you can assign to parties & roles.
Task customizable - Yes, you can customize task flows.
Easy to create and merge documents - Yes, it's very easy to create and merge documents with the program.
PDF-auto convert - No, it cannot auto PDF convert a document.
Create documents that can merged - Yes. This program makes it easy to create documents that can be merged.
Support - Yes, support seems to be free.
Notify client when upload a document - Yes, you can notify a client a document gets uploaded that you want them to review or be aware of.
Email syncing - very good syncing with Gmail and Outlook.
Emails linked to a matter - Yes. Easy to link emails to a matter.
Client Portal - Yes.

Puntos en contra

The only thing that kept me from staying with PracticePanther, is that MyCase allows you to be able to set future billing to go out to a client(s) and forget it.
PracticePanther has a bit of a 'workaround' if you get the client's Visa/Debit card on file, but many times clients are uneasy giving you their card number.
With Criminal Defense clients that need to make monthly (or future) payments on a retainer amount, MyCase allows you to set-up future dates where a client will be emailed a bill, which they can tap on a button and pay on-line. This is the main thing that made me go with MyCase.
But if not for that, I would have stayed with either PracticePanther or Smokeball. Smokeball had/has the slickest software for being able to send emails from (either) Outlook or Gmail, and a small window at the bottom allows you to connect that email to a matter. Smokeball's software also made/makes it very easy to sync a Word document with a Client/Matter.

Alternativas consideradas

MyCase y Smokeball

Razones para cambiar a PracticePanther Legal Software

I ended up going with MyCase because it has the auto future filling of clients. But if MC didn't have that, I would have gone with PracticePanther or Smokeball.
Brenda
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Love PracticePanther

Revisado el 1/9/2021

This software has saved us time on the tasks that would take a long time like creating letters or...

This software has saved us time on the tasks that would take a long time like creating letters or pleadings as they are automated now. Since the information pulls from the fields there is also a very low risk for typing errors.

Puntos a favor

Super easy to use! We love that we can create custom fields for a contact or matter and have really enjoyed the automation portion of the software. The templates are easy to create and automatically pull the information from the contact and matter sections that we need.

Puntos en contra

Under Matter, instead of editing the whole section, it would be nice if I could hoover over the field I only need to update.

I also wish I could highlight text in the matter or notes section.

I create multiple matters under one client and some of the information in the fields is always the same. It would be nice if I could select an option so any time I create a new matter for that client, the information in the matter auto fills for any new case going forward.

Alternativas consideradas

CosmoLex, Smokeball, Tabs3 y Clio

Razones para elegir PracticePanther Legal Software

Had to upgrade every so often and had to log onto our server to use. With PracticePanther, I log in from anywhere.

Software anterior

Tabs3

Razones para cambiar a PracticePanther Legal Software

Price and ease of use
Paige
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great Software - Would be Lost Without It, but there are still some kinks to work out.

Revisado el 19/8/2021

My overall experience is amazing. I love this software and it makes my life so much easier. I...

My overall experience is amazing. I love this software and it makes my life so much easier. I would recommend to anyone with a law firm.

Puntos a favor

I love how seamless this software makes my practice. It is so user-friendly. The client portal is wonderful, and I love how the accounting features are organized. Customer service is amazing. The templates feature saves me countless hours. The tasks feature really keeps me on track. I love how you can link relationships, create emails that sync automatically with the matter, and create events that send text notifications to clients. The support is quick and always friendly and helpful. The e-signature feature is also really cool.

Puntos en contra

(1) the phone app should be able to have multiple timers up at once, so you can go back and forth between working on different projects, like the desktop version.
(2) The "history" section at the bottom of matters should include time entry descriptions. I cannot stress that enough. I do not use the "history" section at all as it is currently operating, but it would be invaluable if that one change was made! If time entry descriptions were included, the "history" section would actually tell me the history of the work that's been done on the matter.
(3) We need a better text integration that's part of Practice Panther, so that clients can text us through the software, or something like how we can create a new email that links with the matter, but for texting.
(4) Company contacts - love the idea, but when you link a subordinate member of a company contact to a matter, the only email address you can actually auto-populate is the number one contact of the company contact. It's very annoying. I've had to create separate individual contacts for all the members of a company contact. Like for court services, I would like to be able to have all the employees of court services under the Court Services company contact, and then be able to link the particular officer assigned to supervise my particular client. But right now I have to link the court services company contact AND the individual contact to be able to send emails to the correct officer.

Alternativas consideradas

Clio

Razones para cambiar a PracticePanther Legal Software

I felt like Practice Panther was just as good as Clio, but more cost appropriate for my smaller firm. Also, I liked that I always have the option to figure things out myself, or with a virtual helper, instead of having to call support. The same was true with the purchasing experience. I didn't get bombarded with phone calls, but I knew someone would be available to speak with me if I wanted to have a conversation. I felt that spoke volumes to the kind of company you are and the understanding and respect you have for your customers' time.
Mostrando 5 opiniones de 474 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre PracticePanther Legal Software

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre PracticePanther Legal Software.

PracticePanther Legal Software ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$ 59,00/mes
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de PracticePanther Legal Software son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

PracticePanther Legal Software admite los siguientes idiomas:

español, inglés

PracticePanther Legal Software admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

PracticePanther Legal Software se integra con las siguientes aplicaciones:

Authorize.Net, Box, Dropbox Business, Gmail, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Workspace, Mailchimp, Microsoft 365, Microsoft Outlook, PayPal, Quickbooks Online, Stripe, Zapier

PracticePanther Legal Software ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para PracticePanther Legal Software.