Sobre Slack

Los equipos de Slack trabajan juntos en canales que se pueden organizar por proyecto, departamento, ubicación de la oficina o cualquier otra cosa, realmente. Esto les facilita a los usuarios seguir los temas que son importantes para ellos. Los canales públicos están abiertos a cualquier miembro del equipo, por lo que marketing puede ver en qué están trabajando los diseñadores, ventas puede ver lo que está en la hoja de ruta del equipo del producto y los nuevos empleados pueden ponerse al día rápidamente en lugar de comenzar con una bandeja de correo electrónico vacía.

Slack se conecta a las herramientas y servicios que las empresas ya usan y centraliza las notificaciones, archivos y datos de cientos de aplicaciones diferentes. Esto significa no tener que buscar más en correos electrónicos para ese seguimiento, no tener que cambiar constantemente entre diferentes pestañas y paneles y no tener que hacer más malabarismos con docenas de herramientas, cada una con su propio nombre de usuario. Slack ayuda a los equipos a trabajar de forma más inteligente al proporcionar toda la información y el contexto necesarios para tomar decisiones efectivas rápidamente.

Todo lo que se comparte en Slack se indexa y archiva automáticamente para que las empresas puedan crear una base de conocimiento completa sin esfuerzo, simplemente trabajando en Slack. Y la búsqueda de Slack hace que sea más fácil encontrar la información que los usuarios necesitan, siempre que la necesiten.

Precios desde:

US$ 8,00/mes

  • Prueba gratis
  • Free Version
  • Subscription

Las 5 mejores alternativas a Slack

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania y otros 5, Reino Unido, India, Japón, México, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, español, francés, inglés, japonés

Precios desde:

US$ 8,00/mes

  • Prueba gratis
  • Free Version
  • Subscription

Las 5 mejores alternativas a Slack

Imágenes

Create custom teams and channels to categorize and organize conversations
Access and share messages, files, and services in one place
Use the deep search functionality to find messages from across multiple channels
Create and assign tasks and action items
Slack voice or video calls
Ver 6 más
Vídeo de Slack
Vídeo de Slack
Captura de pantalla de Slack: Create custom teams and channels to categorize and organize conversations Captura de pantalla de Slack: Access and share messages, files, and services in one place Captura de pantalla de Slack: Use the deep search functionality to find messages from across multiple channels Captura de pantalla de Slack: Create and assign tasks and action items Captura de pantalla de Slack: Slack voice or video calls

Funciones

Funcionalidades totales de Slack: 68

  • @menciones
  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Archivo y conservación
  • Archivos de audio y vídeo bidireccionales
  • Arrastrar y soltar
  • Asistencia por vídeo
  • Autenticación
  • Autenticación de dos factores
  • Búsqueda de texto completo
  • Búsqueda/filtro
  • Chat de equipo
  • Chat de vídeo
  • Chat en tiempo real
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Colaboración entre varios usuarios
  • Comentarios/notas
  • Conferencias de audio y vídeo
  • Conforme con HIPAA
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Datos en tiempo real
  • Debates y foros
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento de llamadas
  • Etiquetado
  • Facturación
  • Feed de actividad y noticias
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de notas
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de pruebas y de control de calidad
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de tareas
  • Grabación de llamadas
  • Herramientas de colaboración
  • Integraciones de terceros
  • Llamadas de audio
  • Lluvia de ideas
  • Mensajería
  • Metodologías ágiles
  • Métodos tradicionales
  • Notificaciones en tiempo real
  • Planificación y programación de proyectos
  • Priorización
  • Registro único
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento horas/gastos
  • Seguridad SSL
  • Sincronización en tiempo real
  • Software de asistencia remota
  • Transferencia de archivos
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla
  • Videoconferencia

Alternativas

Samepage

4,8
#1 alternativa a Slack
Samepage es un galardonado software de gestión de proyectos y colaboración. El progreso se muestra en tiempo real y...

monday.com

4,6
#2 alternativa a Slack
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube, donde los equipos crean aplicaciones de flujo de trabajo en...

Trello

4,5
#3 alternativa a Slack
Desde ventas y marketing hasta Recursos Humanos y operaciones, los equipos pueden diseñar y personalizar Trello para...

Asana

4,4
#4 alternativa a Slack
Asana es una solución de gestión de proyectos y trabajos para equipos. Puedes organizar todo, desde los objetivos de la...

Opiniones

Calificación general

4,7 /5
(20.401)
Relación calidad-precio
4,5/5
Funciones
4,5/5
Facilidad de uso
4,6/5
Asistencia al cliente
4,4/5

¿Ya tienes Slack?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

¡Escribe una reseña!
Mostrando 5 opiniones de 20.401
Kevin W.
Calificación general
  • Sector: Juegos de azar y casinos
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Slack is a great collaboration tool for our team, improves communication and productivity.

Revisado el 3/12/2019

I am very happy of using it as a main communication tool at work. And I have been using it for a...

I am very happy of using it as a main communication tool at work. And I have been using it for a few years now. Every colleague I worked with, they all like it. I hope slack keep up the good work and make more neat features for us all.

Puntos a favor

Slack is a team communication tool, it very well categories the different processes in different channels, restrict the conversation is relevant to the channel and everyone who join that channel can collaboratively contribute to the topics.

It also provides a neat feature call thread, which you can start a discussion under a message and solve issues with that person. It reduces the distractions from the channels and help other members concentrate on the topics they care about.

You can also integrate automatic messages from other apps, softwares, e.g. we implemented the gitlab automation messages in the developers channel, it indicates what work has been done, it passes or break the build, etc.

Lovely integration of slash command feature, for giphy images, for icons, for text formats, etc. Making the conversation more fun.

You can also pin useful information, that you can easily access in anytime.

Puntos en contra

when you enter a message without sending, it places that person's icon into a draft section in the navigation area. It is kind of tricky to find that person, if you forgot you have a pending message to send and you are wondering why that persion is disappeared from your direct message section.

search bar can be improved as well, it would be nice to have more advanced search terms like what google does.

Rocky K.
Calificación general
  • Sector: Educación superior
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Emails dropped dramatically, and team communication is at a all time high.

Revisado el 7/12/2019

The CEO used to send giant massive emails to various team members. 45 responses later, it gets...

The CEO used to send giant massive emails to various team members. 45 responses later, it gets forwarded to everyone else. Now, the CEO communicates all of his ideas via Slack, the team picks it apart and makes modifications, and then it's only 1 single email that identifies the project outline.

Puntos a favor

It's really easy to get started. A user signs up, gets welcomed, and they can immediately be productive. You can even become a super Slack user and learn all of it's features within an hour.

Threads and Direct Messages have changed our we communicate.

There's a lot of integrations to simplify your life. Calendar apps to remind you of dates. Not to mention easy to develop bots for automation.

Puntos en contra

Slack is a tool, and if a company fails to identify the ground rules, it can be useless. The organizations that dislike using slack often have not defined rules around using it. For example: messaging people at 10pm isn't a problem - as long as you're okay with not getting a response. Another is passing communications to the right channels - dumping everything into General can cause message overload.

It can get very pricey with a large team.

Rajyashree K.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The Best Team Collaboration Tool!

Revisado el 21/4/2021

Overall its the best team collaboration tool available in the market. It's quite simple and easy to...

Overall its the best team collaboration tool available in the market. It's quite simple and easy to use. Earlier I used Google Chat to interact with my team and soon we shifted to Slack and now got used to it like anything. Don't wish to move out now. Slack's file sharing feature is so awesome that I and my team effortlessly share large design files, presentation decks with each other. We don't need to depend on Google drive now.

Puntos a favor

Ease of use, Easy installation and quick set up, Amazing UI/UX interface, Super quick file sharing

Puntos en contra

Sometimes on the mobile app, the chat threads show overlapped and it becomes difficult for me to find where is the latest message and who has sent it to me.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Slack : A very quick review

Revisado el 15/5/2019

Slack improves correspondence among colleagues.

In spite of the fact that it doesnot supplant the...

Slack improves correspondence among colleagues.

In spite of the fact that it doesnot supplant the need of email yet yes it clearly reduces unnecessary inside messages

Slack stays a standout amongst the best group informing applications since it offers more than some other application in this classification.

For a variety of devices and platforms, Slack is available: mobile Mac, Windows, Linux, Web, Android, iOS, and Windows.
It is a cloud-based tool in real time, so you need an Internet connection to use it regardless of which app you have.

Puntos a favor

What I truly like is to discover individuals and ping them and begin a transformation.

Most significant, you can share records, photographs, URL, gifs (Very significant), in a solitary spot.
Making joint effort simple and something to appreciate.

at the point when significant data is imparted to other application it gets lost and there is no record of it.

With the slack channel, the data is put away and can be utilized as references

Slack makes it workable for its clients to have numerous alternatives of getting informed.

The best component, as I would see it, is the place somebody can "@" you in a message or a post.

Puntos en contra

Below are some points which I least like in Slack:

Video calls are just bolstered in the work area applications and Slack for web in the Chrome program.

In the event that you join a call from a cell phone, you get sound as it were.

So also, screen sharing just works from the work area applications,

what's more, sharing control of screen sharing just works in the Mac and Window work area applications (not Linux).

From the web application in Chrome, you can watch on the off chance that another person utilizes screen sharing, yet you can't start it.

There is also no option for downloading conversations to create a hard copy record (for minutes of meeting, etc.).

No File Preview: If you could preview a document without downloading it first, it would be nice. But Slack does'nt have this feature.

Eric r. B.
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Slack is the solution for internal communication and collaboration

Revisado el 9/3/2021

Slack helps our team stay coordinated, interact in a timely manner, and track information in...

Slack helps our team stay coordinated, interact in a timely manner, and track information in channels that provide context.

Puntos a favor

Slack's ease of use and understanding it paramount. While I find Teams to be over-extending itself into the Office world, Slack is just about making sure you can keep communication clear, timely and open. The ability to shift between private DMs, open channels, and private channels nicely delineates the way you can manage communication across a team. We use Slack for all internal communication, relegating email to external comms, which works really well.

Puntos en contra

The channels can overwhelm casual users at times. While the system tries to clean things up with suggestions, I think Slack should do more intentional hiding of under-used channels to keep it clean.

Mostrando 5 opiniones de 20.401 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Slack

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Slack.

Slack ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$ 8,00/mes
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Slack

Los clientes habituales de Slack son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Slack admite los siguientes idiomas:

alemán, español, francés, inglés, japonés

Slack admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Slack se integra con las siguientes aplicaciones:

5pm, Aha!, Airbrake, Aircall, Airtable, Amplitude, Any.do, AppSignal, Asana, Assembla, Automile, Autopilot, Azendoo, Azuqua, AzureDesk, Baremetrics, Beanstalk, Betterworks, BigTime, Bitbucket, Bitium, Blitz, BlueJeans, Bonusly, Boundary, Box, Brand24, Breezy, Bugsnag, CATS, Calamari, CallPage, Callmaker, Cayzu, Centrify Identity Service, Chartbeat, CheckMarket, Checkfront, CircleCI, Cisco Webex, Clari, ClearSlide, Clearlogin, ClickMeeting, ClockIt, Continu, Copper, Crashlytics, Databox, Datadog, Desk.com, Dropbox Business, Egnyte, Emburse Abacus, Envoy, Favro, Flow, FlowVella, Freshdesk, Freshservice, Front, Geeekbot, GetResponse, GitHub, GoCo, GoToMeeting, Google Drive, Greenhouse, Groove, HaloPSA, HappyFox Chat, HappyFox Help Desk, HelloSign, Help Scout, Hive, Hoopla, Hootsuite, HotGloo, HubSpot Marketing Hub, IFTTT, ITM Platform, Insightly, Intercom, Intervals, Jira, Kixie PowerCall, Kudos, Kyber, LeadDyno, Lessonly, Lever, Librato, LiveAgent, Localize, Locowise, Lucidchart, Lucidpress, MVISION Cloud, Mailchimp, Mailjet, MeisterTask, Mention, Mingle, Miro, Nagios XI, New Relic One, Notion, Okta, OneDrive, OpsGenie, Ottspotta, PagerDuty, Papertrail, PayPal, Pingdom, Pivotal Tracker, PractiTest, Procurify, ProdPad, ProductPlan, Pulseway, Qualtrics CoreXM, Quip, Qwilr, Rainforest, Ranktab, Raven Tools, Raygun, Re:amaze, Recruitee, Recruiterbox, Redbooth, Repuso, Roadmap, Rollbar, Sage HR, Salesforce Sales Cloud, SatisMeter, SendPulse, Sentry, Setmore, Sisense, Small Improvements, Smooch, SnapComms, SolarWinds Service Desk, Spinify, Staff Squared, Stripe, SupportBee, SurveyMonkey, TINT, Talkdesk, Time Doctor, TimeCamp, Todoist, Toggl Plan, Trello, TrueSight Pulse, Twine, Twitter, UpKeep, UpRaise, Userlike, Usersnap, VibeCatch, Vigil, WebHR, Wishpond, Woopra, WorkRamp, Wunderlist, Xplenty Data Integration Service, Zapier, Zendesk, Zenefits, Zoho Books, Zoho Expense, Zoho Inventory, Zoho Invoice, Zoho Projects, Zoho Subscriptions, Zoom Meetings, absence.io, smartQ, truDigital Signage

Slack ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Chat

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para Slack.