Sobre simPRO

simPRO es una potente solución de software de gestión de trabajos, creada por y para contratistas de oficios. Si en tu negocio luchas para presupuestar proyectos de múltiples etapas, administrar el inventario y comunicarte con los técnicos o con cualquier otra área del flujo de trabajo, simPRO te proporciona una plataforma optimizada para abordar los desafíos urgentes y ayudarte a aumentar la productividad y las ganancias.

Más de 120 000 profesionales de servicio externo en espacios comerciales y residenciales confían en simPRO para la gestión del flujo de trabajo. simPRO combina software basado en la nube para la oficina con aplicaciones móviles para los técnicos superiores y la conectividad en el campo.

simPRO es una de las opciones mejor calificadas en el sector de servicios externos debido a la asistencia al cliente fácil de acceder, las guías de ayuda online, la implementación y formación en profundidad, además de las actualizaciones de software coherentes que se adaptan a las necesidades de los clientes. Además, simPRO se conecta con QuickBooks y Xero para una gestión optimizada de los trabajos y la contabilidad.

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Las 5 mejores alternativas a simPRO

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

español, inglés

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Las 5 mejores alternativas a simPRO

Imágenes

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Vídeo de simPRO simPRO Software - 1 simPRO Software - 2 simPRO Software - 3

Funciones

Funcionalidades totales de simPRO: 209

  • API
  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacen de archivos
  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Análisis de productividad
  • Análisis financiero
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Asistencia por vídeo
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Autorrespondedores
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de costes
  • Base de datos de empleados
  • Base de datos de subcontratistas
  • Búsqueda/filtro
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Catalogación/Categorización
  • Categorías personalizables
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Comercio e industria
  • Conexión segura
  • Configurador de productos
  • Control de inventario
  • Control del personal a través de dispositivos móviles
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes administrativos
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes de sobrecostes
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Códigos de barras/RFID
  • Datos en tiempo real
  • Digitalización de documentos
  • Enrutamiento
  • Ensamblaje premontado
  • Equipamiento
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Estimación de costes generales
  • Estimación de proyectos
  • Estudio de materiales
  • Facturación
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Firma electrónica
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • GPS
  • Geolocación
  • Gestión de actividades
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de almacén
  • Gestión de artículos
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de calibración
  • Gestión de carteras
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de formularios
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de montaje
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de precios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de químicos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de reservas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tarjetas de crédito
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de usuarios
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del flujo de caja
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión del trabajo
  • Gestión financiera
  • Gestión multicanal
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Historial laboral
  • Identificación del producto
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Informes planificados y automatizados
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de Microsoft Outlook
  • Integración de QuickBooks
  • Interfaz QM y ABPro
  • Mantenimiento de equipos
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Mapas geográficos
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Nomenclaturas
  • Notificaciones en tiempo real
  • Optimización de inventario
  • Optimización de rutas
  • Pagos electrónicos
  • Pagos parciales
  • Panel de actividades
  • Para colegios
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para contratistas generales
  • Para empresas de climatización
  • Personalización de URL
  • Planificación de instalaciones
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de clientes
  • Portal de empleados
  • Preguntas personalizables
  • Presupuestos automatizados
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Priorización
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de lotes
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de cursos
  • Programación de salas
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Propiedades comerciales
  • Propiedades residenciales
  • Proyecciones
  • Recordatorios
  • Registro de entrada y salida
  • Registros de eventos
  • Reserva en línea
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de horas de los empleados
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de los costes de producción
  • Seguimiento de números de serie
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Seguimiento por correo electrónico
  • Seguridad SSL
  • Sincronización de calendario
  • Sincronización de datos
  • Tareas recurrentes
  • Tarifas de trabajo
  • Varias cuentas de usuario
  • Varias empresas
  • Varias ubicaciones
  • Varios proyectos

Alternativas

AroFlo

4,4
#1 alternativa a simPRO
AroFlo es un sistema móvil de gestión de trabajos con todas las funciones, para las industrias de servicios de campo y...

Commusoft

4,7
#2 alternativa a simPRO
Commusoft es un software todo en uno de gestión de órdenes de trabajo diseñado para el sector de servicios externos....

Jobber

4,6
#3 alternativa a simPRO
Jobber es una solución de gestión de servicios externos basada en la nube que permite a las pequeñas y medianas...

Nexvia

4,6
#4 alternativa a simPRO
Nexvia es un sistema de gestión de proyectos basado en la nube que se encarga de las estimaciones y licitaciones, la...

Opiniones

Calificación general

4,2 /5
(83)
Relación calidad-precio
4,2/5
Funciones
4,1/5
Facilidad de uso
4/5
Asistencia al cliente
4,1/5

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Mostrando 5 opiniones de 83
Joel A.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

simPRO works well for our us

Revisado el 10/10/2019

The software has really improved the overall functionality of our business as a whole. There are...

The software has really improved the overall functionality of our business as a whole. There are flaws in the simPRO Enterprise software... but I would still say that it is the best software for our business, that I could see. We tried many other software packages... and none of them had as many features and worked as well with our workflow.

Puntos a favor

The workflow in simPRO is quite comprehensive and yet logical. We love the ability to turn a lead into a quote... then track it into a job, and to an invoice and payment. The fact that our staff can login to the software anywhere in the world makes working on the road so easy.

Quoting in simPRO can be easy and straightforward when the software is set up properly.

The simPRO Mobile App is logical and easy for our technicians to add time and materials to in the field. The ability to easily add photos and attachments to the job is a nice feature. Also, tracking asset information and test readings is another great feature.

Invoicing is logical and fairly easy. Taking payments and giving credit memos is also very easy to do.

Inventory management, purchase orders, vendor receipts and vendor invoices are all handled quite well. We struggle keeping up with our vendor receipts, but we like the workflow.

We also like the project management aspect of the software.

Puntos en contra

Learning the software was hard for a lot of our employees. Although the software is logical, it's not always straightforward to do certain tasks. Because simPRO is such a global software, certain features do not always translate to Canadian business practice.

We find the inventory management part of the software to be a little overwhelming.... and adding/removing parts on work orders can be hard.

Respuesta de simPRO Software

Hi Joel, thanks for your review! We're happy to hear that simPRO has helped your business in so many areas of your workflow. If you ever run into any issues or need help with any simPRO features, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best, Team simPRO

Robert S.
Calificación general
  • Sector: Seguridad e investigaciones
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

SimPRO and ProSec Integration

Revisado el 10/10/2019

SimPRO is a great tool to use for the type of business we operate. It helps us manage material and...

SimPRO is a great tool to use for the type of business we operate. It helps us manage material and labor costs very effectively. Once you are properly trained and understand how the system works, preparing quotes is quick and the documents are professional looking.

Puntos a favor

Job costing is an important concern for us and SimPRO does an excellent job of tracking job costs. We are hoping for continual development in the ease of use for tracking labor and time on the job, but overall, SimPRO does a great job of job cost management.

Puntos en contra

Seems clunky and non-intuitive at first and training from SimPRO after the initial roll out is not complimentary and quite costly. Also, there are some features that I wish could be improved, such as contract / agreement integration and a more intuitive way to find / locate jobs on the fly using the mobile app. I am looking forward to the rollout of the new SimPRO Mobile app, which may address the later concern.

Respuesta de simPRO Software

Hi Robert, thanks for your feedback. We're glad that simPRO has helped your business with job costing. Regarding searching for jobs, the new simPRO Mobile app not only eases tracking of labor time, but it also allows users to search for jobs that are scheduled or assigned to you and all pending and progress jobs. Check out this page for more details: https://www.simpro.us/solutions/simpro-mobile.

We also appreciate your feedback on the initial implementation and training. We understand it's a time and financial commitment. Because simPRO touches every area of your business, allowing 4-5 days of training means we can work through your unique workflow to customize the content to specifically align with your business goals. We ensure everyone on your team understands how to get the most from simPRO, so you can get up and running as quickly as possible.
Best, Team simPRO

John H.
Calificación general
  • Sector: Ingeniería industrial o mecánica
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 2.0 /10

Think Twice

Revisado el 16/11/2019

Support is lacking made several attempts while in Denver to meet with our customer support member...

Support is lacking made several attempts while in Denver to meet with our customer support member and on three separate occasions they failed to meet with me that was all I need to realize simPRO does not care about longevity of their clients.

They don't listen to our needs or concerns but inform us we need more training

Puntos a favor

Dispatching, Purchase order, Estimating and billing portion of the software top notch flow great to together awesome

Puntos en contra

Job costing, tax reporting time tracking and reporting don't function well In fact to tools you would need to manage your business don't work

Respuesta de simPRO Software

Hi John,

Thank you for your feedback. We're happy to hear that simPRO has helped you with dispatching, estimating, and billing. Our dedicated Customer Success & Support team at simPRO is available 24/6 via online chats and phone. We value our customers and are here to solve any issues you have within simPRO. Additionally, our Customer Success team was specifically developed to help our customers over the long run with consultation beyond the standard technical support. We also welcome customers to visit our Denver office. However, we are under no obligation to meet with customers outside of a work setting. Please reach out to Customer Success at [email protected] if you would like to discuss this further.

Rob H.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Robust and intuitive field management software

Revisado el 14/10/2019

Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor...

Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor ordered and we are very happy with the choice. The simPRO team has been rock solid, supportive, knowledgeable, and fun to work with from day 1.

Puntos a favor

When it comes to field service management this is custom software which is hard to beat. simPRO is bringing a new level and caliber of organization and efficiency to our business and we are still implementing all that it offers. Our field techs now have vastly more relevant information at their fingertips than ever before which is empowering them to be more productive, efficient, and professional.

Puntos en contra

There are a few confusing aspects of the contacts database and how it relates and connects to jobs, quotes, customers, etc. There are a number of static fields which do not populate from the existing customer database when it seems they should. For instance, if we have an existing contact, we can not simply lookup and connect it to a site contact or invoice contact without some hoops and hurdles.

Respuesta de simPRO Software

Hi Rob, thanks for taking the time to review simPRO! We're glad to hear that simPRO is helping your business become more organized and efficient.

We encourage you to submit your ideas in regards to the contacts database to the Ideas Portal (go to "Help > "Suggest an Idea" in your simPRO build). Our dedicated product development team uses customer suggestions to regularly enhance simPRO features. If you need any other assistance, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best, Team simPRO

Lori M.
Calificación general
  • Sector: Seguridad pública
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Best overall Service/Project Software on the Market

Revisado el 4/1/2019

It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating...

It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Puntos a favor

simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Puntos en contra

It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Respuesta de simPRO Software

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

Mostrando 5 opiniones de 83 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre simPRO

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre simPRO.

simPRO ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de simPRO son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

simPRO admite los siguientes idiomas:

español, inglés

simPRO admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

simPRO se integra con las siguientes aplicaciones:

Google Calendar, MYOB Essentials, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Square Payments, Xero, Zapier

simPRO ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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