Sobre Simpro

simPRO es una potente solución de software de gestión de trabajos, creada por y para contratistas de oficios. Si en tu negocio luchas para presupuestar proyectos de múltiples etapas, administrar el inventario y comunicarte con los técnicos o con cualquier otra área del flujo de trabajo, simPRO te proporciona una plataforma optimizada para abordar los desafíos urgentes y ayudarte a aumentar la productividad y las ganancias.

Más de 120 000 profesionales de servicio externo en espacios comerciales y residenciales confían en simPRO para la gestión del flujo de trabajo. simPRO combina software basado en la nube para la oficina con aplicaciones móviles para los técnicos superiores y la conectividad en el campo.

simPRO es una de las opciones mejor calificadas en el sector de servicios externos debido a la asistencia al cliente fácil de acceder, las guías de ayuda online, la implementación y formación en profundidad, además de las actualizaciones de software coherentes que se adaptan a las necesidades de los clientes. Además, simPRO se conecta con QuickBooks y Xero para una gestión optimizada de los trabajos y la contabilidad.


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Simpro

4,2 (128)
VS.
El más valorado

Precio inicial

No se han encontrado precios
US$ 85,00
mes

Opciones de precios

Versión gratuita
Prueba gratuita
Versión gratuita
Prueba gratuita

Funciones

247
104

Integraciones

10
6

Facilidad de uso

3,9 (128)
4,1 (497)

Relación calidad-precio

4,0 (128)
4,3 (497)

Atención al cliente

4,0 (128)
4,5 (497)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Alternativas

RazorSync

4,3
#1 alternativa a Simpro
RazorSync es un software de gestión empresarial increíblemente potente y simple para tu teléfono móvil, tableta y...

Corecon

3,4
#2 alternativa a Simpro
Corecon es un completo paquete de software de construcción basado en la nube, optimizado para dispositivos móviles, que...

QuickBooks Desktop Enterprise

4,5
#3 alternativa a Simpro
QuickBooks Enterprise es un software de contabilidad para pequeñas empresas que proporciona acceso en tiempo real a...

Salesforce Sales Cloud

4,4
#4 alternativa a Simpro
Salesforce Sales Cloud es una aplicación de CRM basada en la nube de Salesforce. Sales Cloud ayuda a los equipos de...

Opiniones

Calificación general

4,2 /5
(128)
Relación calidad-precio
4,0/5
Funciones
4,0/5
Facilidad de uso
3,9/5
Asistencia al cliente
4,0/5

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Mostrando 5 opiniones de 128
Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

the ideal software for project management.

Revisado el 10/11/2022

I recommand this sofware because it's really helps to get project done very quickly

I recommand this sofware because it's really helps to get project done very quickly

Puntos a favor

Simpro is an excellent software for project management. it embeds features such as estimation, planning, execution of tasks, inventory management. it's really a complete and quite easy to use software.

Puntos en contra

I have to use it at least for 3 pojects to get my hands on it.

Alternativas consideradas

MeasureSquare

Software anterior

MeasureSquare
Elizabeth
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great Customer Service

Revisado el 21/7/2020

From the beginning everyone I have worked with has been incredible. If they don't have an answer...

From the beginning everyone I have worked with has been incredible. If they don't have an answer for you right at the moment they will always go back to the drawing board and figure a solution out for you. They are customer focused and truly do whatever they can to make your company run smoothly.

Puntos a favor

Their customer service is awesome. There are so many different ways to get in touch with someone and they're quick to respond.

Puntos en contra

There are some aspects of it that make a little difficult for pool companies to operate from, but just makes you think outside of the box and change your business structure.

Alternativas consideradas

FieldEdge

Razones para elegir Simpro

ServiceCEO is shutting down and does not integrate with QuickBooks.

Razones para cambiar a Simpro

Less expensive, more customization available

Respuesta de Simpro Software

Hi Elizabeth, thank you for taking the time to review simPRO! We're happy to hear that you've had such a positive experience with our Customer Support team.
Best,
Team simPRO

Gerald
Calificación general
  • Sector: Servicios para instalaciones
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 4.0 /10

SimPRO for commercial HVAC

Revisado el 20/5/2020

Puntos a favor

The software is relatively easy to use once you understand the workflow. Setting up the system for the first time was very easy. Customer support has been good. The quotes portion of this software is a breeze.

Puntos en contra

Over all this software to me has more pros than cons although some of the cons are very big in my line of work as a commercial HVAC Mechanical Contractor. The office, administration, scheduling , quoting and reports are very good though the tech work orders (ie job cards as SimPRO calls them) are probably the one of the largest pains we suffer with as a commercial HVAC Mechanical Service Company. The main problem is that Simpro will not allow you to create one Service Ticket to send to the customer that shows the techs write up of the worked performed, the techs on the job and the total hours. If two techs worked on a centrifugal chiller tear down for two weeks Simpro would generate a service write up with the same job number for each tech for each day. That’s two Simpro Service tickets a day for two weeks which totals 20 Service tickets that we have to send the customer just to show the total hours worked each day versus having one service ticket that the customer signs showing tech names and the total hours worked each day. We have talked to Simpro Support about this and there is nothing they can do or will do about this.
On the accounting and estimating side of this software Simpro uses Margin percentage (Simpro calls it Gross Margin) and not Gross Margin dollars. From what I understand Simpro originated in Australia and they use mark up percentage where as in America we use Gross Margin so beware.

Respuesta de Simpro Software

Hi Gerald,

Thank you for your feedback. We're glad to hear that it has been easy for you to use simPRO for your business. In regards to your technical issues, our US-based Customer Success team is happy to work with you to provide a solution. Please reach out to [email protected].
Best, Team simPRO

Jeannette
Calificación general
  • Sector: Servicios para instalaciones
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Great to have everything in one place

Revisado el 4/3/2022

I only do the invoicing and purchase orders

I only do the invoicing and purchase orders

Puntos a favor

I do the invoicing and it works very well for me.

Puntos en contra

There are things I would like to be a bit easier.

Respuesta de Simpro Software

Hi there Jeannette, thank you so much for your feedback. We are constantly looking for new ways to improve, and this is the kind of insight that is so helpful to us. We are looking forward to continue supporting your business growth and success. Wishing you all the best!

Jessica
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Home Automation Use

Revisado el 20/7/2020

Setup and onsite training was a HUGE help.

Setup and onsite training was a HUGE help.

Puntos a favor

With all our leads, projects and service needs we were able to tie every type of job into one system for accurate billing.

Puntos en contra

Reporting seems to be lacking in areas where we'd like to see the data gathered from field technicians into material report.

Alternativas consideradas

mHelpDesk y ConnectWise PSA

Razones para cambiar a Simpro

Onsite training, plus a platform that never needs to be upgraded. All the new features and additions come online to each user without additional charge.

Respuesta de Simpro Software

Hi Jessica, thank you for your positive feedback! If you ever need additional assistance, visit the simPRO Helpdesk (helpdesk.simprogroup.com) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best,
Team simPRO

Mostrando 5 opiniones de 128 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Simpro

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Simpro.

Simpro ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de Simpro son:

11-50, 51-200, 201-500

Simpro admite los siguientes idiomas:

inglés, neerlandés

Simpro admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Simpro se integra con las siguientes aplicaciones:

Google Calendar, MYOB Business, Microsoft Outlook, NetSuite, Podium, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Square Payments, Xero, Zapier

Simpro ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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