Sobre Clio

Clio es el principal software de gestión de práctica para el sector del derecho. Con tecnología segura basada en la nube, Clio facilita el día a día de profesionales del derecho en todo el mundo con seguimiento intuitivo del tiempo, facturación, administración de material, aplicaciones móviles y más para simplificar cada tarea, desde la recepción del cliente hasta la factura.

Con Clio, las firmas de abogados de todos los tamaños manejan fácilmente las relaciones y los documentos de los clientes, simplifican la administración y la colaboración y optimizan las iniciativas de marketing. Con capacitación y asistencia de primera clase, los abogados pueden administrar sus actividades de forma segura desde cualquier lugar, en cualquier dispositivo y dedicar menos tiempo al trabajo de oficina y más tiempo en la práctica jurídica. Obtén más información en clio.com.

Precios desde:

US$ 39,00/mes

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Las 5 mejores alternativas a Clio

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

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Las 5 mejores alternativas a Clio

Imágenes

Clio Software - 1
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Funciones

Funcionalidades totales de Clio: 76

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Análisis financiero
  • Archivo y conservación
  • Autenticación de dos factores
  • Automatización de documentos
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de texto completo
  • CRM
  • Calendario de personal
  • Campos personalizables
  • Clasificación de documentos
  • Contabilidad
  • Contabilidad de activos
  • Contabilidad de devengo
  • Contabilidad de los proyectos
  • Contabilidad fiduciaria
  • Control de versiones
  • Copia de seguridad automática
  • Creación de documentos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Envío masivo
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Formularios personalizables
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de casos
  • Gestión de clientes
  • Gestión de conflictos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de recibos
  • Gestión de tareas
  • Gestón de procedimientos jurídicos
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de síntesis
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de Microsoft Outlook
  • Integración de QuickBooks
  • Modelos personalizables
  • Notas de caso
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Portal de clientes
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Recordatorios
  • Redacción de cheques
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento del progreso
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Seguridad SSL
  • Temporizador
  • Temporizadores en función del caso
  • Testimonios de clientes
  • Validación cruzada de la contabilidad
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Alternativas

CaseLoad

0
#1 alternativa a Clio
CaseLoad is a fully integrated legal case management and legal accounting system built for modern law firms operating...

CosmoLex

4,7
#2 alternativa a Clio
CosmoLex es un sistema todo en uno de gestión, facturación y contabilidad de la práctica jurídica basado en la nube (no...

Rocket Matter

4,4
#3 alternativa a Clio
Rocket Matter es un software líder de gestión de bufetes legales basado en la nube que ayuda a gestionar bufetes más...

Zola Suite

4,6
#4 alternativa a Clio
Ve por qué Zola es un software de gestión de consultas de muy rápido crecimiento. Funciones líderes como gestión de...

Opiniones

Calificación general

4,7 /5
(1.155)
Relación calidad-precio
4,6/5
Funciones
4,5/5
Facilidad de uso
4,6/5
Asistencia al cliente
4,8/5

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Mostrando 5 opiniones de 1.155
Stephen B.
Calificación general
  • Sector: Servicios jurídicos
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Fantastic Practice Management Solution

Revisado el 6/7/2019

Puntos a favor

Clio's intuitive design is easy to use for anyone from the tech savy to the "how do I turn this thing on" person. They are constantly adding features and functionality to the software solution making the administrative side of practicing law much easier and less time consuming. Clio's support team is always quick to respond and is always friendly and helpful. The growing list of integrations is definite plus and gives us the ability to extend the already great functionality to the next level. And if you are into coding, you can always create a custom integration to suit your needs.

Puntos en contra

Really the only complaint I have about Clio is the reporting capabilities. While it has some great canned reports within the interface, there is no ability to customize reports to massage out information that would be useful to my practice. We make do, of course, but this has been my complaint for some time now. Last time I checked there was a pay integration that allowed for more robust reporting but adding yet another subscription isn't appealing when it would be relatively easy for Clio to add this capability to their platform.

Yadira C.
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great app, easy to use

Revisado el 19/6/2021

I have been using Clio for over 5 years, I have seen how they have been updating to the moon. I...

I have been using Clio for over 5 years, I have seen how they have been updating to the moon. I like how easy your job can be using this software. You can have access to your case everywhere, including on your phone(the phone app works fine too). If you work with a time, I can imagine a better option to do it, you all can see every movement everyone did in a case, it is amazing

Puntos a favor

I like how intuitive can be the software, it is very easy to use, they are always updating the app with better features, they have a lot of integration with other software.

Puntos en contra

The customer service is a little complicated to contact. I have been trying to contact them and first, we can be in the phone for a while, second, they will not be able to help me on the first call, seems like the customer service it is not very familiar with the app. Thank god, I do no have to contact them often.

Diane R.
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 1.0 /10

There has to be something better; going downhill for solos

Revisado el 9/2/2017

I have been using this since 2012 - at first it fit my needs and was marketed for the solo/small...

I have been using this since 2012 - at first it fit my needs and was marketed for the solo/small practice firms. It has increasingly become more cumbersome and takes longer to calendar and bill than I would like. The interest feature on the billing can only calculate simple interest. Once you enter the interest formula, there is no way to disconnect it so you are left to manually delete all of the entries. They have changed the billing process from a process that once took about an hour to taking about 3 hours. A bill is generated and placed under the Draft tab, you can view it, edit it, submit it for approval (a waste of time for a solo), or approve it - so I view it, see it needs to be edited, and click on edit, the bill comes up for editing, then once you've completed it, you hit Approve - and nothing happens which is new - you either can hit the go to bills Awaiting Payment link, or click on the Awaiting payment screen -- from there, you are forced to sort through all of your accounts receivable to find your newly edited bill. Once you find the bill, then you can Receive Payment from the trust account - but be careful since if your client has $500 in trust and the bill is $1000, the trust payment will pop up $1000, which you know is inaccurate, so you have to do another edit. Then the bill drops out of view and you either have to return to Awaiting Payment or Paid tabs - search through all of the other bills, find your bill, then you can download it - print it, or save it, and then email it.
If you want to enter a new appointment, you can do so on the calendar, but if you want to create a method to track the new client, you have to go to another tab to set up a matter, you can only input the client's name, not the address, not the phone number, not any other stuff that should appear at this point, in my opinion. Then you add in your number. Then you have to track down the name you just entered and try and add in addresses, phone numbers, email addresses. The process is incredibly time consuming.

Pros: Cost
Cons: Overly rigid, designed for those who have a data processor employee, time consuming, not customer service oriented - was marketed for solos/small practices and this is not the case any longer.

Puntos a favor

Web based program and cost.

Puntos en contra

Rigid, time consuming process. So many things don't work and the process of finding a work around is cumbersome.

Daniel V.
Calificación general
  • Sector: Servicios jurídicos
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great comprehensive practice management solution for lawyers

Revisado el 1/4/2021

After almost a year with Clio I can safely say I'm happy with my purchase.

After almost a year with Clio I can safely say I'm happy with my purchase.

Puntos a favor

The integration with Quickbooks Online is clutch. While there are still some additional functionalities I would build into it, I love that a transaction in Clio creates a journal entry in QB that I can then link to a bank transaction. Makes bookkeeping way easier.

Puntos en contra

I wish that a client could access Clio for Clients and Clio Connect at the same time.

Ginger P.
Calificación general
  • Sector: Servicios jurídicos
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Exceptional Value.

Revisado el 4/11/2020

Exceptional, professional, easy to use, easy to learn. Simply far more wonderful than I ever...

Exceptional, professional, easy to use, easy to learn. Simply far more wonderful than I ever expected.

Puntos a favor

The time and billing program is easy to use. Keeps you on track to bill clients timely, accurately reflects you day, unbilled time as well as billed time. Highly functional. Exceptional Customer Service. This is the best decision I made in years.

Puntos en contra

I do not have any Cons about the program. I wish I used it daily in the beginning of my learning curve.

Mostrando 5 opiniones de 1.155 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Clio

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Clio.

Clio ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$ 39,00/mes
  • Modelo de precios: Subscription
  • Prueba gratis: Available

Los clientes habituales de Clio son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Clio admite los siguientes idiomas:

inglés

Clio admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Clio se integra con las siguientes aplicaciones:

Box, Chrometa, Dropbox Business, Fundbox, InvoiceSherpa, Lexicata, Microsoft 365, NetDocuments, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, RightSignature, Xero, Zapier

Clio ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Aistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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