Sobre NetSuite

NetSuite es el paquete de software de gestión empresarial en la nube líder en el mundo, creado específicamente para las necesidades de las empresas medianas y con un fuerte crecimiento. NetSuite ayuda a automatizar operaciones, simplificar procesos, disminuir costes y complejidad de TI y mejorar la visibilidad en tiempo real en toda la empresa al proporcionar un software completo basado en la web para todos los procesos empresariales centrales, incluyendo contabilidad/planificación de recursos empresariales (ERP, por sus siglas en inglés), gestión de inventarios, gestión de relaciones con los clientes (CRM, por sus siglas en inglés), automatización de servicios profesionales (PSA, por sus siglas en inglés) y comercio electrónico.

NetSuite es la solución ERP en la nube más implementada del mundo, utilizada por más de 40 000 organizaciones en más de 160 países. NetSuite ERP ofrece una solución moderna y escalable para ejecutar todas las operaciones de back-office y procesos empresariales financieros clave en la nube. Desde capacidades integrales de administración financiera, incluidas soluciones sofisticadas de gestión de ingresos y facturación, hasta soluciones de inventario, cadena de suministro y gestión de almacenes, NetSuite capacita a empresas de todos los tamaños y todos los sectores de cualquier parte del mundo para desatar la innovación y el crecimiento. La inteligencia comercial incorporada con creación de informes y analíticas en tiempo real equipa a las organizaciones con una única versión de la verdad e inicia una toma de decisiones mejor y más rápida.

Miles de organizaciones de diversos sectores utilizan la solución de gestión financiera de NetSuite para administrar sus necesidades de contabilidad. Este software acelera la liquidación financiera, proporciona una gestión sólida de los gastos, ofrece una gestión de ingresos optimizada y auditable y garantiza una visibilidad completa en tiempo real del rendimiento financiero de la empresa.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Australia, China y otros 5, India, Japón, Alemania, Brasil, México

Idiomas admitidos

Alemán, Checo, Chino (simplificado), Chino (tradicional), Coreano y otros 15, Danés, Español, Francés, Indonesio, Inglés, Italiano, Japonés, Neerlandés, Polaco, Portugués, Ruso, Sueco, Tailandés, Taiwanés, Turco

Imágenes

Role-based KPIs and Dashboards: CFO
Access your business from anywhere, at any time
Role-based KPIs and Dashboards: Controller
Optimized for mobile viewing
Role-based KPIs and Dashboards: Inventory Manager
Ver 6 más
Vídeo de NetSuite
Captura de pantalla de NetSuite: Role-based KPIs and Dashboards: CFO Captura de pantalla de NetSuite: Access your business from anywhere, at any time Captura de pantalla de NetSuite: Role-based KPIs and Dashboards: Controller Captura de pantalla de NetSuite: Optimized for mobile viewing Captura de pantalla de NetSuite: Role-based KPIs and Dashboards: Inventory Manager

Funciones

Características totales de NetSuite: 65

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis financiero
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Control de procesos de aprobación
  • Conversión de monedas
  • Datos en tiempo real
  • Detección de fraude
  • Facturación
  • Flujo de trabajo configurable
  • Garantía de calidad
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de almacén
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de contratos
  • Gestión de datos del producto
  • Gestión de envíos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la contabilidad
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Gestión del flujo de caja
  • Gestión financiera
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas de planificación
  • Importación y exportación de datos
  • Integración ERP
  • Integración de CRM
  • Integración de Microsoft Outlook
  • Integración de nóminas
  • Inteligencia empresarial
  • Lectura de códigos de barras
  • Libro general
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Planificación de cadena de suministros
  • Planificación de la demanda
  • Portal para empleados
  • Previsión de ventas
  • Procesamiento de pedidos
  • Programación automatizada
  • Reconocimiento de ingresos
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de problemas
  • Seguimiento de vacaciones
  • Varias divisas
  • Varias empresas
  • Varias ubicaciones
  • Varios idiomas

Alternativas

e-Procure

0
#1 alternativa a NetSuite
e-Procure es una plataforma de adquisiciones B2B basada en la nube que utiliza tecnología de blockchain para ayudar a...

EZOfficeInventory

4,6
#2 alternativa a NetSuite
Controla y administra registros de salida, ubicación y horarios de mantenimiento de tus activos con este software de...

QuickBooks Commerce

4,3
#3 alternativa a NetSuite
TradeGecko es un potente software de gestión de inventario y pedidos pensado para marcas multicanal, comercio...

Unleashed Software

4,5
#4 alternativa a NetSuite
Unleashed es un sistema basado en web que está diseñado para que las empresas administren sus niveles de stock e...

Opiniones

Calificación general

4,1 /5
(731)
Relación calidad-precio
3,7/5
Funciones
4,1/5
Facilidad de uso
3,8/5
Asistencia al cliente
3,6/5

¿Ya tienes NetSuite?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

¡Escribe una reseña!
Mostrando 5 opiniones de 731
Alvaro I.
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great ERP

Revisado el 13/7/2018

Help us at a time we were growing the company, so right now we are more efficient and have real...

Help us at a time we were growing the company, so right now we are more efficient and have real time data because of Netsuite.

Puntos a favor

- Very Robust and Fully customizable
- Have an API and so connect with third party and other tools you use internally can be definitely doable.
- Multiple currencies, locations and internationalization help you when you have to access in different subsidiaries
- Have great tools for making reports
The support have been great the last 2 or 3 times I used it.

Puntos en contra

- Sometimes tends to be slow, It seems like that was a problem with the implementation but in general it feel slow.
- The UI looks old, but does what you need.
- The documentation is really heavy and sometimes is hard to find things there.

Mark W.
Calificación general
  • Sector: Energías renovables y medio ambiente
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

NetSuite Review

Revisado el 14/10/2020

NetSuite has served as well as a full-feature ERP system. We can manage many aspects of our...

NetSuite has served as well as a full-feature ERP system. We can manage many aspects of our business all in one system including managing projects, recording timesheets, order-to-cash, procure-to-pay, internal case support, CRM, and more.

I feel that NetSuite is much easier to learn and more intuitive than other systems, but it still requires time to set the system up for a company's individual needs. NetSuite is set up for wide-ranging customizations, but in many cases these customizations are necessary to get the full benefit of the program. Our time investments in NetSuite have paid off, but the program definitely requires a lot of love to adapt to the changing needs of the business.

Puntos a favor

I really like the user-friendly appearance of NetSuite, especially compared to other older systems. I think the appearance makes NetSuite inviting and accessible. In general, the program is easy to learn, and NetSuite does multiple updates every year to add to the features.

Puntos en contra

There are times where it feels like features are inexplicably absent from NetSuite. Users have the ability to submit enhancement requests, but it can take years before these are implemented. Additionally, tech support can be hit and miss on providing effective solutions to problems.

Diem R.
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

The software is easy to use

Revisado el 10/2/2021

Excellent for using daily and managing transactions

Excellent for using daily and managing transactions

Puntos a favor

It links all the Purchase Orders automatically to other applications. The tool bar is easy to use and very well organized.

Puntos en contra

I like everything about this software except the price is a little more expensive compare to similar accounting softwares

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Servicios medioambientales
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Too Complicated for Daily Use

Revisado el 9/7/2015

Netsuite was chosen by our company around 9 months ago and has been in use since January 2015....

Netsuite was chosen by our company around 9 months ago and has been in use since January 2015. Implementation was long process and was expensive. Costs include the purchase of main licence, an expensive per-person licence, paying a consulting firm to run the implementation project and having a dedicated in-house employee as "admin" to support the other users.
Netsuite has brought some great changes to our company and improved our record keeping hugely. It has also brought transparency to many of the processes and highlighted bottlenecks.
There are many downsides however, we have run into a plethora of technical problems with logic and programming along the way, while error messages abound (much to the annoyance and over-work of the consultant's team). All of the glitches have been worked out and customer service from the NS themselves has been extremely fast and professional.
Adding to the downsides, Netsuite is probably the LEAST intuitive system I have used since the 90s. It really seems like it is stuck in the past. There are hardly any icons, no drag and drop and navigation is inconsistent. Additionally, as a general manager, I need to extract information and data quickly and easily, but I cannot. Every time I want to extract data I have to go to our in-house admin for her to "write a search" in a logic/language that took her months to learn. Nobody else has time to learn that, so nobody else can do it. To my knowledge, NS has poor graphing capabilities and is very rigid in that I cannot easily change the way data is displayed once it is graphed. Usually, if I want data and I have not got time to wait for the admin to write the search pattern for me, I just export a large amount of data with a predefined/standard search and filter it and graph it with Excel - but this always begs the question, why are we paying through the nose for a program (NS) that is so difficult to use that it forces me to use another program (Excel) to make up for its inadequacies?
I could go on with the downsides of how unusable it is from a manger's point of view - there is a lot to say, but I think you get the picture.
The biggest downfall of Netsuite for me is that it is so hard to use that staff really do not want to use it. This is particularly evident in the sales department. They will only really use it for what they really have to use it for: making quotes, so we lose out. Customer data does not get sufficiently recorded, project details are lacking, contacts are hard to look up, customer account history is never recorded (we can't even find the field to put that in). Other systems we used before, e.g. Zoho CRM, Pipedrive and even Excel, are easy to use and therefore get used by the staff. A system such as Netsuite might have a beautifully coded backend, but if it discourages use through extreme user-unfriendliness, it becomes an almost useless system.

Puntos a favor

Solid back end
Keeps excellent and accurate records that are easily audited
Brings transparency to processes

Puntos en contra

Too difficult to use and therefore staff refrain from using it for all but the most essential tasks
Requires an in-house expert to help run the system
Requires months of repeated training to get staff up to speed
Poor for tracking customer account history
Extremely difficult to extract and graph the data that you need from it
Rigid and hard to change display and parameters of any data displays
Very expensive

Jon F.
Calificación general
  • Sector: Comercio mayorista
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great Value Cloudbased ERP - Best cloud solution on the market

Revisado el 11/12/2020

Great experience overall. Time to implement took 6 months, but could have completed in 4. We...

Great experience overall. Time to implement took 6 months, but could have completed in 4. We waited longer to get system configured to meet more of our needs. Have maintained our subscription since 2013 and really like the ease of configuration and always being on the latest version and can take advantage of improvements without added cost for the most part. The business intelligence and reporting is excellent and it is easy to expand the use of the software and add new companies as business grows.

Puntos a favor

True cloud based subscription ERP solution, have not had to hire any IT staff, robust business intelligence, highly configurable to meet business needs, always on the latest version at no additional cost, extensive partner network, easy to expand as business grows, multi-company, multi-currency, good CRM capabilities and very reasonable price for what you get (less than cost of one good IT person).

Puntos en contra

Not crazy about NetSuite support cost/value. They offer good support, but their costs are much higher than their partners. We shifted our support to their partner network for scripting and reporting needs after a few years. Also, their pricing can be a bit of a challenge, but is reasonable. They eventually want to get everyone to pay their retail subscription price, however, they deeply discount it initially as many companies can't take advantage of or use all that is available to them in their base ERP offering and the more functionality you commit to the deeper the discount, however, they reduce the discount each year to eventually get to retail. Kind of makes sense, because as you expand your use of their software they eventually want you to pay for the full use, but will start out with deep discounts.

Mostrando 5 opiniones de 731 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre NetSuite

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre NetSuite.

NetSuite ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$ 499,00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

No tenemos información sobre las características de NetSuite

Los clientes habituales de NetSuite son:

Empresas pequeñas, Empresas Grandes, Empresas medianas

NetSuite admite los siguientes idiomas:

Alemán, Checo, Chino (simplificado), Chino (tradicional), Coreano, Danés, Español, Francés, Indonesio, Inglés, Italiano, Japonés, Neerlandés, Polaco, Portugués, Ruso, Sueco, Tailandés, Taiwanés, Turco

NetSuite admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

NetSuite se integra con las siguientes aplicaciones:

BambooHR, Bill.com, Changepoint PPM, EasyEvent, InterWeave Smart Solutions, M-Files, SnapLogic, TriNet Expense, Yonyx, Zuora

NetSuite ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo, Preguntas frecuentes, Foro

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para NetSuite.