Sobre Kaseya VSA

Kaseya VSA es la solución definitiva que gestiona y automatiza el entorno de TI para estar a la altura del desafío. Con VSA, los profesionales de TI pueden mejorar la prestación de servicios y aumentar la eficiencia de TI. Con términos de pago flexibles, configuraciones opcionales, capacidades de múltiples dominios, basadas en la nube y en las instalaciones, las organizaciones de TI de todos los tamaños pueden experimentar los beneficios de la gestión de TI de clase empresarial.

VSA también ofrece algunas de las soluciones más potentes en RMM, preparadas con las herramientas necesarias para dirigir una organización de TI exitosa. VSA viene equipado con control remoto, administración de parches, auditoría, supervisión, AV/AM y copia de seguridad. Todo envuelto alrededor de un potente motor de automatización para ahorrar tiempo y dinero.

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Las 5 mejores alternativas a Kaseya VSA

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Alemania, Reino Unido, Irlanda , India, México, Países Bajos, Nueva Zelanda, Singapur, Estados Unidos, Sudáfrica

Idiomas admitidos

alemán, francés, inglés, neerlandés

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Las 5 mejores alternativas a Kaseya VSA

Imágenes

Kaseya VSA Software - 1
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Vídeo de Kaseya VSA
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Kaseya VSA Software - 5

Funciones

Funcionalidades totales de Kaseya VSA: 107

  • API
  • Acceso desatendido
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alerta de límites
  • Alertas en tiempo real
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Antivirus
  • Análisis de vulnerabilidades
  • Auditoría de problemas
  • CRM
  • Chat en tiempo real
  • Colaboración entre varios usuarios
  • Control de procesos de aprobación
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Copia de seguridad y recuperación
  • Creación de informes de tráfico web
  • Creación de informes de uso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes para TI
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Descubrimiento automático de dispositivos
  • Escaneados automáticos
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de configuración
  • Gestión de credenciales
  • Gestión de implementación
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la energía
  • Gestión de licencias
  • Gestión de parches
  • Gestión de políticas
  • Gestión de problemas
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos de la red
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de restauraciones
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de toda la red
  • Gestión de versiones
  • Gestión del cambio
  • Gestión del conocimiento
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión del rendimiento
  • Gestor de línea de base
  • Grabación de la sesión
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas de diagnóstico
  • Implementación automática de parches
  • Informes de síntesis
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de directorio activo
  • Monitorización y gestión remota
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de comunicaciones
  • Para MSPs (Proveedores de servicios gestionados)
  • Personalización
  • Portal de autoservicio
  • Priorización de parches
  • Programación
  • Programación del mantenimiento
  • Protocolo simple de administración de red (SNMP)
  • Pruebas de parches
  • Registro de auditoría
  • Registros de eventos
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de activos de TI
  • Seguimiento de huso horario
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguridad SSL
  • Software de asistencia remota
  • Supervisión
  • Supervisión CPU
  • Supervisión de ancho de banda
  • Supervisión de correo electrónico
  • Supervisión de la actividad de los empleados
  • Supervisión de la dirección IP
  • Supervisión de máquinas virtuales
  • Supervisión de redes
  • Supervisión de servidores
  • Supervisión del uso de internet
  • Supervisión en tiempo real
  • Transferencia de la sesión
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla
  • Varias cuentas de usuario
  • Visualización de datos

Alternativas

Autotask PSA

4,3
#1 alternativa a Kaseya VSA
Autotask es un software web todo en uno que ayuda a los revendedores de valor agregado, proveedores de servicios...

ConnectWise Automate

4,2
#2 alternativa a Kaseya VSA
Aumenta la efectividad de los equipos de TI y simplifica todos los aspectos del negocio con la supervisión y gestión...

Central

4,5
#3 alternativa a Kaseya VSA
LogMeIn Central es una solución de administración de terminales que ayuda a los profesionales de TI a supervisar,...

Pulseway

4,7
#4 alternativa a Kaseya VSA
Pulseway, creado directamente para proveedores de servicios gestionados y equipos de TI internos, ofrece una potente...

Opiniones

Calificación general

4,0 /5
(191)
Relación calidad-precio
3,7/5
Funciones
4,1/5
Facilidad de uso
3,6/5
Asistencia al cliente
3,5/5

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Mostrando 5 opiniones de 191
Aaron
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great Remote Management Software w/ Many Features & a Couple Limitations

Revisado el 29/7/2020

The Kaseya tools for managing client endpoints are fantastic. I enjoy how easy it is to install the...

The Kaseya tools for managing client endpoints are fantastic. I enjoy how easy it is to install the software on client computers and how quickly it syncs up so that techs can begin remoting onto the endpoint in very short order. Kaseya offers a plethora of tools that can interface with an endpoint without ever having to remote onto a client system as well, which is great for when I don't want to call the client up to get permission to work on their computer. Some of those tools have some minorly annoying limitations, but I'm still willing to give an overall glowing review to this software. We use two different remote management softwares at the company I work for, and I prefer using Kaseya over the other.

Puntos a favor

Beyond simply remoting onto client endpoints, I really enjoy the ability to carry out various tasks in the background without having to remote on, including:
* Running CMD and PowerShell commands
* Viewing/editing Registry
* Running pre-built and customizable scripts
* See installed software
* Manage the file system
* Etc.

We use two different remote management clients, and I find Kaseya to be the faster of the two when it comes to deployment and availability after deployment. Sending commands through the background interface is also much faster than our other software.

Puntos en contra

Navigating the registry and file system using the background tools is very clunky. There's lots of scrolling involved, and it doesn't cache all of the entries, so if you need to navigate back up to a parent folder, you need to scroll down all over again and wait for items to reload, which can be time-consuming.

Also, in comparison to our other remote management software, it is not as convenient to upload or download items from my computer to the client endpoint using Kaseya. There's nowhere to do so from the remote connection interface.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

The Kaseya lego kit

Revisado el 17/1/2020

We manage almost 8000 of our customers machines. On almost all servers we run monitoring to alert...

We manage almost 8000 of our customers machines. On almost all servers we run monitoring to alert us to issues, like disk space problems, services not running or certain eventlogs popping up. Here the lego building part of Kaseya is obvious. You get the rough shape to help you set up, but you determine what machine needs what monitoring. You polish the whole in the right shape.
We have good security options with Webroot, Malwarebytes and Patch Management as most important parts. We have remote access when we need it and can investigate problems without having to bother users and take over the machine a few times a day. Then there's the luxury of running commands, or agent procedures as Kaseya calls them, in a heartbeat. You can automate cleanups by tying monitor alerts to commands. In the past this could take you weeks to setup and maintain properly, but that task is mostly done by Policy Management now. You setup the roles per group, do they need monitoring, antivirus, patch managent, etc, etc and Policy Management does it all. Unfortunately there is no complete coverage for all Kaseya options, but in our case it's about 80 to 90% and that saves hours and hours....
All in all it's a pleasure to work with if things don't break, which is not too often compared to other software products. And what would be the fun if it never went kaput. What would I do.... :-)

Puntos a favor

- You can build a whole lot of automation with their building blocks;
- The depth of information should cover your needs;
- New leadership has taken some time to reform the company, but is now running full speed ahead;
- The potential of venture capital is a big benefit to what they can do, if you make them see the need.

Puntos en contra

- Old building blocks have lived on too long (this year is supposed to be the big clean-up);
- The mix of old parts (up to 20 years old) and very recent changes in limited places is confusing;
- Support can be great, but usually takes a few days to get up to speed on technical challenges;
- Integrations of Antivirus are limited and the Kaspersky Anti Virus option will cost you a lot of time;

andrey
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

increasing helpdesk staff productivity

Revisado el 1/11/2019

-- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active...

-- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically

Puntos a favor

Kaseya is one of the best RMM (Remote Monitoring and Management) tools in the market
we have moved from REACTIVE to PROACTIVE and now we are moving to SERVICES
related to "Service Management Maturity model"
thanks to Kaseya we achieved
1. Analyze trends
2. Set thresholds
3. Predict problems
4. measure applications availability
5. Automate (highly appreciable when you handle hundreds of devices)
6. Mature Problem Configuration, change, asset and performance management
7. Increase Security in multiple layers
8. Manage the entire Windows updates process
9. Remote Control
10. Compliance and audit Reports

Puntos en contra

unfortunately using kaseya core modules, it is not stronger to manage network devices

Alternativas consideradas

ConnectWise Control

Razones para cambiar a Kaseya VSA

integration with internal and third party products
Charles
Calificación general
  • Sector: Oficina ejecutiva
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Kaseya VSA - Not just for MSPs

Revisado el 23/7/2019

Kaseya VSA has helped me overcome hurdles with outdated software, missing updates, and deployment...

Kaseya VSA has helped me overcome hurdles with outdated software, missing updates, and deployment of new software. I used Kaseya to locate which devices are using old version of Office and using Windows version XP, 7 and and 8 and 8.1. This has helped me in the process of updating all of our devices to the newest Office and Windows 10.

Puntos a favor

Kaseya VSA is not only for MSPs, but for anyone who needs help managing their assets in the office and in the field. I'm the IT Security Manager with all the hats in the IT world at a large confectionery broker. I manage over 250+ devices on my own, with the help of Kaseya VSA. I could not do my day-to-day job without Kaseya VSA.

Puntos en contra

I'm not a fan of the app as the functionality seems to be spotty. Right-clicking the client app sometimes brings up a menu, and sometimes it only offers a simple selection of "Refresh". This is my only gripe in the 3 years I've been using this product.

Al
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Best RMM tool on the market. Period.

Revisado el 29/11/2016

As an MSP (Managed Service Provider) in the highly competitive IT services market, our tool set is...

As an MSP (Managed Service Provider) in the highly competitive IT services market, our tool set is the backbone that enables the service delivery model that differentiates us from the competition. Because these tools are the skeleton of our business, we test all of them on a 3-year rotation to make sure we're using a best-of-breed solution that will make our services faster, more effective, more efficient and produce higher reliability and better outcomes for our clients.

Last year we evaluated our BDR (Backup and Disaster Recovery) and RMM (Remote Monitoring and Management) platforms with that backdrop. We included all of the major players (for RMM that was Kaseya, Labtech, N-able, Maxx, etc.) and a few free/near-free 2nd and 3rd tier players, and again Kaseya was the hands-down best-of-breed winner.

That's not to say it didn't have some short comings. It's a piece of software so yes, there are some bugs but none of them are heart stopping or business-critical, and we're an IT company! - we can get them resolved very quickly. And the bugs are no more or less than the issues we found in the competition - so on net it was wash against the competition.

But the overall scope and quality of the product, the depth of functionality, the myriad vendors that it integrates with, and the support team that we found responsive (slightly better then the competition) gave them a nod over the competition. Add to that the lightweight agent, integrated, lightening fast remote desktop access and HUGE user community where you can find a script for anything you need put them head and shoulders above the rest.

Everyone can find something they will love in Kaseya.

Puntos a favor

Robust features, lightening fast remote desktop access and huge user community producing thousands of scripts to cure every/any problem or request you may have. Full access to SQL database in included.

Puntos en contra

Slightly above average support response times and longer lead times for enhancements. Their SaaS version is slower than some of the competitors (altho the on prem is blazingly fast).

Mostrando 5 opiniones de 191 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Kaseya VSA

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Kaseya VSA.

Kaseya VSA ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Kaseya VSA son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Kaseya VSA admite los siguientes idiomas:

alemán, francés, inglés, neerlandés

Kaseya VSA admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Kaseya VSA se integra con las siguientes aplicaciones:

Accelo, Acronis Cyber Backup, Addigy, Autotask PSA, BVoIP, Bitdefender GravityZone, Bitium, Cherwell Service Management, Cisco, CloudRadial, ConnectWise PSA, Cortado MDM, Cronofy, Jira, Narmada, PROMYS, PagerDuty, QuickBooks Online Advanced, QuoteWerks, Simplesat, SmileBack, ThreatLocker, Tigerpaw Software, Trend Micro, Webroot Business Endpoint Protection, Xero, Zendesk Suite

Kaseya VSA ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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