
ActiveCollab
Sobre ActiveCollab
ActiveCollab es una herramienta de gestión de proyectos para profesionales creativos, con herramientas para la gestión de tareas, la colaboración en equipo, así como para el seguimiento del tiempo y el presupuesto. ActiveCollab fue desarrollado pensando en los profesionales creativos: gestores de proyecto, desarrolladores de software, gerentes de marketing, creadores de contenido y diseñadores. Con el objetivo de limitar la cantidad de tiempo perdido en la correspondencia del correo electrónico y la confusión cuando se trata de quién hace qué, ActiveCollab proporciona herramientas organizativas y de planificación tales como un tablero centralizado, filtrado de tareas, administración del flujo de trabajo, un calendario todo en uno, seguimiento del tiempo y más.
Los usuarios pueden crear un proyecto y dividirlo en pequeñas tareas masticables. Establece fechas límite y delega. Mantén el control y conoce lo que está pasando en todo momento. La plataforma ActiveCollab facilita la administración de facturas y el seguimiento de pagos, para garantizar que los trabajos siempre se paguen a tiempo y se recuerde a los clientes de los pagos pendientes. Las facturas pueden personalizarse con la marca de la empresa y enviarse desde la plataforma ActiveCollab.
Precios desde:
US$ 7,50/mes
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Las 5 mejores alternativas a ActiveCollab
Dispositivos
Tamaño de la empresa
Disponible en los países siguientes
Emiratos Árabes Unidos, Australia, Bélgica, Brasil, Canadá, Suiza, China, Alemania, Francia, Reino Unido, Croacia, Hungría, India, Italia, Japón, México, Países Bajos, Nueva Zelanda, Portugal, Rumanía, Singapur, Eslovenia, Turquía, Estados Unidos, Sudáfrica y otros 20
Idiomas admitidos
alemán, checo, chino, español, francés, húngaro, inglés, italiano, japonés, neerlandés, polaco, portugués, ruso, sueco, turco y otros 10
Precios desde:
US$ 7,50/mes
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Las 5 mejores alternativas a ActiveCollab
Imágenes





Funciones
Funcionalidades totales de ActiveCollab: 113
Alternativas
Basecamp

Trello

Asana

monday.com

Opiniones
¿Ya tienes ActiveCollab?
¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.
¡Escribe una reseña!
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Perfect Project management tool.
Revisado el 4/3/2020
ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and...
ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and I have jumped from one to another tool for different projects and project types.
If offers so many features, perfect dashboard, milestone preview, calendar, planner, contact details, time tracking and much more.
While it is perfect for managing many different types of projects, this is still not the perfect tool for managing software development projects. The only reason for that would be, there is no (or that was not back then) an integration with Git or other version of control system. It was simply a missing feature back then.
I truly hope that nowadays the ActiveCollab team managed to improve and integrate such feature, but talking 6-7 years ago, that was the only downside that I can say about it. If for some reason that is still not available and you are into software development business, look for something else like Asana or Bitbucket.
Puntos a favor
Great dashboard, different types of reports, milestone preview, calendars, time tracking tool are just a few of the features that make this software irreplaceable tool when it comes to project management.
Puntos en contra
Lack of integration with Git or another version of control system.

- Sector: Bienes de consumo
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Active Collab makes working together simple
Revisado el 28/8/2019
My team is spread across the country and Active Collab allows us to work together on projects...
My team is spread across the country and Active Collab allows us to work together on projects seamlessly. Our outside partners are also able to work with us easily.
Puntos a favor
Great tool for managing complex projects with multiple stakeholders
Pretty robust feature set
Simple to access and easy to invite collaborators in & out of my company
Puntos en contra
Upgrades have been a bit buggy and while the team are responsive, they don't always believe that they've broken something
Razones para elegir ActiveCollab
Better features competitive pricing All around, Active Collab is a more flexible tool that is easier to useSoftware anterior
BasecampRazones para cambiar a ActiveCollab
Pricing and features- Sector: Diseño
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 3.0 /10
It is a beautiful app but not that useful
Revisado el 7/9/2021
It was nice in the beginning but I just soon realised I needed something with easier to use...
It was nice in the beginning but I just soon realised I needed something with easier to use features and no hidden costs. Onces a app like this becomes too complicated to navigate or customise - you will not use it as you need to daily because of that hassle.
Puntos a favor
It is beautifully designed so initially it seemed easier to use and navigate.
It had a client portal and I could track my jobs and invoice/do estimates all from one place.
Puntos en contra
It has hidden fees. Everywhere it advertises itself as only 7.50 a month. - But using the MAIN FEATURES OF WHY I WANTED THIS APP is extra, like invoicing, time tracking and using the client portal. This was not made clear initially. The client service is terrible. I would ask questions but there response was really terrible english language - not what I would expect from an international app that everyone should be able to understand. Especially a client service person called Darla. Terrible and rude manners and unhelpful.!
Razones para elegir ActiveCollab
I wanted a app that I could use to track my projects, my daily tasks, and has a timer. Plus I can send out cost estimates and invoices from and my clients can log into to track and make note of project progress and timeline.Razones para cambiar a ActiveCollab
Activecollab seems to be the cheapest option where I could managment my projects, finances and clients from one place.Respuesta de Active Collab
We appreciate your honest feedback, and we are sorry to hear you had this experience with ActiveCollab.
As for the pricing, additional features such as Invoicing, Time Estimates, Workload, Availability, etc., are listed in the GePaid bundle section, which is charged additionally and is not a part of the basic paid plan. You can check out our pricing on the official site here: https://activecollab.com/pricing
- Sector: Diseño
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Not Just Project Management! Superior Time Tracking and Reporting for Clients Too!
Revisado el 9/3/2022
Puntos a favor
Time tracking. It's wonderful. We are able to track our time down to the specific task within projects. We can also label each project by client and bill clients based on the time we've specifically tracked for each task and project. All of this tracking also allows for reporting to our clients - down to being able to let them know how much time was spent on each task. Customer service is also amazing. One of our team members has made suggestions for new/alternate features/revised functionality, and things were updated fairly quickly! So good. Thank you!
Puntos en contra
I'd love to see the organization of the projects in a different way. Organized instead by client on the main page. The main page is otherwise less organized than I need it to be.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Simple and extensive
Revisado el 21/7/2020
It was very good to us during 6 years.
It was very good to us during 6 years.
Puntos a favor
Web used Active Collab during several years in our servers. The database structure is very simple and allow us to create dashboards with user data.
Puntos en contra
Lack of features like kanban and of user interface improvements during updates
Razones para elegir ActiveCollab
Jira was so complicated and hard do mantain. I'm talking about 2009Razones para cambiar a ActiveCollab
Price and simples maintenancePreguntas frecuentes sobre ActiveCollab
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre ActiveCollab.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece ActiveCollab?
ActiveCollab ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: US$ 7,50/mes
- Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de ActiveCollab?
Los clientes habituales de ActiveCollab son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite ActiveCollab?
ActiveCollab admite los siguientes idiomas:
alemán, checo, chino, español, francés, húngaro, inglés, italiano, japonés, neerlandés, polaco, portugués, ruso, sueco, turco
P. ¿ActiveCollab es compatible con dispositivos móviles?
ActiveCollab admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra ActiveCollab?
ActiveCollab se integra con las siguientes aplicaciones:
Asana, Authorize.Net, Basecamp, Braintree, Dropbox Business, Google Drive, Hubstaff, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Slack, Stripe, Test Lodge, TimeCamp, Trello, Wrike, Xero, Zapier
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece ActiveCollab?
ActiveCollab ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat
Categorías relacionadas
Ver todas las categorías de software encontradas para ActiveCollab.
- Programas de facturación
- Software de productividad
- Software de gestión de proyectos
- Herramientas de colaboración
- Herramientas de gestión de tareas
- Programas para publicidad gráfica
- Soluciones de gestión de productos
- Software para plan de marketing
- Software para agencias de publicidad
- Software de gestión de proyectos sin fines de lucro
- Herramientas para controlar tiempo y gastos
- Herramientas de gestión del tiempo
- Software para administración de recursos