Sobre ActiveCollab

ActiveCollab es una herramienta de gestión de proyectos para profesionales creativos, con herramientas para la gestión de tareas, la colaboración en equipo, así como para el seguimiento del tiempo y el presupuesto. ActiveCollab fue desarrollado pensando en los profesionales creativos: gestores de proyecto, desarrolladores de software, gerentes de marketing, creadores de contenido y diseñadores. Con el objetivo de limitar la cantidad de tiempo perdido en la correspondencia del correo electrónico y la confusión cuando se trata de quién hace qué, ActiveCollab proporciona herramientas organizativas y de planificación tales como un tablero centralizado, filtrado de tareas, administración del flujo de trabajo, un calendario todo en uno, seguimiento del tiempo y más.

Los usuarios pueden crear un proyecto y dividirlo en pequeñas tareas masticables. Establece fechas límite y delega. Mantén el control y conoce lo que está pasando en todo momento. La plataforma ActiveCollab facilita la administración de facturas y el seguimiento de pagos, para garantizar que los trabajos siempre se paguen a tiempo y se recuerde a los clientes de los pagos pendientes. Las facturas pueden personalizarse con la marca de la empresa y enviarse desde la plataforma ActiveCollab.

Precios desde:

US$ 11,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a ActiveCollab

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Emiratos Árabes Unidos, Australia, Bélgica, Brasil, Canadá , Suiza, China, Alemania, Francia, Reino Unido, Croacia, Hungría, India, Italia, Japón, México, Países Bajos, Nueva Zelanda, Portugal, Rumanía, Singapur, Eslovenia, Turquía, Estados Unidos, Sudáfrica

Idiomas admitidos

alemán, checo, chino, español, francés , húngaro, inglés, italiano, japonés, neerlandés, polaco, portugués, ruso, sueco, turco

Precios desde:

US$ 11,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a ActiveCollab

Imágenes

ActiveCollab Software - 1
ActiveCollab Software - 2
ActiveCollab Software - 3
ActiveCollab Software - 4
ActiveCollab Software - 5
Ver 8 más
Vídeo de ActiveCollab
Vídeo de ActiveCollab
Vídeo de ActiveCollab
ActiveCollab Software - 1
ActiveCollab Software - 2
ActiveCollab Software - 3
ActiveCollab Software - 4
ActiveCollab Software - 5

Funciones

Funcionalidades totales de ActiveCollab: 116

  • @menciones
  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • Calendario de marketing
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Comentarios/notas
  • Control de versiones
  • Controles o permisos de acceso
  • Conversión de correo electrónico a tarea
  • Creación de hojas de ruta
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Crear subtareas
  • Cálculo de horas extra
  • Debates y foros
  • Definición y seguimiento de objetivos
  • Edición/actualización de tareas
  • Estimaciones
  • Etiquetado
  • Etiquetado de tareas
  • Facturación
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Facturación por horas
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Flujo de trabajo de proyectos
  • Gestión de archivos
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de carteras
  • Gestión de clientes
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de gastos
  • Gestión de ideas
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de modelos
  • Gestión de notas
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de plazos de entrega
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de pruebas y de control de calidad
  • Gestión de recursos
  • Gestión de tareas
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas de planificación
  • Herramientas de seguimiento del tiempo online
  • Historial de facturas
  • Horas facturables y no facturables
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Lluvia de ideas
  • Metodologías ágiles
  • Modelos personalizables
  • Métodos tradicionales
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para agencias creativas
  • Planificación de personal
  • Planificación de proyectos
  • Planificación de tareas
  • Planificación y programación de proyectos
  • Plantillas de proyecto
  • Portal de clientes
  • Presupuestos/previsiones
  • Priorización
  • Procesamiento de facturas
  • Programación de recursos
  • Programación de tareas
  • Proyecciones
  • Recordatorios
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de conceptos facturables
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de horas sin conexión
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento del tiempo por cliente
  • Seguimiento del tiempo por proyecto
  • Seguimiento horas/gastos
  • Seguridad SSL
  • Tablero kanban
  • Tarea para nivel superior
  • Tareas de importación
  • Tareas recurrentes
  • Tasas de facturación múltiples
  • Temporizador
  • Transferencia de archivos
  • Uso compartido de archivos
  • Varias divisas
  • Vista como tabla de tareas
  • Vista de Gantt/cronología

Alternativas

Teamwork

4,5
#1 alternativa a ActiveCollab
Software de gestión de proyectos y trabajo que ayuda a los equipos internos y a las agencias a mejorar la colaboración,...

Harvest

4,6
#2 alternativa a ActiveCollab
Harvest es un software online de seguimiento del tiempo fácil de usar que puede ayudarte a responder a preguntas...

Jira

4,4
#3 alternativa a ActiveCollab
JIRA es un rastreador para equipos que planifican y crean excelentes productos. Millones eligen JIRA para registrar y...

Gmail

4,8
#4 alternativa a ActiveCollab
Gmail es un servicio de correo electrónico gratuito, financiado con publicidad, que se ofrece como parte de G Suite de...

Opiniones

Calificación general

4,5 /5
(388)
Relación calidad-precio
4,5/5
Funciones
4,2/5
Facilidad de uso
4,5/5
Asistencia al cliente
4,4/5

¿Ya tienes ActiveCollab?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

Mostrando 5 opiniones de 388
Aleksandar
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Perfect Project management tool.

Revisado el 4/3/2020

ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and...

ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and I have jumped from one to another tool for different projects and project types.

If offers so many features, perfect dashboard, milestone preview, calendar, planner, contact details, time tracking and much more.

While it is perfect for managing many different types of projects, this is still not the perfect tool for managing software development projects. The only reason for that would be, there is no (or that was not back then) an integration with Git or other version of control system. It was simply a missing feature back then.
I truly hope that nowadays the ActiveCollab team managed to improve and integrate such feature, but talking 6-7 years ago, that was the only downside that I can say about it. If for some reason that is still not available and you are into software development business, look for something else like Asana or Bitbucket.

Puntos a favor

Great dashboard, different types of reports, milestone preview, calendars, time tracking tool are just a few of the features that make this software irreplaceable tool when it comes to project management.

Puntos en contra

Lack of integration with Git or another version of control system.

Michael
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

The Right Project Management Tool for Small to Medium Sized Team

Revisado el 6/12/2019

It's easy to use and worth the cost.

It's easy to use and worth the cost.

Puntos a favor

My team and I do really like the simplicity of the software. It helps us focus on doing the tasks rather than figuring out how to use the software correctly to assign tasks.

Puntos en contra

- Unmaintained mobile apps, both iOS and Android versions.
- No function to duplicate tasks list.
- Zipping attachments from a task to be downloaded, takes forever.
- Bulk actions on tasks seem to need an improvement on UX so that it's more user friendly to use. Currently, we need to scroll up and down to choose the actions.
- On the Reports page for Tasks, every time we choose a Custom Report, the columns and "sort by" are always reset.
- As admin, I can't see the full list of other user's Activities. I can only see the last 5 or something.

I might be able to give some more feedback. Do let me know if it helps improve your product :)

Alternativas consideradas

monday.com y Bitrix24

Razones para elegir ActiveCollab

Lack of bulk actions feature

Software anterior

Trello

Razones para cambiar a ActiveCollab

Pricing term and cost effectiveness
Sinoun
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Great, but a lot of improvements can be made.

Revisado el 12/12/2018

Overall, I like ActiveCollab, but I want to so bad love it more. There is a lot of potential with...

Overall, I like ActiveCollab, but I want to so bad love it more. There is a lot of potential with AC and room for improvement, and I really hope they listen to people's suggestions and needs! Either way, I do highly recommend ActiveCollab, especially if you're a web designer like me who manages hundreds of sites.

Puntos a favor

Before I decided to go with ActiveCollab a few years ago, I researched and tried all the project management softwares I could find. I ended up going with ActiveCollab for a number of reasons.

One, their interface is simple, practical, and easy on the eye. I found other project management softwares trying to hard and it essentially complicated simple things. Also, I loved how my projects can be displayed and searched. I know this sounds trivial, but when you manage hundreds of projects (websites), I need an interface that works for me. Their interface works perfectly for someone with my needs. I constantly have to go back and forth on so many notes for projects and ActiveCollab has made it user-friendly for me to do this.

Second, ActiveCollab had awesome customer service when I had any issues or questions. This was a big plus because I then knew I was in good hands.

Third, they had some add-ons other softwares didn't have so it was nice to have features I wanted to use all in one place, like time tracking and invoicing.

Fourth, it was reasonably priced.

Puntos en contra

While I went with ActiveCollab, I am still frustrated with some of their features:

One, I use notes A LOT. Their notes interface design looks like something from the 90's.

Two, while they have the invoicing option available, it's sub-par. There are a lot of things they can improve with their invoicing. I wish I could use it, but it's just very limited. An example of a limitation is that you can't even enter or send an invoice without "inviting" the client to join ActiveCollab. I tried testing an invoice by putting an email manually because they claimed you could, but nothing gets sent, unless I "invite" someone into my account. This is silly. Another issue I have with the invoicing is that it shows "Active Collab" as the sender and you do NOT have the option to change this. Kinda stupid.

Three, you only have a measly 3 ways to categorize or filter projects: Client, Category, and Label. This can be very limiting depending on what you're doing.

Joshua
Calificación general
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

This system is the very bedrock of client collaboration in our company. We simply need it.

Revisado el 9/3/2018

Puntos a favor

Diversity of features. It covers calendar integration, task management, expense and time tracking, client estimates and invoicing is integrated, discussions with clients are threaded and neatly organized at all times, file uploads that act as a mini-Dropbox for yourself and your clients, notes, facebook-style timeline of the activity within each project... And I haven't even touched on the level of customization, multitude of extensions (Zapier included), scalability (with self-hosted options!), and the iOS app that works with either cloud or self-hosted versions (our clients LOVE the app).

We love ActiveCollab because of it's diversity. That's the one reason that in our opinion, it's simply irreplaceable. Having to replace it would be like adding tripling the administrative work on our plates. It replaces the need for multiple separate services that do each of those things separately. Who wants that when you can have one single login to one single system that can rule them all? ;)

SIMPLY. IRREPLACEABLE.

Puntos en contra

The iOS and Android apps needs some work. They don't do as much as the desktop version, so they feel limited. They don't really take advantage of features like gestures or multi-touch, which every smartphone has.

We'd really like to be able to upload more than just pictures from the camera roll; some kind of file picking, or option to upload to ActiveCollab from another app (share sheets) would go a LONG way. Optimization for tablet-size screens would be sweet too, along with the simple ability to make text in the app bigger or smaller, so it's easier to read.

The calendar allows for syndication via subscription links, but stopping there feels premature. It would help a lot to be able to integrate to Calendar apps (via CalDAV), since the calendar isn't available on the mobile app either. It would be really nice so that we can add or edit events from our native calendar apps of choice.

Support is fantastic, and extremely knowledgeable. We run a self-hosted installation, which is more economical for us, but we don't have pros running our server environment. That task falls on us, teaching ourselves as we go, and it feels like support will drop clues about what an issue is, instead of going the distance and going in themselves to help fix the problem. Granted, that's more of a problem with /us/, since we're business administrators and not experts in server management. But support will not abandon you. They've always got your back, no matter how tough the problem!

Sarah
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great Option for my Creative Business

Revisado el 23/2/2018

ActiveCollab keeps us organized and on task. It's a great snapshot of our client work at any given...

ActiveCollab keeps us organized and on task. It's a great snapshot of our client work at any given point. We have many moving parts, and ActiveCollab allows us to really stay on target with our goals and on task with our clients.

Puntos a favor

I own and operate a company that specializes in creative strategy and marketing/PR services and this is a good fit for us. I spent many months and went through quite a few trials researching a software that had as many features combined that we were looking for. We settled on ActiveCollab and we're very happy with them. It's a great option without the price tag and disorganization the later versions that Basecamp brings. I like the customization features as well as the billable categories for tracking and reports. We work with contractors in our business and we like the ability to assign tasks and hide back office items from the client. Their customer service has been very responsive and helpful throughout our set up and we're overall very happy with the product and functionality for our needs. Overall good UX / UI.

Puntos en contra

We're finding the reports options are a little bit limited, however it hasn't been a huge issue. We're getting most of the data we need. We really wish we could assign tasks to multiple people, but that seems to be a common theme among these software options. I don't understand why as we have many tasks that are worked on by multiple people. This carries over into the time tracking app. If you aren't assigned a task, it won't show up in the time tracking app for you to track against. However the work around is you can add a time report in the desktop version after the fact to any task regardless of who it assigned to. The budget feature per project is nice, however, we wish we could break it down further by task list. Their great customer service has passed this along to the management and dev team for consideration so fingers crossed it will be coming in an update at some point.

Mostrando 5 opiniones de 388 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre ActiveCollab

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre ActiveCollab.

ActiveCollab ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$ 11,00/mes
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de ActiveCollab son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

ActiveCollab admite los siguientes idiomas:

alemán, checo, chino, español, francés, húngaro, inglés, italiano, japonés, neerlandés, polaco, portugués, ruso, sueco, turco

ActiveCollab admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

ActiveCollab se integra con las siguientes aplicaciones:

Asana, Authorize.Net, Basecamp, Braintree, Dropbox Business, Google Drive, Hubstaff, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Slack, Stripe, Test Lodge, TimeCamp, Trello, Wrike, Xero, Zapier

ActiveCollab ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para ActiveCollab.