Sobre Jobber

Jobber es una solución de gestión de servicios externos basada en la nube diseñada para pequeñas y medianas empresas. Diseñado y construido para aprender a usarlo rápida y fácilmente, Jobber tiene todas las herramientas y características flexibles necesarias para realizar el trabajo.

Jobber está diseñado para negocios en sectores de servicios externos tales como plomería, jardinería y cuidado del césped, servicio de limpieza, reparación de computadoras, climatización, electricistas de control de plagas, personal de mantenimiento, limpieza de alfombras, entre otros.

Jobber admite una amplia variedad de flujos de trabajo programados y no programados, con capacidades de contrato único y recurrente. La cuadrícula de programación y la vista de mapa de Jobber aseguran que los equipos estén completamente asignados y enrutados de manera eficiente.

El sistema de facturación de Jobber está estrechamente integrado con la plataforma de programación, proporcionando la facturación de uno o más trabajos con un solo clic, con seguimiento y creación de informes que asegurarán que las empresas reciban el pago en todo momento. Muchos de los usuarios de Jobber eliminan el costo adicional de un sistema de contabilidad de terceros.

Los gestores de servicios externos pueden realizar un seguimiento de los detalles únicos de los clientes y los trabajos directamente en Jobber. Desde campos a formularios de trabajo personalizados hasta agregar notas y archivos adjuntos, los equipos estarán preparados para el trabajo. Los empleados pueden acceder a la información que necesitan cuando la necesitan en el campo y los gerentes tienen un registro claro de cada cliente y visita.

Robustas, pero fáciles de usar desde cualquier dispositivo, las funciones de programación, cotización y facturación ayudan a las empresas a mantenerse organizadas y centrarse en hacer un buen trabajo. Con adiciones y mejoras realizadas casi a diario, Jobber es un sistema de negocios basado en la nube desarrollado de forma activa y vigorosa para empresas de servicios externos.

Precios desde:

US$ 49,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Jobber

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, Irlanda, Nueva Zelanda , Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Precios desde:

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Las 5 mejores alternativas a Jobber

Imágenes

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Funciones

Funcionalidades totales de Jobber: 191

  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de correo electrónico
  • Alertas de móvil
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacen de archivos
  • Almacenamiento de documentos
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de costes
  • Base de datos de empleados
  • Base de datos de subcontratistas
  • Biblioteca de comentarios
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Calendarios de equipo
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Captura de fotos
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Comercial
  • Comercio e industria
  • Confirmación y recordatorios
  • Contabilidad
  • Control de inventario
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Cálculos de precios y costes
  • Datos en tiempo real
  • Digitalización de documentos
  • Edificios residenciales
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Estimación eléctrica
  • Estudio de materiales
  • Facturación
  • Firma digital
  • Firma electrónica
  • Formularios personalizables
  • Fotos/imágenes
  • GPS
  • Geolocación
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de conductores
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipo
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flota
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de precios
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de rutas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de terrenos
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Gestión del mantenimiento
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Historial laboral
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de síntesis
  • Informes personalizables
  • Inspecciones comerciales
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Mapas geográficos
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Optimización de rutas
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Para arbicultores
  • Para cerrajerías
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para contratistas generales
  • Para el sector de la fontanería
  • Para el sector del bricolaje
  • Para empresas de climatización
  • Para empresas de control de plagas
  • Para empresas de limpieza de alfombras
  • Para la industria AEC
  • Para paisajistas y jardineros
  • Para servicios de conserjerías
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Planificación de proyectos
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Portal de clientes
  • Presupuestos automatizados
  • Presupuestos de reparación
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión de trabajo
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Propiedades comerciales
  • Propiedades residenciales
  • Proyecciones
  • Recordatorios
  • Registro de auditoría
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividad de plagas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de clientes
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento de uso de pesticidas
  • Seguimiento de uso de productos químicos
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del riego
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Sincronización de datos
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real
  • Síntesis de informe
  • Tareas recurrentes
  • Tarifas de trabajo
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones

Alternativas

Asana

4,5
#1 alternativa a Jobber
Asana es una solución de gestión de proyectos y trabajo para equipos. Puedes organizar todo, desde los objetivos de la...

ServiceM8

4,6
#2 alternativa a Jobber
ServiceM8 es una solución basada en la nube que ayuda a las organizaciones de servicios externos a gestionar su...

Joist

4,0
#3 alternativa a Jobber
Joist is a billing and invoicing platform, which assists contractors in insulation, masonry, drywall, electrical,...

ManageMart

4,3
#4 alternativa a Jobber
ManageMart es un software de gestión de servicios externos basado en la nube para todo tipo de empresas del sector de...

Opiniones

Calificación general

4,5 /5
(618)
Relación calidad-precio
4,4/5
Funciones
4,2/5
Facilidad de uso
4,5/5
Asistencia al cliente
4,6/5

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Mostrando 5 opiniones de 618
Mariela
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 4.0 /10

Overall good but ...

Revisado el 18/12/2021

Puntos a favor

I used this software for a year in a home cleaning business.
I liked that you can get a file for each client with their jobs, so it's easier to find them in case you need them. And at the same time you can keep the instructions saved depending on the job.
Also is friendly to schedule if you have different teams.
The app is easy to use for workers and leave written instructions.

Puntos en contra

- The dashboard in the app is not good. I always had to login through the browser to manage the jobs.
- I never could use the text message since it was not available in Australia.
- Monthly/year payment is the same even when you don’t get all the features.
- Reports are not sync with #job vs #invoice, so if you cancel your subscription you need to be aware about the description to find the correct job+Invoice. (jobs numbers are different than invoice number).
- I cancelled my subscription few days before to don't get charged the year but they did charge to my card anyway. So I have lost the currency conversion change (USD to AUD).
- I cancelled my subscription because I am closing the business, but they don't have a cheaper plan so don't loose all the data for the transition. for that I've switched to SERVICEM8, which you pay for what you use and has better features.

Respuesta de Jobber Software

Hi there Mariela, thank you so much for taking the time to share your review!

It's wonderful to hear that you loved Jobber's features for running your home cleaning business.

All of our product updates come directly from customer feedback, and we are always looking for ways that we can improve. I will be sure to share your product and subscription feedback with our development teams.

If you have any further thoughts you'd like to share or are ever back in the market for software, we would love to connect with you! Our support number is 1-888-721-1115, and you can also reach out via live chat. All the best.

Marcus
Calificación general
  • Sector: Servicios medioambientales
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Good Software.....Greedy Management

Revisado el 11/10/2021

Puntos a favor

I love how easy it was to set everything up and get started with this software. The calendar is great as well as many other features.

Puntos en contra

I HATE that I cannot charge our clients the credit card processing fee automatically. It is very time consuming to have to tell every single person to call or email the office if they want the 3% convenience fee added to their invoice and update their payment settings. This was supposed to make collecting money easy - not so time consuming and such a headache.

I also HATE that management is so greedy that they would only allow pictures on line items in the most expensive plan offered. I was unaware that Jobber had a "bug" at the time I started using this and months later, half way through a quote, I suddenly discover I am no longer allowed to add pictures to line items without upgrading to the most expensive plan for an extra $100 a month. We only have 5 users and will never be interested in the additional features with the grow plan. It feels very wrong that Jobber would only give this option for $200 a month when numerous other softwares offer pictures for under $100 a month.

Respuesta de Jobber Software

Hi Marcus, thank you for taking the time to share your feedback. It's wonderful that you're finding Jobber easy to use in running your day-to-day operations, and that you're enjoying the scheduling features.

We are always eager to learn about how we can improve, and we are very sorry to hear about your negative experience.

Our team would love the opportunity to directly discuss your product feedback, and better understand how these features would positively impact your business. Our support team is available from 8am-5pm MT, M-F at your convenience by phone (1-888-721-1115) or email ([email protected]). We would be happy to address your concerns about your subscription and feature changes.

Martin
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Jobber - a must have company working in the field

Revisado el 21/7/2021

Jobber is at the heart of the business. Everyone know where to look for information; administration,...

Jobber is at the heart of the business. Everyone know where to look for information; administration, scheduling, field service, accounts and customers. We have used it for 7 years and would recommend it without fail for any business running field operations.

Puntos a favor

Job recording is so easy - doing this properly means that the rest of the workflow becomes a breeze.
The calendar makes it simple to review and update the workload dynamically.
Quotes and Invoicing are no longer a chore! During invoicing, standard charges can be applied via dropdowns to speed up entry. Manual entry is just as easy. And the relevant charges are automatically applied. I then just press the button and it is emailed to my customer!
The Client Hub lets the customer look at activity online and saves us time answering customer queries. It also makes us look good - an efficient company, well organised and customer focussed.

Puntos en contra

Whenever I have been faced with having a feature in the software, either I email the support team or someone has beaten me to it and the feature comes out in one of the releases of software. So, I have no 'cons' for the software. It works perfectly for the way I work rather than me having to adapt my business to work with it!

Respuesta de Jobber Software

Hi Martin,
Thanks for taking the time to leave such a lovely, detailed review. We're so happy to hear that lots of your suggestions are becoming part of the program. Be sure to keep those great ideas coming, as Jobber has been and continues to be built off of customer feedback just like this.

It has been a pleasure working with you for these past 7 years and we appreciate you trusting us to work with you.

We look forward to being on your team for many more years to come. Have a great day!

Rich
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Jobber - MY Business OSS

Revisado el 4/12/2020

My overall experience with Jobber has been quite positive as it helps me immensely run my business....

My overall experience with Jobber has been quite positive as it helps me immensely run my business.
It is my OSS today. It assigns and tracks all work requests, quotes, jobs and tasks. It also does our invoicing and passes data nicely to Quickbooks for great financial reporting. I just wish I had more robust reporting features with it.

Puntos a favor

Having a system that can be quickly and easily implemented and used by small business that incorporates features including integrates that addresses 'quote to cash' work flow was essential. Jobber does the job nicely, quickly, easily and is quite affordable for any small business. It integrates nicely with financial systems such as QuickBooks too.

Puntos en contra

Reporting is weak with the version I currently have. There are some standard reports that provide some fair data qualities but to customize reports using custom fields or job fields is quite weak. Exporting any report to Excel does not work well. I dont get the attachment file when attempting.

Alternativas consideradas

QuickBooks Online Advanced

Razones para elegir Jobber

QRIDIT did integrate with other systems and processes supporting all of our business products. It was awkward in supporting multiple consumer services. It struggle to offer us a converged business system.

Razones para cambiar a Jobber

Workflow was stronger with Jobber for our business needs to support landscaping, homewatch, pool and storm readiness services on a single converged platform. However, we did keep Quickbooks for financial tracking and reporting.

Respuesta de Jobber Software

Hi Rich, thanks so much for your review. We're glad things are going well overall, and have noted your feedback for more advanced reporting. We're always looking at providing better business insights to our customers, so if you have additional info you'd like to share with us don't hesitate to reach out to our Success Team and we can collect that for our Product Team. Cheers!

Kathleen
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Software with the WOW factor

Revisado el 4/8/2020

It was like a breath of fresh air. IT WORKS! Its simple. Its intuitive. The knowledge base is also...

It was like a breath of fresh air. IT WORKS! Its simple. Its intuitive. The knowledge base is also excellent.
We installed this is the month of April, coming off a disaster with another company. Our Garden center business was off the charts busy, and to undertake a project like install a new program was 'unthinkable' crazy, and yet we could NOT continue with the software we were trying to use, it was a disaster. And so we did it. We ordered the trial. I wasn't about to change with out a try out. I was burnt badly with the program we were trying to use....I ran the trial . Within hours I knew that this was the program we had wanted & hoped for. In a matter of 4 or 5 days, I knew there was no reason to go the whole 14 days of the trial. We signed up and never looked back . It has been AWESOME. The customer service is outstanding, The mobile program is AWESOME, my men were up and running within MINITUES of turning them on. It is so well designed they we all up and running in no time at all...NO problems, NO issues...so refreshing after what we had been through. From A to Z this program has been great.

Puntos a favor

How amazingly easy was to implement. This was so refreshing, so easy. and it works SO well. I can not say it enough. It does what it says it does. It does it well. It simply to use. It is complete. I don't think there is anything they haven't thought of . We have used and trialed many other packages. This one blows the others out of the water.....

Puntos en contra

I know there must be something, only I haven't found any thing to be unhappy with.
I like everything so far.
NO CONS at this time, 6 months in.

Respuesta de Jobber Software

Hi Kathleen, we couldn't be happier to hear that your experience with Jobber is going so well. So glad to have you on the team. Thanks for taking the time to share your thoughts with other business owners :)

Mostrando 5 opiniones de 618 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Jobber

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Jobber.

Jobber ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$ 49,00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Jobber son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50

Jobber admite los siguientes idiomas:

inglés

Jobber admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Jobber se integra con las siguientes aplicaciones:

Authorize.Net, Braintree, Fundbox, Google Calendar, Mailchimp, PayPal, Quickbooks Online, Square Point of Sale, Stripe, Zapier

Jobber ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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