Sobre Jobber

Jobber es una solución de gestión de servicios externos basada en la nube diseñada para pequeñas y medianas empresas. Diseñado y construido para aprender a usarlo rápida y fácilmente, Jobber tiene todas las herramientas y características flexibles necesarias para realizar el trabajo.

Jobber está diseñado para negocios en sectores de servicios externos tales como plomería, jardinería y cuidado del césped, servicio de limpieza, reparación de computadoras, climatización, electricistas de control de plagas, personal de mantenimiento, limpieza de alfombras, entre otros.

Jobber admite una amplia variedad de flujos de trabajo programados y no programados, con capacidades de contrato único y recurrente. La cuadrícula de programación y la vista de mapa de Jobber aseguran que los equipos estén completamente asignados y enrutados de manera eficiente.

El sistema de facturación de Jobber está estrechamente integrado con la plataforma de programación, proporcionando la facturación de uno o más trabajos con un solo clic, con seguimiento y creación de informes que asegurarán que las empresas reciban el pago en todo momento. Muchos de los usuarios de Jobber eliminan el costo adicional de un sistema de contabilidad de terceros.

Los gestores de servicios externos pueden realizar un seguimiento de los detalles únicos de los clientes y los trabajos directamente en Jobber. Desde campos a formularios de trabajo personalizados hasta agregar notas y archivos adjuntos, los equipos estarán preparados para el trabajo. Los empleados pueden acceder a la información que necesitan cuando la necesitan en el campo y los gerentes tienen un registro claro de cada cliente y visita.

Robustas, pero fáciles de usar desde cualquier dispositivo, las funciones de programación, cotización y facturación ayudan a las empresas a mantenerse organizadas y centrarse en hacer un buen trabajo. Con adiciones y mejoras realizadas casi a diario, Jobber es un sistema de negocios basado en la nube desarrollado de forma activa y vigorosa para empresas de servicios externos.

Precios desde:

US$ 35,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Jobber

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, Irlanda, Nueva Zelanda, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Precios desde:

US$ 35,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Jobber

Imágenes

Jobber Software - 1
Jobber Software - 2
Jobber Software - 3
Jobber Software - 4
Jobber Software - 5
Jobber Software - 6
Jobber Software - 7
Ver 8 más
Vídeo de Jobber Vídeo de Jobber
Vídeo de Jobber
Jobber Software - 1 Jobber Software - 2 Jobber Software - 3 Jobber Software - 4 Jobber Software - 5 Jobber Software - 6 Jobber Software - 7

Funciones

Funcionalidades totales de Jobber: 181

  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de correo electrónico
  • Alertas de móvil
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacen de archivos
  • Almacenamiento de documentos
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de costes
  • Base de datos de subcontratistas
  • Biblioteca de comentarios
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Calendarios de equipo
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Captura de fotos
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Comercial
  • Comercio e industria
  • Confirmación y recordatorios
  • Contabilidad
  • Control de inventario
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Datos en tiempo real
  • Digitalización de documentos
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Facturación
  • Firma digital
  • Firma electrónica
  • Formularios personalizables
  • Fotos/imágenes
  • GPS
  • Geolocación
  • Gestión de actividades
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipo
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flota
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de precios
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de rutas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tarjetas de crédito
  • Gestión de terrenos
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Historial laboral
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de síntesis
  • Informes personalizables
  • Inspecciones comerciales
  • Inspecciones residenciales
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Mantenimiento preventivo
  • Mapas geográficos
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Optimización de rutas
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Para arbicultores
  • Para cerrajerías
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para contratistas generales
  • Para el sector de la fontanería
  • Para empresas de climatización
  • Para empresas de control de plagas
  • Para paisajistas y jardineros
  • Para servicios de conserjerías
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Portal de clientes
  • Presupuestos automatizados
  • Presupuestos de reparación
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Propiedades comerciales
  • Propiedades residenciales
  • Proyecciones
  • Recordatorios
  • Registro de auditoría
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividad de plagas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento de uso de pesticidas
  • Seguimiento de uso de productos químicos
  • Seguimiento del riego
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Seguridad SSL
  • Sincronización de calendario
  • Sincronización de datos
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real
  • Síntesis de informe
  • Tareas recurrentes
  • Tarifas de trabajo
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones

Alternativas

Service Fusion

4,4
#1 alternativa a Jobber
Service Fusion es un software de gestión de servicios externos basado en la nube que ayuda a conectar al personal de la...

BuilderTREND

4,5
#2 alternativa a Jobber
Buildertrend es un software de gestión de proyectos basado en la web para constructores de casas y remodeladores que...

Tradify

4,7
#3 alternativa a Jobber
Tradify es un software de gestión de trabajos diseñado para empresas basadas en servicios que facilita la creación de...

Housecall Pro

4,7
#4 alternativa a Jobber
Housecall Pro es un paquete de herramientas completo que permite a los profesionales de servicios dirigir todo su...

Opiniones

Calificación general

4,5 /5
(584)
Relación calidad-precio
4,5/5
Funciones
4,2/5
Facilidad de uso
4,5/5
Asistencia al cliente
4,7/5

¿Ya tienes Jobber?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

¡Escribe una reseña!
Mostrando 5 opiniones de 584
Andy W. Andy W.
Calificación general
  • Sector: Servicios para instalaciones
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Jobber is the BEST

Revisado el 2/2/2019

I first started using jobber almost 5 years ago when I decided to test out the free trial. Since...

I first started using jobber almost 5 years ago when I decided to test out the free trial. Since that day, I have continued using the software and have grown my business over 400%. I think one of my favourite parts about jobber is the level of exceptional customer service; not only online but also in person. Additionally, my work flow for my business has improved a vast amount over the years. Invoicing: What used to take me hours, is now a simple 30 minute task. Quoting: What used to be done on a scrap piece of paper, is now done on my iPhone. Scheduling: What used to be done on excel, is now organized through the online calendar which can be accessed anywhere, anytime. Overall, I would recommend jobber to anyone running a service based business, and would be happy to answer any further questions.

Puntos a favor

-The jobber platform is very easy to use and can be learned quickly.
-Batch invoice creation is extremely helpful.
-Jobber makes quoting, booking and scheduling jobs a breeze!
-Having a client hub is a real crowd pleaser.

Puntos en contra

Jobber is overall a 5/5 software system that has been the best thing for helping my business grow. Over the almost 5 years of using Jobber, the only thing I would like to remind people is that once you delete something, there is no way to get it back. I accidentally deleted an invoice once, and it was gone for good. This was my mistake, so as long as you're more cautious than I was that day, you'll be good.

Respuesta de Jobber Software

Andy! Thanks so much for this thorough feedback. We're so proud to work with your team and are so glad to hear we've been able to help make improvements across your processes.

Unfortunately we can't always recover deleted items, but sometimes we can, so always feel free to reach out to our Success Team in the event we can recover something just in case.

Thanks again for taking the time to leave a review :)

Marcus W. Marcus W.
Calificación general
  • Sector: Servicios medioambientales
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Good Software.....Greedy Management

Revisado el 11/10/2021

Puntos a favor

I love how easy it was to set everything up and get started with this software. The calendar is great as well as many other features.

Puntos en contra

I HATE that I cannot charge our clients the credit card processing fee automatically. It is very time consuming to have to tell every single person to call or email the office if they want the 3% convenience fee added to their invoice and update their payment settings. This was supposed to make collecting money easy - not so time consuming and such a headache.

I also HATE that management is so greedy that they would only allow pictures on line items in the most expensive plan offered. I was unaware that Jobber had a "bug" at the time I started using this and months later, half way through a quote, I suddenly discover I am no longer allowed to add pictures to line items without upgrading to the most expensive plan for an extra $100 a month. We only have 5 users and will never be interested in the additional features with the grow plan. It feels very wrong that Jobber would only give this option for $200 a month when numerous other softwares offer pictures for under $100 a month.

Respuesta de Jobber Software

Hi Marcus, thank you for taking the time to share your feedback. It's wonderful that you're finding Jobber easy to use in running your day-to-day operations, and that you're enjoying the scheduling features.

We are always eager to learn about how we can improve, and we are very sorry to hear about your negative experience.

Our team would love the opportunity to directly discuss your product feedback, and better understand how these features would positively impact your business. Our support team is available from 8am-5pm MT, M-F at your convenience by phone (1-888-721-1115) or email ([email protected]). We would be happy to address your concerns about your subscription and feature changes.

Madonna G. Madonna G.
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Customer service is beyond appalling! Features that you pay for just don't work.

Revisado el 18/2/2018

You can sign up and pay them money without ever speaking to anyone but when you want to cancel they...

You can sign up and pay them money without ever speaking to anyone but when you want to cancel they say that you MUST call there office in the US and if you don't and your subscription expires, you have no access to your account. Meanwhile, your clients are still getting appointment emails and the program keeps going along without you able to stop it. Customer service is beyond appalling, you send a request and you get a response after 4-6 days with a question and then you have to wait another 4 -6 days for another one-line email with another question - it is beyond frustrating. Features I am paying for just don't work and it has been 8 weeks now and I am being asked the same questions over and over with no answers.

Puntos a favor

Absolutely nothing worth the price they are asking. Super expensive with features that just don't work and they don't seem to care.

Puntos en contra

I signed up because of the payroll and employee scheduling capabilities but it turns out that during my first QB sync that this doesn't work. It syncs employees time in at 5 hours earlier so I am having to manually input them every week. Appalling customer service - minimum 4 days to reply to emails (new person each time who asks the SAME questions over and over) its been 7 weeks and they haven't worked it out yet.

Respuesta de Rebecca

Hi there Madonna,

First off, we would like to apologize for all of the frustration you experienced with our team and the issues happening with time entries not properly syncing over to QuickBooks Online. What happened here is far from our goal at Jobber, which is to help people in small businesses be successful.

We took a look at the history of this issue and it looks like there were some communication issues between our Tier 1 and Tier 3 support team and a breakdown in our normal processes. We know our customers are busy people, so our goal is to provide quick solutions, and the fastest possible turnaround time when issues do occur. What happened with your issue is far from what we see as our standard of customer service, and we're very sorry this was your experience.

In terms of the timesheet syncing errors, our developers are still looking into what went wrong by working with the QuickBooks Online development team. This is an issue we haven't seen before, and we are working hard to understand the root of the problem. The goal of timesheet syncing is to save our customers time and guarantee accuracy, so we absolutely want to make sure this is resolved.

Thank you for taking the time to leave this feedback for our team. We've taken note of what happened in all of these areas to prevent issues like this going forward, and again, we're very sorry this was your experience.

Tim H. Tim H.
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Once they get you on board, you are no longer important

Revisado el 25/10/2021

In the beginning, Jobber employees are super attentive, and work to help you get on board and sell...

In the beginning, Jobber employees are super attentive, and work to help you get on board and sell you their service. They promise things like a one time 10% discount in addition to the yearly price. After you sign up, good luck getting a response. You are in the system and you are no longer important. And good luck getting them to honor the discount they promised when signing you up, they just pass the buck to the next person saying "they must've told you that" and you wait weeks in between responses. Jobber needs to put the same effort into the customers that are signed up as they do when they are trying to sell you the software.

Puntos a favor

The software is easy to use once you understand the language and functions it offers. There are some improvements needed, but they are constantly updating it which is great.

Puntos en contra

Does not allow businesses to be unique. Every email looks like every other email every other service company sends. They do not allow HTML or email signatures when communicating with clients. You do not stand out to clients. The text feature is great, but you cannot access it from the computer, and in order to send a message you have to have previously sent that client a message and the only allowable messages to start a text is that your are late or going to be late. So you have to tell you client you are late if you want to text them through the software.

Respuesta de Jobber Software

Hey Tim, thank you for taking the time to share your feedback. It's great to hear that you've found Jobber easy to use for your business!

I've shared your feedback regarding the branding and text messaging with our product team who works closely with these features. All of our product updates are inspired directly by customer feedback, so insights like these are really valuable! The Product Updates section of your Jobber account will highlight our latest releases, and you'll be happy to know we have released open texting for Jobber, based on feedback like yours!

Our team was very sorry to hear about your negative experience. You are important to us and we would love the opportunity to directly address your comments regarding your subscription and experience with our team. We are available from 8am-5pm MT, M-F at your convenience by phone (1-888-721-1115) or email ([email protected]).

Rich A. Rich A.
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Jobber - MY Business OSS

Revisado el 4/12/2020

My overall experience with Jobber has been quite positive as it helps me immensely run my business....

My overall experience with Jobber has been quite positive as it helps me immensely run my business.
It is my OSS today. It assigns and tracks all work requests, quotes, jobs and tasks. It also does our invoicing and passes data nicely to Quickbooks for great financial reporting. I just wish I had more robust reporting features with it.

Puntos a favor

Having a system that can be quickly and easily implemented and used by small business that incorporates features including integrates that addresses 'quote to cash' work flow was essential. Jobber does the job nicely, quickly, easily and is quite affordable for any small business. It integrates nicely with financial systems such as QuickBooks too.

Puntos en contra

Reporting is weak with the version I currently have. There are some standard reports that provide some fair data qualities but to customize reports using custom fields or job fields is quite weak. Exporting any report to Excel does not work well. I dont get the attachment file when attempting.

Alternativas consideradas

QuickBooks Online Advanced

Razones para elegir Jobber

QRIDIT did integrate with other systems and processes supporting all of our business products. It was awkward in supporting multiple consumer services. It struggle to offer us a converged business system.

Razones para cambiar a Jobber

Workflow was stronger with Jobber for our business needs to support landscaping, homewatch, pool and storm readiness services on a single converged platform. However, we did keep Quickbooks for financial tracking and reporting.

Respuesta de Jobber Software

Hi Rich, thanks so much for your review. We're glad things are going well overall, and have noted your feedback for more advanced reporting. We're always looking at providing better business insights to our customers, so if you have additional info you'd like to share with us don't hesitate to reach out to our Success Team and we can collect that for our Product Team. Cheers!

Mostrando 5 opiniones de 584 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Jobber

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Jobber.

Jobber ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$ 35,00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Jobber son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Jobber admite los siguientes idiomas:

inglés

Jobber admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Jobber se integra con las siguientes aplicaciones:

Authorize.Net, Braintree, Fundbox, Google Calendar, Mailchimp, PayPal, Quickbooks Online, Square Point of Sale, Stripe, Zapier

Jobber ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para Jobber.