Sobre Kickserv

Desarrollado y utilizado con confianza por miles de profesionales de servicios. Kickserv ofrece gestión completa de trabajos y gestión de relaciones con los clientes (CRM), programación, estimaciones, acceso móvil, facturación, distribución y más. Kickserv también se sincroniza con QuickBooks Desktop y Online y con Xero para ahorrar a los usuarios la información duplicada y permitirles ahorrar tiempo y dinero.

Kickserv está diseñado para fontanería, climatización, reparación informática, electricidad, albañilería, limpieza de alfombras, paisajismo y jardinería, servicio de limpieza, control de plagas y muchos otros sectores. Kickserv ayuda a gestionar ofertas, presupuestos, trabajos, programación, distribución, facturación y tareas con un calendario online compartido en el que se pueden completar los trabajos. Ofrece integración bidireccional con QuickBooks para acabar con la información duplicada.

Los usuarios pueden comprobar el rendimiento del negocio de un vistazo. Kickserv pone al alcance del usuario toda la información de clientes potenciales, trabajos y facturas. Con ayuda de los estados automatizados de Kickserv, los usuarios están al día de todo su trabajo. Desde consolidar un cliente potencial o administrar un equipo hasta cobrar pagos de los clientes: Kickserv ayuda a las empresas a funcionar de forma fluida con herramientas fáciles de usar para todo el equipo.

Precios desde:

US$ 31,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Kickserv

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

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Las 5 mejores alternativas a Kickserv

Imágenes

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Funciones

Funcionalidades totales de Kickserv: 90

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacen de archivos
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Compras y recepción
  • Contabilidad
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Datos en tiempo real
  • Digitalización de documentos
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Formularios personalizables
  • Fotos/imágenes
  • GPS
  • Gestión de actividades
  • Gestión de admisiones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de reservas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión financiera
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Importación y exportación de datos
  • Incidencias de reparación
  • Indicador de disponibilidad
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Mantenimiento preventivo
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para el sector de la fontanería
  • Para empresas de control de plagas
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de recursos
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento de actividad de plagas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento de uso de pesticidas
  • Seguimiento del tiempo

Alternativas

Jobber

4,5
#1 alternativa a Kickserv
Jobber es una solución de gestión de servicios externos basada en la nube que permite a las pequeñas y medianas...

Arborgold

4,6
#2 alternativa a Kickserv
Arborgold es un software de gestión de clientes para que las empresas de arbolado, césped y paisajismo puedan agilizar...

QuickBooks Online Advanced

4,4
#3 alternativa a Kickserv
QuickBooks es una solución de contabilidad y gestión empresarial que permite a las pymes supervisar sus ventas,...

FieldEdge

4,3
#4 alternativa a Kickserv
FieldEdge es un software de gestión de servicios muy valorado que ayuda a administrar y hacer crecer las empresas de...

Opiniones

Calificación general

4,4 /5
(332)
Relación calidad-precio
4,4/5
Funciones
4,1/5
Facilidad de uso
4,4/5
Asistencia al cliente
4,4/5

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Mostrando 5 opiniones de 332
Ted S.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Excellent functionality and ease of use

Revisado el 29/11/2018

Kickserv offers us the opportunity to quickly reschedule and update work orders in real time. The...

Kickserv offers us the opportunity to quickly reschedule and update work orders in real time. The Quikbooks integration saves us time and money because we only enter customer info once.

Puntos a favor

Kickserv enabled us to scale up the business and offers us excellent tracking for billing, communication, and customer service.

Puntos en contra

There are no issues or downside for my company.

Respuesta de Kickserv

Thank you Ted. Your loyalty and willingness to take a moment to give us feedback is worth a lot to us. I hope it also helps others.
Cheers!

Doug H.
Calificación general
  • Sector: Música
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Servicing Company - Long-time User

Revisado el 23/11/2021

Generally very good.

Generally very good.

Puntos a favor

- As a CRM software, we are able to manage all of our customers, scheduling, invoicing and reporting (not as bookkeeping or Financial Statements) in a generally good way.
- The inter-connectionedness of the various parts of the software makes it easy to navigate from one function to another.
- Although there has been some down time (which can be very difficult because we cannot function), but over the long-term it has not be crucial. Being an online CRM allows me to use any device.
- We are able to save virtually anything (pics, docs, etc.) for future use, which has been crucially important to us.
- The integration with Stripe for payment from our customers is now essential to our processes. It has worked flawlessly, easy to use, and easy to deal with Stripe for various things we need to do, including refunds.
- It works well for both our field service and in-shop jobs. This is crucial because using two systems would be very difficult.
-We are easily able to tailor the Products/Services, pricing, descriptions, to our specific needs - not being locked into some format that we don't like.

Puntos en contra

- Support is sometimes tedious.
- New features added (if we find out about them at all) can be very disruptive to our processes, and confusing. While some of them make sense in a wider world, they sometimes are baffling and frustrating in our business.
- We have 2 locations (and hope to have many more) and need to have separate systems. Kickserv requires us to use separate browsers for each. How are we going to be able to do that with 5 or 10 locations? And we're finding that some functions (e.g. access to support!) are no longer working on Firefox, one of the best and most popular browsers available. This is a serious problem for us.
- Although a great deal of our business is field work, we do not/cannot use the mobile app with our techs because it is far too limiting. They need to be able to access much more information than what is available to them, and so we have them login through a browser on their phones.
- There are essential functions that we have to do in business that Kickserv has not been able to program into the system (even when we offered to pay big $ to get them). E.g. There are several email templates, and auto sending emails: We need one to be sent as a follow up to Jobs, and another (sent out 6 or 12 months later) to remind people to schedule services . We have to do all of this manually, and would love to find a way to get it done automatically. Summary: Some things are hard to get into the software that other companies would also make good use of.

Respuesta de KickServ

Thank you Doug for your continued support and taking the time to leave us some feedback. We greatly appreciate it. Know that your feedback does not fall on deaf ears and we are always working on ways to improve Kickserv.

Linda W.
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great Software

Revisado el 30/4/2022

I am a lot more comfortable with the software now. However, in the beginning I used customer...

I am a lot more comfortable with the software now. However, in the beginning I used customer support A LOT. They were always prompt and helpful, which is a treat when learning a new software.

Puntos a favor

I love the ease of use and the ability to create a customer account and follow it through from the iniital contact, scheduling an estimate and the actual work itself, keeping track of payments, keeping track of customer services/purchases , downloading customer job information and sending out receipts. For me, who does not a very good memory, the reminder notes is paramount. I refer to them multiple times during a job and these notes have saved me many times because I do a lot of followup and the ability to pull up each day's followup notes is just great. I don't generally tend to miss a beat with my customer service - all because of Kickserv!!

Puntos en contra

The only think I can think of, based on what I use, is being able to get to the Reminder section as quickly as I want to. If I am in the Job section, I have to go back to the customer name and then go to the Reminder section. Not a BIG deal, just a little glitch.

Respuesta de KickServ

Another satisfied customer of Kickserv. I agree with the use of the reminders. I have so much to remember and the reminder of notes is a great way to never miss task or a follow-up. Thank you Linda.

Josh B.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 1.0 /10

Lack of response to concerns. Converted us to new platform a day early while open.

Revisado el 16/2/2017

Our experience with this software was average until the migration from SSK to Kickserv.

1) Our...

Our experience with this software was average until the migration from SSK to Kickserv.

1) Our migration was scheduled for the evening of 2/2/17 but instead was run during the morning.
2) This resulted in us not being able to access our entire database for the entire workday. We lost customers and business as a result.
3) The only response we have gotten from Kickserv is "Sorry about the confusion".
4) Responses to issues about the new platform are not helpful and delayed.
5) Cannot upload certain file-types as attachments (Old SSK allowed anything)
6) Editing estimates does not work correctly
7) There are problems with payment capturing in Kickserv. Kickserv seems to ignore some line items.
8) When asked how to permanently complete tasks for re-occurring jobs, the only response I got was "Let me see if I can explain how to do this one".
9) None of our questions or issues have been resolved.

Puntos a favor

drag and drop capabilities

Puntos en contra

Since switching over to the new platform, there are issues with billing and attaching. Customer support is not helpful

Respuesta de Kickserv

The experience you had with the migration of your account was very unfortunate. Having your system not available during your working hours is a serious issue and we apologize for that error. We did work with your co-worker on the phone to handle the major issue which was mainly getting the sync working successfully again. To acknowledge some of your comments here we currently don't restrict file types. I have requested for your company to send us any file types that seem to not upload. Also, with the issues of editing estimates and capturing certain line items we are not aware of any issues and appreciate any specific feedback on these issues through the normal lines of support at any time. We will clarify with you on what occurred exactly with your earlier question via our support lines of how to complete tasks for re-occurring jobs.
We very much appreciate your loyalty with us and hope we can make up for the disruption to your business as we move forward.

Braeden D.
Calificación general
  • Sector: Servicios para instalaciones
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Simple, affordable work managment software

Revisado el 25/4/2022

I tested several work order managment products before choosing Kickserv as my platfoem. Makes...

I tested several work order managment products before choosing Kickserv as my platfoem. Makes scheduling, timecards, and customer history a non headache for me and my business. Totally love the product!!

Puntos a favor

Kickserv is great for customer managment. Easily see past and future work orders for all customers. Love the ability to add attachments to customer profile and work orders. Great database.

Puntos en contra

I have no dislikes. I would like to have the ability to select which items are shared per work order via the customer portal.

Respuesta de KickServ

Hey Braeden, 10/10, all the stars, and no dislikes! We are grateful for the review.

We are glad to hear that you love our product and that Kickserv is meeting your expectations.

When you have some time send me an email at [email protected] so that I can get some more information about your request and we can submit it to our product team as a feature request!

Thank you again for your review and for being a part of the Kickserv family.

Mostrando 5 opiniones de 332 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Kickserv

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Kickserv.

Kickserv ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$ 31,00/mes
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Kickserv son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50

Kickserv admite los siguientes idiomas:

inglés

Kickserv admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Kickserv se integra con las siguientes aplicaciones:

Dropbox Business, Google Calendar, Google Contacts, Mailchimp, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Stripe, Xero

Kickserv ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

Categorías relacionadas

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