
Salesforce Marketing Cloud
Sobre Salesforce Marketing Cloud
Marketing Cloud es la plataforma de marketing #1 del mundo, que ayuda a las empresas a mejorar las relaciones con sus clientes y aumentar sus ingresos. Con Marketing Cloud, los especialistas en marketing pueden conocer a sus clientes a través del análisis de datos, crear campañas de marketing en cualquier canal y personalizar cada momento con IA, todo en una sola plataforma.
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Las 5 mejores alternativas a Salesforce Marketing Cloud
Dispositivos
Tamaño de la empresa
Disponible en los países siguientes
Austria, Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania, Reino Unido, India, Japón, México, Estados Unidos y otros 6
Idiomas admitidos
alemán, checo, chino, chino tradicional, coreano, danés, español, finés, francés, húngaro, indonesio, inglés, irlandés, italiano, japonés, neerlandés, noruego, polaco, portugués, ruso, sueco y otros 16
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Imágenes






Funciones
Funcionalidades totales de Salesforce Marketing Cloud: 154
Alternativas
Mailchimp

SendGrid

Pardot

ActiveCampaign

Opiniones
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- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Calificación general
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- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Powerful, but complex
Revisado el 28/1/2019
Puntos a favor
This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.
Puntos en contra
There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.
- Sector: Educación superior
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
SFMC
Revisado el 21/1/2020
This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of...
This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.
Puntos a favor
In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.
Puntos en contra
Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Target pipeline opportunities based on engagement data
Revisado el 2/6/2022
Puntos a favor
Ability to customize messaging to pipeline segments
Puntos en contra
Time investment to learn and understand platform and build out
- Sector: Salud, bienestar y deporte
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 0.0 /10
Expensive and cumbersome with little support
Revisado el 7/10/2020
Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money...
Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money beyond the cost of the product to set it up and maintain it. I am dissatisfied with the representatives of SF who have zero customer service skills and can’t even answer a question when asked. They are rigid and not willing to work with clients to provide solutions. They just want the contract. I will not be renewing with them.
Puntos a favor
It’s capabilities once it’s configured which takes a significant amount of time and money by hiring outsourced vendors to help set it up. SF offers little or no support and sends links in response to your questions.
Puntos en contra
They sell the product speaking in terms of monthly payments hen switch it to annual payments when you purchase the product. They do what’s in their best interests not the client’s. They sell you products that you don’t need but you won’t figure that out until you learn how to use them and set them up which takes a few months with the help of a consultant that you must pay for separately because it’s nothing included in the price and the products are not intuitive by any means. You will also need at least one employee dedicated to setting it up and maintaining the program. The very consultant that SF recommended that I hire at an extra fee to set up the program told me that I didn’t need six of the accounts that SF insisted I needed. They simply do not care if you ever use the products or are satisfied with the products until it’s time to renew your contracts. There are too many other alternatives from companies that actually care about having a long term relationship who will sell you what you need now and help you build the platform as you grow. SF has no such interest. I will not be renewing with them.
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Marketing Cloud
Revisado el 18/3/2022
Puntos a favor
The best feature about Marketing Cloud is Journey Builder - this allows us to automatically schedule sends, conduct A/B testing and it provides overall metrics for your email sends. There is also an immense amount of documentation on the product which makes troubleshooting eassy.
Puntos en contra
Certifications aren't very easy to get and how they conduct the tests aren't the best. You're monitored through your webcam for the duration of the exam and the questions seem like they're intentionally trying to trip you up.
Preguntas frecuentes sobre Salesforce Marketing Cloud
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Salesforce Marketing Cloud.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Salesforce Marketing Cloud?
Salesforce Marketing Cloud ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: US$ 4.800,00
- Prueba gratis: No disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Salesforce Marketing Cloud?
Los clientes habituales de Salesforce Marketing Cloud son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Salesforce Marketing Cloud?
Salesforce Marketing Cloud admite los siguientes idiomas:
alemán, checo, chino, chino tradicional, coreano, danés, español, finés, francés, húngaro, indonesio, inglés, irlandés, italiano, japonés, neerlandés, noruego, polaco, portugués, ruso, sueco
P. ¿Salesforce Marketing Cloud es compatible con dispositivos móviles?
Salesforce Marketing Cloud admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Salesforce Marketing Cloud?
Salesforce Marketing Cloud se integra con las siguientes aplicaciones:
Adobe Workfront, LinkedIn for Business, Meta for Business, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Simply Measured, Twitter, Vidyard
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Salesforce Marketing Cloud?
Salesforce Marketing Cloud ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat
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