Sobre ServiceNow Customer Service Management

ServiceNow Customer Service Management is a cloud-based software designed to help businesses handle and resolve clients' queries through omni-channel communication, work order assignment, case management, and more. With the Playbooks for CSM module, agents can request information to/from clients, create tasks for team members, and visualize the entire case process lifecycle on a unified platform.

ServiceNow Customer Service Management provides organizations with interactive dashboards, which allow them to gain an overview of trends, customer service metrics, and key performance indicators (KPIs) through actionable analytics. Clients can use the self-service portal to issue complaints or requests, create cases, and track the progress of ongoing projects via status reports. It also lets agents handle the entire order management lifecycle, from order capture to status tracking.

ServiceNow Customer Service Management enables businesses to integrate the platform with various third-party applications, such as 3CLogic, Adobe, CareAR, Five9, Locus DispatchIQ, and more. Other key features of the software include ticket handling, issue resolution, field service management, and process optimization.

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Las 5 mejores alternativas a ServiceNow Customer Service Management

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

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Las 5 mejores alternativas a ServiceNow Customer Service Management

Imágenes

ServiceNow Customer Service Management Software - 1
ServiceNow Customer Service Management Software - 2
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ServiceNow Customer Service Management Software - 1
ServiceNow Customer Service Management Software - 2

Funciones

Funcionalidades totales de ServiceNow Customer Service Management: 45

  • Alertas y alzada
  • Análisis de autoservicio
  • Análisis predictivo
  • Aprendizaje automático
  • Asistente virtual
  • Auditoría de problemas
  • Automatización de procesos empresariales
  • Base de datos de clientes
  • Búsqueda de texto completo
  • Chat en vivo
  • Chatbot
  • Comunicación multicanal
  • Conectores de datos
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Descubrimiento de datos
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento automatizado
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de citas
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión del personal
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de cliente
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Integración de telefonía informática
  • Interfaz de agentes
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Portal de autoservicio
  • Preparación de datos para servicio por cuenta propia
  • Procesamiento de lenguaje natural
  • Seguimiento de interacciones
  • Visualización de datos

Alternativas

SAP Customer Experience

4,2
#1 alternativa a ServiceNow Customer Service Management
SAP CRM On-Demand es una solución de gestión de relaciones con los clientes basada en la nube que se integra con SAP...

Microsoft Azure

4,6
#2 alternativa a ServiceNow Customer Service Management
La plataforma Microsoft Azure permite a las empresas usar sus aplicaciones críticas con una mejor relación precio-rendim...

Microsoft Visual Studio

4,6
#3 alternativa a ServiceNow Customer Service Management
Microsoft Visual Studio Online es una aplicación de colaboración y gestión de proyectos basada en web y diseñada para...

Azure DevOps Services

4,4
#4 alternativa a ServiceNow Customer Service Management
Azure DevOps Services is designed to help small to large businesses streamline prioritization, release management, and...

Opiniones

Calificación general

4,3 /5
(131)
Relación calidad-precio
4,1/5
Funciones
4,3/5
Facilidad de uso
4/5
Asistencia al cliente
4,2/5

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¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

Mostrando 5 opiniones de 131
Jason
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

ServiceNow A Great Piece of Software

Revisado el 31/7/2019

We use it to enter tickets for clients experiencing issues with our software. I use it on a daily...

We use it to enter tickets for clients experiencing issues with our software. I use it on a daily basis to log these tickets and to keep records of issues that are clients experience.

Puntos a favor

This software is very easy to use and is extremely user-friendly. I love that it is very customizable and can be tailored to any buisness model.

Puntos en contra

There are times that it can be slow when trying to interact with some of the dashboards.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Service Now -tools to use for Ticket management

Revisado el 3/11/2022

I love the look and feel of service-Now.Support documentation and KB articles.If you have HI portal...

I love the look and feel of service-Now.Support documentation and KB articles.If you have HI portal access then 80% of your problem is gone. Means you will get all the access for KB and documents which help you to understand any issue or product/ releases.Price is bit high but it is worthy to have Servicenow in your company.

Puntos a favor

first and formost point is, most the module is Workflow driven.for Juniors it is ease to use and learn.coding is minimal.you will get hell lot of examples from Web and Service-now communities to refer. APIs are readily available to integrate with any app.

Puntos en contra

if you report a problem or request for new feature then Servicenow team will take time to review that.then they will plan in their road Map may be it will come in next release like they have different release (helsinki/ geneva) or may be it will not come.this software they are keeping upto date so your team should have developers to fix the issue after each release.but i will say their product documentation is so so So good, it will help to understand and fix anything.

Alternativas consideradas

SAP Customer Experience y Wolken ServiceDesk

Razones para elegir ServiceNow Customer Service Management

maintaince of the product and support turn around time.

Software anterior

Microsoft Visual Studio

Razones para cambiar a ServiceNow Customer Service Management

Support and Market review of this product is good.
Ana
Calificación general
  • Sector: Dispositivos médicos
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

General queues

Revisado el 10/11/2022

Searching challenges and finding a lost ticket number can take a while

Searching challenges and finding a lost ticket number can take a while

Puntos a favor

It's very configurable with a little of options, easy yo use

Puntos en contra

Better search power would be useful and make it easier

Meenakshi
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

S_Now

Revisado el 20/9/2022

Excellent, Documents are accessible for guidance.

Excellent, Documents are accessible for guidance.

Puntos a favor

Widely used by companies so easy to train and hire subject matter experst.

Puntos en contra

Building workflows takes time and effort as its not OOB.

Alternativas consideradas

Microsoft Azure

Razones para elegir ServiceNow Customer Service Management

Better issue handling and integration.

Razones para cambiar a ServiceNow Customer Service Management

Cost efficiency, Easy to train and onboard the team.
Ryan
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Complete Package

Revisado el 17/2/2020

We are using this ServiceNow CSM as our primary Customer Service tool and we are easily able to...

We are using this ServiceNow CSM as our primary Customer Service tool and we are easily able to manage thousands of cases per day which we have found difficult when using other applications in the past.

Puntos a favor

The ServiceNow CSM modules offer a full suite of features for customer management. The product is easy to use and extremely flexible.

Puntos en contra

ServiceNow's easy of customization can also be its achilles heel. If managed improperly or over-customized it does not take long to make oob upgrade path unsustainable.

Alternativas consideradas

Dynamics 365

Razones para elegir ServiceNow Customer Service Management

Dynamics was unable to handle the level of customization required for our business.

Software anterior

Dynamics 365
Mostrando 5 opiniones de 131 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre ServiceNow Customer Service Management

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre ServiceNow Customer Service Management.

ServiceNow Customer Service Management ofrece los siguientes planes de precios:

  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

Contact ServiceNow for pricing details.

Los clientes habituales de ServiceNow Customer Service Management son:

1.001-5.000

ServiceNow Customer Service Management admite los siguientes idiomas:

inglés

ServiceNow Customer Service Management admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

ServiceNow Customer Service Management se integra con las siguientes aplicaciones:

3CLogic, Bright Pattern, Five9, Medallia Experience Cloud, SightCall, Sprinklr, Talkdesk, TenFold, Vonage Business Communications, Webex

ServiceNow Customer Service Management ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Base de conocimientos, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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