Sobre Synchroteam

Administra las fuerzas de trabajo móviles de manera eficiente, simplifica los procesos comerciales y optimiza los costes.

Synchroteam ofrece programación, distribución, calendario, gestión de trabajos, creación de informes, CRM [Customer Relationship Management], gestión de inventarios, seguimiento del tiempo, facturación y mapas de Google. SaaS basado en la nube con aplicaciones móviles iOS y Android. Se integra con Quickbooks, Xero y Zoho CRM.

El software de gestión de servicios externos (FSM [Field Service Management])/gestión de mano de obra funciona de maravilla para PYMES, empresas medianas y empresas de climatización, electricidad, inspección, control de plagas, fontanería, mantenimiento, programación, seguridad y muchos otros sectores.

Crea tu cuenta Synchroteam en menos de 1 minuto y organízate
con solución de servicio externo asequible, potente y personalizable. Asistencia en vivo.

Precios desde:

US$ 22,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Andorra, Emiratos Árabes Unidos, Curazao, Argentina, Austria , Australia, Bélgica, Bulgaria, Baréin, Benín, Bolivia, Brasil, Bahamas, Canadá, Suiza, Chile, Camerún, China, Colombia, Costa Rica, Chipre, Chequia, Alemania, Yibuti, Dinamarca, Ecuador, Estonia, España, Finlandia, Fiyi, Islas Malvinas, Francia, Gabón, Reino Unido, Guayana Francesa, Guernesey, Ghana, Gibraltar, Guadalupe, Grecia, Guatemala, Guyana, RAE de Hong Kong (China), Honduras, Croacia, Hungría, Irlanda, Israel, Isla de Man, India, Islandia, Italia, Jersey, Japón, Kenia, Corea del Sur, Kuwait, Islas Caimán, Liechtenstein, Lituania, Luxemburgo, Letonia, Marruecos, Mónaco, San Martín, Madagascar, Macedonia del Norte, Martinica, Malta, Mauricio, México, Malasia, Nueva Caledonia, Países Bajos, Noruega, Nueva Zelanda, Omán, Panamá, Perú, Polinesia Francesa, Filipinas, Polonia, San Pedro y Miquelón, Puerto Rico, Portugal, Paraguay, Catar, Reunión, Rumanía, Ruanda, Arabia Saudí, Suecia, Singapur, Senegal, Tonga, Turquía, Taiwán, Estados Unidos, Uruguay, San Vicente y las Granadinas, Islas Vírgenes Británicas, Islas Vírgenes de EE. UU., Vietnam, Sudáfrica

Idiomas admitidos

alemán, checo, chino tradicional, español, francés , inglés, italiano, neerlandés, polaco, portugués, ruso, sueco, turco

Precios desde:

US$ 22,00/mes

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Imágenes

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Vídeo de Synchroteam
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Funciones

Funcionalidades totales de Synchroteam: 158

  • API
  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Acciones preventivas y correctivas (CAPA)
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacen de archivos
  • Almacenamiento de documentos
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de empleados
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Calendarios de equipo
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Captura de imagen
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Control de inventario
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Cálculo de horas extra
  • Códigos de barras/RFID
  • Datos en tiempo real
  • Digitalización de documentos
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Firma digital
  • Firma electrónica
  • Formularios personalizables
  • GPS
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de calibración
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flota
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de modelos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de reservas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de terrenos
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Gestión del rendimiento
  • Herramientas de seguimiento del tiempo online
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Historial laboral
  • Horas facturables y no facturables
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de síntesis
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Mantenimiento de equipos
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Mapas geográficos
  • Mensajería SMS
  • Modelos de informes
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Optimización de rutas
  • Pagos electrónicos
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para empresas de climatización
  • Para empresas de control de plagas
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de eventos
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Registro automático de tiempos
  • Registro de entrada/salida
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividad de plagas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de ausencias por enfermedad
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de horas de los empleados
  • Seguimiento de horas en movimiento
  • Seguimiento de horas sin conexión
  • Seguimiento de inspecciones fallidas
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento de uso de pesticidas
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Solicitudes de ausencias
  • Supervisión
  • Tareas recurrentes
  • Tasas de facturación múltiples
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones
  • Varios idiomas
  • Varios proyectos

Alternativas

ManWinWin

4,5
#1 alternativa a Synchroteam
ManWinWin es un software de gestión de mantenimiento que está diseñado para ayudar a las empresas a organizar,...

AI Field Management

4,9
#2 alternativa a Synchroteam
¿Qué diferencia a AI-FM? Tan fácil como contar 1, 2, 3. AI-FM = 1) Tecnología galardonada + 2) Precio justo + 3)...

Dynamics 365

4,3
#3 alternativa a Synchroteam
Microsoft Dynamics 365 es un software de planificación de recursos empresariales (ERP) multilingüe y multidivisa. Esta...

Pixid VMS

0
#4 alternativa a Synchroteam
myPixid es un VMS (Sistema de gestión de proveedores, por sus siglas en inglés) de reclutamiento basado en la nube,...

Opiniones

Calificación general

4,4 /5
(58)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funciones
4,1/5
Facilidad de uso
4,2/5
Asistencia al cliente
4,2/5

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Mostrando 5 opiniones de 58
Robert
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Efficient. Informative. Useful

Revisado el 22/2/2017

I'd been running as an independent IT consultant for a few years. All of a sudden I won two big...

I'd been running as an independent IT consultant for a few years. All of a sudden I won two big contracts that made hiring an employee and getting some sort of job scheduling/tracking system a priority.

I demoed pretty well every offering. Synchroteam stood out for a couple of key reasons. The biggest for me was their inventory system. Although it is still in its early days and lacking a few features that I hope are on the way, it's a good inventory system that gives me the ability to transfer stock from the 'warehouse' to our cars and know who has what.

There were other systems out there with inventory but a lot of them were overkill for me and most of them were overly expensive. Synchroteam's price is very reasonable and priced by the tech (free admin account) so it was affordable for starting up.

The way it is setup is logical and once you get used to it (It does look different than most of the other offerings, kind of old school) it is pretty intuitive. Creating clients, jobs and sites is straightforward and the details page of each is well laid out for easy digestion of the information.

The mobile app is good, better than most of the others. It has that same old school look as the website (which isn't a bad thing). The display of information and the interaction with that info is well presented. Tapping phone numbers calls the client, tapping the address give you directions, tapping the client gives your more details via the website, etc. When you create custom fields on your jobs (you should) they get their own screen in the mobile app which is a great way to present key information (Serial #s, Model #'s, etc). You can also create jobs in the mobile app which is handy for me as I dispatch on the go.

The biggest shortcoming I can see, although I don't really use it, is the reporting. I'm not really sure what it reports. I've mucked around with it but haven't gotten any valuable information out.

There are some things I would like to do that I can't and some other things that I hope will evolve into something better but I think these guys know what they are doing. I see the product has had updates since I joined a little over a month ago and looking at past changes I can see that they have been continually improving and adding to the system. I've had good interactions with the help desk (although not always getting the answers I would like) and my rep has been attentive but not too attentive.

Demo the software, you'll like it.

Puntos a favor

Good Inventory
Good presentation of information
Good mobile app
Easy to use
Customization

Puntos en contra

missing some features, for example can't search by serial number

Respuesta de Synchroteam

Thank you Robert for your positive feedback on Synchroteam¿s inventory functionality, ease of use, and mobile application. We are pleased to hear everythingIT has benefitted from our customizable user interface and job scheduling/tracking tools. We appreciate your observation of our reporting functionalities, and continue to release updates that enhance operational efficiency. Within our inventory module you now have the capability to search by serial number manually in the search bar, or scan the barcode of the item. Stay tuned to our blog (https://www.synchroteam.com/blog/) for information on new releases!

Reinoudt
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Very helpful

Revisado el 5/11/2019

We helped Future Connections select, implement & migrate to ST from an outdated FMS. It was an easy...

We helped Future Connections select, implement & migrate to ST from an outdated FMS. It was an easy switch, because FC's processes are well supported by ST. The planning is now more efficient and the efficiency of the field team has also increased significantly. The capability to monitor progress has improved, as has the ability to support last minute changes

Puntos a favor

It is simple, crisp & very functional. Well documented and easy to set up. Open and easy to integrate with partners and own applications.

Puntos en contra

The color schemes of the planboard could be easier on the eyes.

Respuesta de Synchroteam

Thank you Reinoudt for reviewing Synchroteam's field service management solution. We are pleased to hear The RMO company has found our FSM easy to set up, use, and integrate with partners and other applications. We are glad to know the Future Connections team has benefited from our solution as well, and that everything from planning to supporting last minute changes has become more efficient. Make sure to check out our blog (https://www.synchroteam.com/blog/) as we frequently release details on new features, best practice recommendations, and other helpful tips for your industry or future client implementations.

Charles
Calificación general
  • Sector: Materiales de construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great custom field reporting capability

Revisado el 28/6/2019

We have 3 techs in the field doing different job services, this allows me to track customers, log...

We have 3 techs in the field doing different job services, this allows me to track customers, log call information, schedule and track all services provided and organize service reports & pictures.

Puntos a favor

The custom field reporting is the best feature, it allows me to build reports specific to certain types of jobs and make it pretty easy for my service techs to log the actions and services they completed on each job.

Puntos en contra

The mobile app is great for field techs, but there is no mobile admin capability. We are a small service company and i am the admin, but i also am a tech on occasion, and i have to schedule jobs for my tech user and login to the mobile app as the same, but it is pretty difficult to complete admin tasks from the mobile app. I can schedule calls for myself, but i am usually needing to schedule calls for one of our techs.

Respuesta de Synchroteam

Charles, we appreciate your feedback on Synchroteam's field service management software. We are glad to hear the Vail Valley Garage Door technicians have benefitted from our custom field reporting. We are also pleased to hear our mobile workforce solution has allowed you to effectively manage services and activities. Thank you for your feedback regarding mobile admin capabilities, we have forwarded it to our development team to look into potential enhancements. Don't forget to out our blog (https://www.synchroteam.com/blog/) as we frequently release details on new features, best practice recommendations, and other helpful tips for your industry.

Ian
Calificación general
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

For a field-based service team Synchroteam fits our business extremely well, and is great to...

Revisado el 9/5/2018

Puntos a favor

- Huge time-saving capability over paper-based job and direct input invoice processes
- Improves accuracy
- All internet-based and paper-free, no infrastructure required
- Value for money
- Easy to use and effective mobile app for field-based technicians
- We can create simple, custom job report templates that fit our business
- Job validation / customer invoicing via the desktop is simple and quick
- We can automatically email PDF copies of jobs and invoices to our customer
- Simple invoicing export CSV file for manipulation and import into accounts systems
- Our customers can access secure online portal to view their validated jobs and invoices
- Potential to calculate technicians' hours and pay through the new Timesheets module
- Support team on hand to resolve any problems

Puntos en contra

It's a young product and so there are still a few things that could be refined, and we haven't really felt able to use the inventory module yet, but this doesn't detract from the great benefits gained from using Synchroteam

Respuesta de Synchroteam

Thank you Ian for your positive review on Synchroteam¿s job management, mobile app, and support team. We are pleased to hear your customers are benefitting from paperless invoicing and our secure online portal. We are also glad to know you have been taking advantage of our new time tracking module and custom report templates for on the job efficiency. Feel free to reach out to our support team on how to make our inventory module work for your business, and make sure to check out our blog (https://www.synchroteam.com/blog/) as we frequently release details on new features, best practice recommendations, and other helpful tips for the Field Service Management industry.

Jamie
Calificación general
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Synchroteam has helped our business grow and become more efficient!

Revisado el 1/8/2018

Puntos a favor

Synchroteam is extremely user friendly. It's easy to set up and edit templates to fit our business. We've been using this software for a little over a year now and it has helped remove multiple steps from the time the customer calls in, getting the information to the technician, and then getting the jobs billed out to the customer. I'm extremely pleased with how much more organized our business is now. Customer service is great too, they are always able to answer questions in an acceptable amount of time.

Puntos en contra

We have a couple guys who enter in the service jobs, but also will go out into the field and complete these jobs. They each have to have a separate user account and are therefor charged per account. It is an inconvenience to not be able to do both under the same user account. Hopefully this will become an option in the future. Still a great product, don't let that stop you from giving it a try.

Respuesta de Synchroteam

Thank you Jamie for reviewing Synchroteam¿s field service management software. We are pleased to know the South Central Irrigation team has found our software easy to use, customizable to your needs, and more efficient! We are glad our customer service team has been able to provide assistance when needed, and will add your request for consolidating accounts for service reps in office and on the road to our potential features list. In the meantime, check out our blog (https://www.synchroteam.com/blog/) as we frequently release details on new features, best practice recommendations, and other helpful tips for the Field Service Management industry.

Mostrando 5 opiniones de 58 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Synchroteam

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Synchroteam.

Synchroteam ofrece los siguientes planes de precios:

Los clientes habituales de Synchroteam son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Synchroteam admite los siguientes idiomas:

alemán, checo, chino tradicional, español, francés, inglés, italiano, neerlandés, polaco, portugués, ruso, sueco, turco

Synchroteam admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil)

Synchroteam se integra con las siguientes aplicaciones:

Google Calendar, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Quickbooks Online, Sage Business Cloud Accounting, Stripe, Xero, Zoho CRM

Synchroteam ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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