
Sobre Bloomreach
Bloomreach es una de las principales soluciones de nube de experiencia comercial del mundo, que permite a las marcas ofrecer recorridos de clientes tan personalizados como mágicos. Ofrece un conjunto de productos que impulsan la verdadera personalización y el crecimiento del comercio digital, lo que incluye: Discovery, que ofrece búsqueda y comercialización impulsadas por IA; Content, que ofrece un CMS (sistema de gestión de contenidos, por sus siglas en inglés) sin encabezado; y Engagement, que ofrece un destacado CDP (plataforma de datos del cliente, por sus siglas en inglés) y soluciones de automatización de marketing. En conjunto, estas soluciones combinan la potencia de los datos unificados de clientes y productos con la velocidad y escala de la optimización de IA, lo que permite obtener experiencias de comercio digital que impulsan los ingresos y se convierten en cualquier canal y recorrido. Bloomreach brinda servicios a más de 850 marcas globales, como Albertsons, Bosch, Puma, FC Bayern München y Marks and Spencer.
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Opiniones
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- Sector: Comercio minorista
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Great platform for demanding users
Revisado el 24/3/2023
I've been using Bloomreach platform for the last 3 years in a high scale business (retail, 20+...
I've been using Bloomreach platform for the last 3 years in a high scale business (retail, 20+ markets) and it proved both on Bloomreach company and platform side to be reliable partner that helps a lot to develop business and drive revenue and customer retention.
Puntos a favor
(+) platform stability and reliability(+) pretty easy to integrate(+) helpful, fast support(+) powerful scenario handling including omnichannel communication(+) first-party data collection and analytical possibilities(+) ease to work with product recommendations and on-site formats(+) personalization possibilities thanks to jinja language(+) Bloomreach academy(+) AB testing capabilities
Puntos en contra
(-) there is not predefined templates for use cases so you have to do all on your own (but it's planned to change very soon with plug & play library)(-) Single Customer View card is very simple, not very informative in terms of customer value summary (i.e. CLV, probability to buy, recommended products)(-) there could be more educational or how-to materials, webinars (there is Academy but it's paid) to learn more how to take full advantage of the platform(-) experiments module is not scalable - can't run one test on multiple pages i.e. PDPs (each page is separate test)
- Sector: Comercio minorista
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Bloomreach has been a great tool in getting us improving our system
Revisado el 5/4/2023
I am really enjoying it as a daily user, it makes my job a whole lot easier and I have learned a...
I am really enjoying it as a daily user, it makes my job a whole lot easier and I have learned a lot through it.
Puntos a favor
I like the ease of use of the asset builder and the email builder. Scenarios as well are logically laid out and I have throughly enjoyed the course I have taken through Bloomreach Academy
Puntos en contra
We currently have a data implementation issue, but I am not letting it get in the way of using the tool as much as I possibly can whilst it gets fixed in the background
Alternativas consideradas
Salesforce Sales CloudRazones para elegir Bloomreach
We became too big for themRazones para cambiar a Bloomreach
The people on the call were personable and we enjoyed viewing all the possibilities through Bloomreach.- Sector: Seguridad informática y de redes
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Email Marketing ALL IN ONE Platform!
Revisado el 7/11/2023
Puntos a favor
Email Marketing campaigns are easy to set up. Afterward, it's easy to analyze the results. To set up Email Marketing flows its also pretty easy - maintaining them too.
Puntos en contra
To build Reports is still a bit complicated but its improving.
Alternativas consideradas
KlaviyoRazones para cambiar a Bloomreach
Because I know it and compered it to the other product - Bloomreach is at the end the better solution.- Sector: Telecomunicaciones
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 3.0 /10
Great, better and the worst...
Revisado el 11/10/2023
Amazing, complicated and unfortunatelly very often frustrating
Amazing, complicated and unfortunatelly very often frustrating
Puntos a favor
Amazing tool with many different features... imposible to pick only few.
Puntos en contra
Lack of real-life tutorials (not just lengthy documentation on your website).Missing proper user flow/funnel tools and a simplified way to modify dashboard data by changing just one attribute line, for example, the website URL.Please note that I am aware of the existing funnel/flow tools, but Google Analytics is still far more superior.
- Sector: Internet
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Bloomreach is the ultimate solution for our company!
Revisado el 26/9/2023
Puntos a favor
Bloomreach is a great tool and we are enjoying all of its capabilities and features. I love webhooks, it's an ultimate tool to do any kind of workaround. I appreciate the Q4 roadmap and can't wait to use the new features.Reporting is not black box which I love that I can set it up and counts with whatever data are important to our company. Visibility to the data results is so helpful.
Puntos en contra
Simultaneously, Bloomreach is too complex which makes it difficult to focus on our efforts. SDK could support more apps for one instance. OOTB is not possible. We need to deal with the workaround and framework outline for integration. What I would improve on Bloomreach?There is a room for more parts where to implement jinja. For experienced users there are some limitations to be more free in instances management.For reporting - I wish I could download the dashboard and work with the data externally.We miss a storage possibilities for retrospective upload of datas for the system events. We want to rely on this more and it could be solved via environmental variables (profile and project attributes and conditions).
Preguntas frecuentes sobre Bloomreach
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Bloomreach.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Bloomreach?
Bloomreach ofrece los siguientes planes de precios:
- Modelo de precios: Suscripción
- Prueba gratis: No disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Bloomreach?
Los clientes habituales de Bloomreach son:
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Bloomreach?
Bloomreach admite los siguientes idiomas:
alemán, francés, inglés
P. ¿Bloomreach es compatible con dispositivos móviles?
Bloomreach admite los siguientes dispositivos:
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Bloomreach?
Bloomreach se integra con las siguientes aplicaciones:
.Shopi, Alexa, Antavo, Attentive, BigCommerce, Bloomreach Engagement, Brevo, Bynder, Cloudinary, EmailLabs, Facebook Plug-In, Freshdesk, Google Ads, Google Cloud BigQuery, Google Maps, Google Translate, Gorgias, Magento Marketplace, Mailchimp, Mailchimp Transactional Email, Mailgun, Mailjet, Meta for Business, Microsoft Azure, Microsoft Dynamics 365 Business Central ENWIS, Movable Ink, Netlify, Oracle Responsys, Pipedrive, PostgreSQL, QuickBooks, SAP Business ByDesign, SAP Commerce Cloud, SaleSphere, Segment, Shopify, Shopify Collabs, Shopify Plus, Sinch, Slack, Snapchat, Snowflake, TikTok, UniOne, Vercel, Vue Storefront, WhatsApp, Yotpo, Zapier, ZenDesk Chat, Zendesk Connect, Zendesk Suite, allmysms, commercetools
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Bloomreach?
Bloomreach ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia 24/7, Chat
Categorías relacionadas
Ver todas las categorías de software encontradas para Bloomreach.
- Herramientas de IA para marketing
- Software de personalización
- Software de gestión de contenidos CMS
- Herramientas ECM
- Software de Java CMS
- Software para plataformas de experiencia digital (DXP)
- Herramientas de análisis web
- Software de cuadro de mando
- Herramientas de automatización de marketing
- Software de plataformas de marketing All-in-One
- Software de plataformas de datos de clientes
- Plataformas de comercio electrónico
- Herramientas para SEO
- Software de gestión de contenidos web
- Software de comercio electrónico multicanal
- Software de Headless ecommerce