Sobre BigChange

BigChange ofrece dos productos principales que ayudan a las empresas de servicios de todos los tamaños con una plataforma basada en la nube y compatible con aplicaciones móviles. Integrado y personalizable, BigChange JobWatch proporciona una solución de gestión de trabajo y personal sin papel que incorpora un CRM centralizado. El software ofrece gestión de llamadas, contratos y facturación, además de gestión de datos de cuentas del cliente con historiales de servicio y funciones de administración de casos. Las funciones de planificación de trabajos y programación de recursos de tipo arrastrar y soltar ayudan a la distribución, con una vista de Gantt codificada por colores y relación inteligente de habilidades. El sitio de reserva de clientes dedicado, personalizable y con marca también ofrece acceso al portal de autoservicio para reservar trabajos. Gestiona facturas y finanzas con controles de flujo de caja, salud y seguridad con flujos de trabajo de inspección, seguimiento de stock y equipos y gestión de flotas para supervisar el rendimiento de los vehículos.

BigChange JourneyWatch para el seguimiento de vehículos incluye funciones administrativas, como integración con Google Maps, para visualizaciones en vivo en cuatro vistas diferentes. La geodelimitación permite definir áreas geográficas y límites de jurisdicción de la empresa, mientras que el historial de viajes captura los datos de viaje de la flota cada 60 segundos. BigChange proporciona gestión de flotas/recursos, herramientas de salud y seguridad y creación de informes. También se integra con software CRM de terceros. Las alertas envían notificaciones instantáneas en caso de riesgos o actualizaciones de programación, con comunicaciones de mensajería accesibles también desde la aplicación móvil complementaria. BigChange JobWatch, para iOS y Android, es un compañero de campo que ofrece una forma segura de conectar a los conductores en sus operaciones remotas.

Precios desde:

GBP 14,95/mes

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Las 5 mejores alternativas a BigChange

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Chipre, Francia, Reino Unido, Nueva Zelanda, Estados Unidos

Idiomas admitidos

francés, inglés

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Las 5 mejores alternativas a BigChange

Imágenes

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Vídeo de BigChange
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Funciones

Funcionalidades totales de BigChange: 236

  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Acciones preventivas y correctivas (CAPA)
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y alzada
  • Almacen de archivos
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis en tiempo real
  • Aplicación móvil
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de costes
  • Base de datos de empleados
  • Base de datos de subcontratistas
  • Búsqueda por número de bastidor (VIN)
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Cambio de turnos
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Captura de imagen
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Comercio e industria
  • Contabilidad
  • Contratación de empleados
  • Control de inventario
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes de incidentes
  • Creación de informes de sobrecostes
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Cumplimiento del código
  • Códigos de barras/RFID
  • Datos en tiempo real
  • Digitalización de documentos
  • Disposición de propiedades
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento
  • Ensamblaje premontado
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Evaluación de riesgos
  • Facturación
  • Firma digital
  • Firma electrónica
  • Formularios personalizables
  • GPS
  • Geolocación
  • Geovalla (Geofencing)
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de calibración
  • Gestión de carburante
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de conductores
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de calidad
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de demandas de servicio
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flota
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de modelos
  • Gestión de neumáticos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de reservas
  • Gestión de rutas
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de transporte
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de usuarios
  • Gestión de visitantes
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Gestión del espacio
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión del rendimiento
  • Historial de cliente
  • Historial de rutas
  • Historial de servicios
  • Historial laboral
  • Hora estimada de llegada del chófer
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Interfaz QM y ABPro
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Mano de obra variable
  • Mantenimiento de equipos
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Mapas geográficos
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Modelos de informes
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Nomenclaturas
  • Notificaciones en tiempo real
  • Optimización de rutas
  • Pago contra reembolso
  • Pagos electrónicos
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Para cerrajerías
  • Para colegios
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para contratistas generales
  • Para empresas de climatización
  • Para empresas de control de plagas
  • Para equipos mecánicos
  • Para operaciones de transporte
  • Para restaurantes
  • Para servicios de conserjerías
  • Para servicios de mensajería
  • Parque móvil
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Portal de clientes
  • Portal para empleados
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión de trabajo
  • Priorización
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de cursos
  • Programación de eventos
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Propiedades comerciales
  • Propiedades residenciales
  • Proyecciones
  • Prueba de entrega
  • Recordatorios
  • Registro de auditoría
  • Registro de entrada y salida
  • Registro de entrada/salida
  • Registro de pedido
  • Reserva de habitaciones
  • Reserva en línea
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividad de plagas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de ausencias por enfermedad
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de conductores en directo
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de cualificación
  • Seguimiento de entrega
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de horas de los empleados
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de inspecciones fallidas
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de los costes de producción
  • Seguimiento de pedidos
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento de uso de pesticidas
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento del kilometraje
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Solicitudes de ausencias
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real
  • Tareas recurrentes
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones
  • Varios proyectos

Alternativas

GorillaDesk

4,8
#1 alternativa a BigChange
Gestionar una empresa de servicio externo es un trabajo arduo. Entre administrar trabajos, distribuir al equipo y...

Cash App

4,3
#2 alternativa a BigChange
Cash App es una aplicación móvil de finanzas basada en la web diseñada para ayudar a las empresas a enviar dinero,...

TeamUp

4,8
#3 alternativa a BigChange
TeamUp es un software de gestión empresarial que está diseñado para automatizar la administración, programación,...

monday.com

4,6
#4 alternativa a BigChange
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube, donde los equipos crean aplicaciones de flujo de trabajo en...

Opiniones

Calificación general

4,6 /5
(167)
Relación calidad-precio
4,4/5
Funciones
4,4/5
Facilidad de uso
4,4/5
Asistencia al cliente
4,7/5

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Mostrando 5 opiniones de 167
vicky
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Big Change - Good System once you get the hang of it but hard to learn and quite time...

Revisado el 22/7/2022

I am feeling better about it now but initially this is very hard for anyone to set up within a...

I am feeling better about it now but initially this is very hard for anyone to set up within a business that has their own job that they also need to do. The short videos take forever as you need to rewatch, then you have your test and then you have to try and Implement what you have just watched. If you forget a part of it or it doesn't make sense you have to go back to the video again. Very Hard Work and Extremely time consuming. What would be better is that everything is set up in the back office by big change and then training is provided to the customer on how to use it.

Puntos a favor

I like the Scheduling feature once the jobs are on. Very easy to schedule and reallocate jobs when you need to.
I also like the Easy Views - This is one of the most helpful sections of the system.

Puntos en contra

Having to create a Customer site (Child Company) for every new job you get and then creating a new job especially when you may never work at that site again. would be much easier quicker and convenient if you could free type the site address in.
The training side of it I have to admit is awful. It has taken me so long to get where I am now and most of that has been my time sat playing around with the system - The training videos are too fast, it skips parts out or assumes you know where exactly you are meant to go on the system to do or find something, or it says this part will be covered in another module. A guide for logging a customer - Guide for Logging a Customer Site - A Guide for inputting a job - A Guide for raising an Invoice would be so much better than trying to watch a video take notes and then try and remember how to do it, Esp as customers are expected to input and set up everything virtually within the system.
MAPS - It would be helpful if it would advise how many miles away the engineer is until he reaches his destination.
JOBS / INVOICES - Once the Jobs or Invoices are complete you can't amend any of the details this is very annoying as you are having to duplicate everything and then save any pictures etc and worksheets and move them over to the next one. ALSO the description you type when raising the job. If you make a spelling mistake and the Job is complete you can't correct this field - This is then on the customers Invoice.

Respuesta de BigChange

Hi Vicky,

Thank you so much for taking the time to leave a detailed review. I am glad that you are making use of BigChange and if you need any further help please let me know and I can have your designated Customer Success representative can help.

Many thanks
Ian Burgess
Chief Customer Officer
[email protected]
07879 698697

Iain
Calificación general
  • Sector: Maquinaria
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

SVS using Big Change Job Watch Software

Revisado el 1/2/2021

Puntos a favor

Scheduling, quoting, vehicle tracking functions and word templates. Also reports, automation and central access of information available to all back office users.

The tablets are get for mobile workforce and easy to use; makes paperwork and filing easy and efficient to manage, syncing all information instantly and traceable.

Puntos en contra

It is a complex system, you need to build up and invest time to explore, setup and implement - overcoming challenges until you get it right and it works for you/ company, that period can be stressful. Also in house for training users is demanding.

Stock module could be improved, enabling stock usage deducted from stock holding without manual process.

Alternativas consideradas

Dynamics 365

Razones para elegir BigChange

Microsoft Dynamic did not work for the company and investment to develop the software was costly. It did not tick all our business requirements either i.e. vehicle tracking, tablet users etc

Software anterior

Dynamics 365

Respuesta de BigChange

Thank you for your detailed review - it is really appreciated.
As it is very feature rich there is a lot to learn as you roll out the system to your teams . Since you joined us we have introduced our BigChange University - a rotation of training modules which covers the system end to end and is available to customers old and new.
Additionally we have big plans for our Stock and Equipment feature so look out for announcements on Latest Updates.
Thanks again!

Ryan
Calificación general
  • Sector: Servicios medioambientales
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Job Watch

Revisado el 4/8/2020

Big Change Job Watch has enabled us as a company to run more efficiently and the customer service...

Big Change Job Watch has enabled us as a company to run more efficiently and the customer service side of the business has been very helpful.

Puntos a favor

The process of setting up the software was much easier than expected and using the system to match our existing work sheets and procedures was very easy to do.
The system allowing us to see everything as it is happening has had a massive impact on our business. We can now invoice quicker because we can see straight away if a job has been completed without having to make phone calls to our operatives. Getting live data from vehicles has allowed us to track mileage much easier and help us monitor our vehicles much more efficiently. The planner allows you see if the work you are giving your operatives is realistic.

Puntos en contra

On the fleet section it gives you columns for when Services, Mot, tax etc are due, but we are unable to add to this column, we have other things for our vehicles that we need to book in but we have to keep track of this another way off the system.

Respuesta de BigChange

Thank you for your review - it certainly sounds like you are enjoying the benefits of your BigChange JobWatch system.
We will call you to discuss adding custom fields to vehicle records. Meanwhile
I will add your suggestion for adding additional information in our Fleet tab into our suggestions portal on your behalf. Please make sure to check out our regular Latest Updates on your site as we frequently add new functionality to progress our platform.
Thank you again, Your feedback is appreciated.

Alexandros
Calificación general
  • Sector: Seguridad e investigaciones
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

From ''No Change'' to ''BigChange''

Revisado el 21/12/2019

Puntos a favor

We were increasingly worried, as the company was growing, jobs were increasing.

By 2018, we were averaging over 500 jobs a month, these jobs, had to be assigned to a Technician according to his skill and geographical position of the customer. Everything was on an excel spread sheet that had to be kept safe and readable, as it was the whole business schedule.

And now this is a True story called Big Change today
The Paperless way to Plan, Manage, Schedule and Track your Mobile workforce

How our daily routine for all of us has changed.

Incoming calls are scheduled to the perfect available Technician, which meets the job requirements automatically.
Jobs are received instantly on a tablet, and our technicians have all the information needed to deliver fantastic service, with no delays. They can also view customer previous job history; we can upload file attachments, such as sales orders, Invoices & Floor Plans for them to access at ANY time.
My Back office is connected LIVE at all working hours, and my after-sales coordinator knows the exact location and progress of each job. While technicians are on-site, they have all the required worksheets in digital form and those are completed simply by tapping on the screen. We even automatically guide them step by step through the workflow. After completing the job, the process is confirmed with the customer’s signature. The customer then receives a copy of the JOB CARD & WORKSHEETS automatically without any delays.

Puntos en contra

Big CHANGE Desk This is Handys Today

∙ Environmental Friendly (no paper use)
∙ saving cost of Paper, printer and toner expenses
∙ 2 extra jobs completed per day technician
∙ Automatic Time-Sheet
∙ 24 hours of Admin saved per week
∙ 15 % Fuel saved per month
∙ 1 hour per day traveling time saved per technician
∙ No Incomplete jobs
∙ The customer received clear information of work carried out instantly

Jordan
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Big Change Revolutionised My Business

Revisado el 23/10/2019

I have dealt with all levels withing the business and found 99% of the people amazing to deal with!...

I have dealt with all levels withing the business and found 99% of the people amazing to deal with! They have guided, trained and been far more accommodating then any other mobile resource software provider out there.

Puntos a favor

The facility to invoice live and make cash flow through the business improve.

Puntos en contra

The schedule does not have dynamic scheduling

Alternativas consideradas

Joblogic, Commusoft y WorkflowMax

Razones para elegir BigChange

How they promised they would adapt to suit my requirements, they did deliver!

Software anterior

Joblogic

Razones para cambiar a BigChange

Same as above!

Respuesta de BigChange

Delighted to hear about your amazing experience with the BigChange system. We designed it to be 'Revolutionary' for everyone, for you the business owner, for your team for your customers and your cashflow. Nothing gives us more satisfaction than hearing great success stories like this.
Thank you once again for taking the time to leave a review.

All the best,
Team BigChange

Mostrando 5 opiniones de 167 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre BigChange

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre BigChange.

BigChange ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: GBP 14,95/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de BigChange son:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

BigChange admite los siguientes idiomas:

francés, inglés

BigChange admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

BigChange se integra con las siguientes aplicaciones:

Google Maps, Microsoft Outlook, Microsoft Word, QuickBooks Online Advanced, SAP Business One, Xero, inspHire, what3words

BigChange ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

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