SuiteCRM
Sobre SuiteCRM
SuiteCRM es un CRM modular de código abierto que se puede configurar para los departamentos de ventas, marketing, TI o servicios de cualquier sector, en negocios de cualquier tamaño. Con el objetivo de ayudar a las empresas a impulsar las conversiones, aumentar las ventas, optimizar los flujos de trabajo de negocios y mejorar la experiencia del cliente, SuiteCRM brinda a los usuarios una perspectiva útil del comportamiento del cliente, los clientes potenciales, las cuentas y otros detalles. El formato de código abierto de SuiteCRM se traduce en que los usuarios pueden escalar la aplicación y personalizar los módulos y características para satisfacer sus necesidades comerciales.
En el caso de los equipos de ventas y marketing, se puede utilizar SuiteCRM para obtener una visión general clara de los clientes potenciales y las oportunidades a través de listas de clientes potenciales personalizables que pueden dividirse en categorías. Desde estas, los usuarios pueden acceder a toda la información relevante de los clientes potenciales. Las herramientas de administración de clientes potenciales de SuiteCRM facilitan el seguimiento de la actividad de los visitantes, las oportunidades abiertas y cerradas y los embudos de ventas, para garantizar que no se pierda ninguna oportunidad. Las acciones como el envío de correos electrónicos, seguimientos, entrega de contenido de marketing, asignación de clientes potenciales y muchas más se pueden automatizar mediante la creación de flujos de trabajo de lógica de negocios personalizados que determinan si es necesario tomar medidas en función de la acción o la inacción del cliente.
Los equipos de asistencia pueden beneficiarse de las herramientas de administración de casos, comunicaciones y autoservicio de SuiteCRM para crear una mejor experiencia de asistencia al cliente. El módulo de casos se puede usar para administrar las solicitudes y consultas de asistencia al cliente y los usuarios pueden registrar todas las interacciones con el cliente, ver el historial de contactos, incorporar respuestas a plantillas y más. SuiteCRM también facilita la creación de una base de conocimientos y un portal de clientes para el autoservicio de los clientes, de modo que los empleados tengan más tiempo para dedicar a otras tareas.
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Precio inicial
Opciones de precios
Funciones
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
Alternativas
Salesforce Sales Cloud
Vtiger CRM
Zoho CRM
Insightly
Opiniones
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- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Simple and Effective
Revisado el 4/9/2019
We work everyday with the CRM (I can't imagine to work without) all the departments: Sales -...
We work everyday with the CRM (I can't imagine to work without) all the departments: Sales - Customer Care - Administration find their info and help to keep the data up to date.
Collecting data a tacking activities help us to create a richer and richer database.
Puntos a favor
It's easy to use and to customize. We've adapted to some of our internal processes and at the same time we adapted some processes to the SuiteCRM way.
Has a a lot of features and some new one are released frequently enough.
As an Open Source project is easy to integrate with other platform.
Ii love the "no license" approach because I can't think of a CRM solution not to be used by all the peopple in a company.
Puntos en contra
Community support is not always very quick, but is part of the game.
Some integrations (Google calendar) are still not completely working well.
Razones para elegir SuiteCRM
SugarCRM started to offer licences based packages and reduce the Community Edition supportSoftware anterior
SugarCRMRazones para cambiar a SuiteCRM
open source solution and no licences- Sector: Aprendizaje en línea
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Good option for basic CRM capabilities
Revisado el 23/5/2024
Puntos a favor
SuiteCRM is low cost and provides some features that are helpful. This CRM has features like campaigns and the flexibility to modify or add other features.
Puntos en contra
It is very limited out of the box on what can be done. The Automation engine is very limited and can be hard to use. We have found that it is hard to use at times.
Alternativas consideradas
HubSpot CRMSoftware anterior
SugarCRMRazones para cambiar a SuiteCRM
Cost was the biggest factor and the features that were provided.- Sector: Seguridad pública
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 5.0 /10
About What You'd Expect From A Free CRM
Revisado el 16/2/2019
I am the admin of Suite CRM for my work place. Our sales team uses this platform to track leads,...
I am the admin of Suite CRM for my work place. Our sales team uses this platform to track leads, opportunities, and to generate quotes and invoices. We have imported our part numbers from Excel. It has allowed us to add custom fields and also allowed us to create custom pdf templates for the quotes. We use Suite CRM every day. We like that it is free and that we can host it in house as opposed to in the cloud. Overall it is easy to use, but not a perfect solution. Only certain fields can be flex related to other fields in other modules, so sometimes certain custom fields do not auto-populate. It does have nice in depth reporting and searching functionality. It has a lot of flexibility to make it work for your own unique business needs. The biggest draw back is lack of support and a ton of bugs in the code of both Suite CRM and the optional modules. A lot of time is spent debugging the platform and we are not programmers so sometimes fixing one bug leads to other bugs or can quickly cripple the system leaving it down for hours while we try to solve the bugs. Because it is such an important part of each call our sales team takes, it is a big deal when the system goes down. Because my main job function is not maintaining the CRM, it also means taking time away from other projects. Overall though; what do you expect for free? We are still satisfied and have been using Suite for several years now because it is free and full of flexible functionalities.
Puntos a favor
It's Free
Able To Host It On Your Own Server Instead of In The Cloud
It's Simple To Use
Ability To Create Your Own Modules
Lots Of Other Modules Are Available For Free or Paid In The Community
These Modules Allow You To Do Just About Anything With This CRM
Puntos en contra
Their Support Is Not Very Good - I Have Posted In Their Forums Seeking Support And Never Heard Back
They Don't Provide Phone Support For The Free Version
There Are A Lot Of Bugs In The Code
Sometimes Updates Fix One Bug and Break Another
You Have To Know Code To Fix All These Bugs
If You Don't Know What You're Doing You Can Mess Up The Code and Cripple The System
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Drop in Replacement for Similar CRMs with Both Open Source and SaaS Versions
Revisado el 13/12/2019
Contact management, email marketing, calendaring, and integrated phone call followup.
Contact management, email marketing, calendaring, and integrated phone call followup.
Puntos a favor
Without going feature by feature I think it's fair to say SuiteCRM is a drop-in replacement for popular open source and SaaS CRM (customer relationship management) applications. I use the open source community version on an in-house server for internal operations. I've also set it up for a young non-profit organization to manage constituent, board and funder relationships. The software is popular enough that it is included in the group of softwares that can be automatically installed on a hosting account. I'm happy that the developers update it on a regular schedule as well as pay close attention to bugs that crop up.
Puntos en contra
SuiteCRM is not as polished or aesthetically pleasing as some of the others in this space. Feature for feature it's a good alternative but many of the features either lack intuitiveness or depth or ease of use. They feel rushed and would do better with maturation.
Razones para elegir SuiteCRM
Very similar to vTiger but open source version is updated more frequently.Software anterior
Vtiger CRMRazones para cambiar a SuiteCRM
Open source. Can install on own server. Has SaaS option in addition to self-serve. Free community edition.- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
SuiteCRM flexible and dependable CRM
Revisado el 6/2/2020
We use SuiteCRM as the central repository for Customer Care. We keep track of all contacts we have...
We use SuiteCRM as the central repository for Customer Care. We keep track of all contacts we have with them, planned and complete. This is an essential hub for our team to make sure that any contacts with customers are well-informed, including the latest communications that have happened. Emails flow into and out of SuiteCRM, so those streams are included, along with the Calls, Tasks, Campaigns, etc. SuiteCRM also connects with our sales automation platform (Act-On) so that leads can be followed up on, making the Customer Journey visible within one place.
Puntos a favor
SuiteCRM allows us to add custom fields and change practically every screen and view, as well as data exports. This is critical as we refine our processes and change direction, we are able to reflect those changes in the CRM that we are using. Because of its Open Source foundation, we can change things pretty deeply, if we choose to.
Puntos en contra
There are sometimes slowdowns that make for a bit of "click and wait" syndrome. These have usually resolved themselves; in some cases we've had to have our sysadmin dig in and adjust some things to speed it back up.
Preguntas frecuentes sobre SuiteCRM
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre SuiteCRM.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece SuiteCRM?
SuiteCRM ofrece los siguientes planes de precios:
- Modelo de precios: Versión gratuita
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de SuiteCRM?
Los clientes habituales de SuiteCRM son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite SuiteCRM?
SuiteCRM admite los siguientes idiomas:
alemán, chino, chino tradicional, español, francés, indonesio, inglés, italiano, neerlandés, polaco, portugués, ruso, tailandés, turco
P. ¿SuiteCRM es compatible con dispositivos móviles?
SuiteCRM admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra SuiteCRM?
SuiteCRM se integra con las siguientes aplicaciones:
Google Maps, Joomla, Mailchimp, Microsoft Outlook, Salesforce Sales Cloud, WordPress
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece SuiteCRM?
SuiteCRM ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat
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