Sobre Nexvia

Nexvia es un sistema de gestión de proyectos basado en la nube, diseñado específicamente para empresas de los sectores de interiores, fabricación y construcción. Este software, que fue desarrollado por personas destacadas del sector, incluye herramientas para realizar estimaciones y licitaciones, gestión de fábricas, gestión de relaciones con los clientes (CRM), previsiones financieras y mucho más.

Nexvia permite a los usuarios generar estimaciones y presupuestos para proyectos, formular el alcance de los trabajos, enviar y supervisar invitaciones a licitar, crear presupuestos utilizando diversos centros de costos, comparar presupuestos y controlar las aprobaciones de estimación. Las plantillas se pueden personalizar con respuestas de contratistas pregeneradas y los datos históricos de accesorios y servicios se almacenan en una biblioteca incorporada. Las herramientas de gestión de proyectos incluyen seguimiento de presupuestos, registro de firmas electrónicas y controles de responsabilidad. Los portales compartidos permiten el acceso por parte del personal, contratistas, administradores de obras y clientes.

El portal de clientes y contratistas de Nexvia permite realizar el seguimiento de proyectos en tiempo real desde cualquier dispositivo. Se pueden generar informes detallados del proyecto, con imágenes y actualizaciones y los usuarios también pueden identificar y completar defectos, generar, aprobar e implementar solicitudes de variación y realizar un seguimiento y registrar las solicitudes de información automáticamente en cada etapa del proyecto. Nexvia también ofrece un sistema CRM, herramientas de gestión de recursos, panel de creación de informes de ventas y una gama de funciones de gestión de fábricas, que incluyen gestión de stock, programación de fábricas, garantía de calidad, registro de horas de trabajo, alcance del seguimiento de trabajos y más.

Precios desde:

AUD 155,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Nexvia

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Australia, Nueva Zelanda

Idiomas admitidos

inglés

Precios desde:

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Las 5 mejores alternativas a Nexvia

Imágenes

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Funciones

Funcionalidades totales de Nexvia: 130

  • API
  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis financiero
  • Análisis hipotéticos
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de costes
  • Base de datos de subcontratistas
  • Base de datos histórica
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Comentarios/notas
  • Comercial
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de los proyectos
  • Control de presupuestos
  • Controles o permisos de acceso
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes de incidentes
  • Creación de informes de sobrecostes
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Desglose de obras
  • Edificios residenciales
  • Ensamblaje visual
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Estimación de proyectos
  • Estimación eléctrica
  • Estudio de materiales
  • Facturación
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Firma electrónica
  • Flujo de trabajo de proyectos
  • Formularios personalizables
  • Generación de propuestas
  • Gestión de carteras
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de ideas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de permisos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de pruebas y de control de calidad
  • Gestión de recursos
  • Gestión de riesgos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Metodologías ágiles
  • Modelos personalizables
  • Métodos tradicionales
  • Nomenclaturas
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Planificación de proyectos
  • Planificación y programación de proyectos
  • Plantillas de proyecto
  • Portal de clientes
  • Presupuesto de climatización
  • Presupuesto de fontanería
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Priorización
  • Programación
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Proyecciones
  • RFI y envíos
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de clientes
  • Seguimiento de conceptos facturables
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de cualificación
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Tablero kanban
  • Uso compartido de archivos
  • Varios proyectos
  • Vista de Gantt/cronología

Alternativas

ConstructionOnline

4,4
#1 alternativa a Nexvia
UDA ConstructionOnline is a web-based software that helps businesses in the construction industry streamline project...

Archdesk

4,7
#2 alternativa a Nexvia
Archdesk es una solución de gestión de proyectos única, basada en la nube, que está dirigida a pequeñas, medianas y...

Wrike

4,3
#3 alternativa a Nexvia
Wrike es una herramienta de colaboración y gestión de proyectos que ayuda a los usuarios a gestionar proyectos de...

simPRO

4,2
#4 alternativa a Nexvia
simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos que ayuda a los contratistas de oficios a...

Opiniones

Calificación general

4,6 /5
(11)
Relación calidad-precio
4,5/5
Funciones
4,5/5
Facilidad de uso
4,7/5
Asistencia al cliente
4,9/5

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Mostrando 5 opiniones de 11
Tristan
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Customer Support is what sets Orbis apart.

Revisado el 4/4/2018

Puntos a favor

It brings all parts of the business together in one place. We can immediately see what we will make form each project and manage expenses as the project progresses, we can then review each project once completed and get all cost and profit information easily. The customer support has been amazing the team has traveled to meet wiht us and they are always available to us either on the phone or email.

Puntos en contra

Like any new software system it takes a while to learn and change what you are doing this system is no different especially with so many moving parts.
The time tracking of employees is a little clunky and the ability to report and follow up on tenders is taking a while to learn. To the teams credit at Orbis they are happy to change add and grow the system whey they see a good idea or a better way to do what they have been doing, they have done this several times for us.

Respuesta de Nexvia

Hi Tristan,

Thank you for your feedback. Now that Xero Payroll is integrated with the system, this process should be easier for you and the team moving forward. We've also recently added new features to time tracking such as QR code scanners.

If we can provide additional training or support in these areas please let us know at [email protected]

Team Nexvia

Ben
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

An amazing product and team!

Revisado el 16/4/2019

Its been an excellent experience to date. I highly recommend their product.

Its been an excellent experience to date. I highly recommend their product.

Puntos a favor

A key requirement from our Project Management software was that it would allow for all functions to be undertaken in the one platform as opposed to using multiple platforms to achieve the same end result. The key benefit of this being efficiency and accuracy. I undertook considerable research to find the best software that would allow an 'all encompassing' Project Management Solution for our business, from quotation to completion. After shortlisting other software and undertaking trials, it didn't take long to see that Orbis was the correct decision. It had a lot of features and modules that are all linked within the platform software and provides a 'near complete' solution. Whilst it did not have all of the features that we required initially, the development team at Orbis have been great in accommodating upgrades and new functions that allow for a continued improvement to our business operation. They are a great team with a great product, a winning combination.

Puntos en contra

As it touched on briefly above, the software is a 'near complete' solution. This is only the case as it is continually being developed/improved. The ongoing development is in fact a pro though i have raised this in the con section as it is an acknowledgment that whilst the product is already great, it will be even greater as development continues. The development team listens to the feedback provided and either offers a current solution that may exist in the software or provides an insight into what features can be added to achieve a complete solution. A perfect example of this is that we schedule tasks to up to 20 staff currently each day. When we committed to using Orbis a function did not exist within the software. The team at Nexvia listened to our requirement and have since developed a Resource Scheduling module that now allows us to complete this task within Orbis. I estimate that Orbis currently meets 90%-95% of a 'complete' Project Management solution and with continued development this is moving closer to 100% each week. Its noted that most other software systems that were trialed only achieved up to approx. 60% of a complete solution.

Respuesta de Nexvia

Hi Ben,

Thank you for your review, we appreciate your feedback and are glad you enjoy using Nexvia.

Look forward to sharing more of our updates with you and the BIM team soon!

Team Nexvia

Judy
Calificación general
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Nexvia have been on hand every step of the way

Revisado el 26/3/2018

Puntos a favor

For the administration team, the processing of both supplier and third party invoices is easy and being able to link the documents to the project has made searching much easier.

Puntos en contra

Administratively, there are some common errors made by the Administration Team but we are unable to fix them ourselves, we have to contact the Nexvia team to undo the error. We believe they are working on giving us access to be able to undo these errors ourselves.

Respuesta de Nexvia

Hi Judy,

Thank you for your feedback. We have passed this onto the integration team for review & someone will be in touch shortly. As always, we are continuously striving to improve our usability for our clients so if you have any other queries or concerns please let us know.

Team Nexvia

Alex
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Orbis streamlines the administrative tasks of project management into an easy to use web...

Revisado el 6/2/2017

Orbis allows you to move through the monotony of administrative tasks at a breeze. Creating a...

Orbis allows you to move through the monotony of administrative tasks at a breeze. Creating a tender is a simple data entry task. A scope of works is generated and automatically generated templates mean easy and simple tender submission document preparation.

This is seamlessly shifted to a project staging area, following a reassuring, easy point and click approval process. From the project management area you can check and agree negotiated budgets that have come from tender, raise your purchase orders with ease, attach quotations received to each tender budget allowance and track live job costs. There are other management features including a platform to produce a program of works, a document control center where you can upload all project related documents, as well as automatically generating a drawing register as you upload plans. Variations and Request for information can be generated online and issued to your clients or contractors as simply as ordering a fast food take away from your tablet.

Site records can be directly inputted, from site register, health and safety audits, photos and videos of site progress and site induction register records. Arm your site foreman with a smart phone and you can get these uploaded daily and on file, accessible anywhere so long as you have a Wifi connection or some data to log on to Orbis.

You can also give your client access (at your discretion) to the contract program, variations, RFIs and there is a tool to enable you to produce client reports. This gives your client the satisfaction of being able to login and monitor the progress of his project.

You can track and sign off defects using simple data entry techniques. Again, because its online, those contractors responsible for attending to defects have access to photos and reports that you can easily upload.

You can genuinely manage a project from inquiry to sign off of defects from this one online platform. It streamlines the administrative day to day tasks of project management into an easy to use web browser format.

It also essential to highlight that the customer support staff are friendly and proactive. Even willing to incorporate/modify features up on request.

Orbis is definitely worth the investment of time and money to incorporate into your operations. It will save time and effort in the long run and help to keep you in control.

Puntos a favor

Log on anywhere online and manage your projects.
No need for large data Storage.

Puntos en contra

You have to get your contractors to buy into using the system. It can take a little persuasion but once they are on board you can use to its full potential!

Respuesta de Nexvia

Hi Alex,

Thank you for your review, we appreciate your feedback and are glad you are enjoying the use of our Orbis Pro software.

Look forward to sharing more of our updates with you soon.

Team Nexvia

Mikaela
Calificación general
  • Sector: Diseño
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The key to managing our projects in one centralised location

Revisado el 28/9/2018

Our experience with Orbis Pro has been extremely positive. Previously we had very little process...

Our experience with Orbis Pro has been extremely positive. Previously we had very little process for Collectivus and with numerous spreadsheets & communication outlets things were getting missed or translated incorrectly. Now with Orbis Pro implemented, we can centralise all parts of the business in the once place to ensure consistency across our design works.

Puntos a favor

Orbis Pro brings all parts of Collectivus together in one place. The Nexvia team customised Orbis Pro to suit our needs, allowing us to quote our jobs and then track & manage our hours and expenses against each project. Here we can see exactly what we are making from each job and identify trends for future projects to better our processes. Orbis Pro also makes invoicing and tracking payments super simple!

Puntos en contra

Adapting to Orbis Pro was a challenge for team members at first however with the on-going support and guidance from the Nexvia team, it is now second nature.

Respuesta de Nexvia

Hi Mikaela,

Thank you for your review, we appreciate your feedback and are glad you enjoy using our Orbis Pro software.

Look forward to sharing more of our updates with you soon.

Team Nexvia

Mostrando 5 opiniones de 11 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Nexvia

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Nexvia.

Nexvia ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: AUD 155,00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Nexvia son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Nexvia admite los siguientes idiomas:

inglés

Nexvia admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Nexvia se integra con las siguientes aplicaciones:

Cubbit, HubSpot CRM, MYOB Advanced Business, MYOB Business, NetSuite, PlanGrid, PlanSwift, QuickBooks, Xero

Nexvia ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

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