OpenSimSim

Software de programación de horarios para empresas con empleados por horas.

4,5 /5 (549 opiniones) ¡Escribe una reseña!

Información general sobre OpenSimSim

¿Qué es OpenSimSim?

OpenSimSim es una solución gratuita de planificación de personal para gerentes y empleados de los sectores de restaurantes, hostelería y comercio minorista. La plataforma ha sido diseñada para empresas que tienen trabajadores por horas y necesitan gestionar su programación/listas. Además, ayuda a promover una comunicación abierta y oportuna entre trabajadores y gerentes.

OpenSimSim permite a los usuarios crear una planificación semanal en minutos con sus plantillas de programación. La disponibilidad del personal y las horas trabajadas se muestran en un solo lugar, lo que ayuda a los gerentes a evitar conflictos de programación u horas extras accidentales. La vista de presupuesto permite a los usuarios mantener los costes de mano de obra alineados con el presupuesto de la organización. Los empleados reciben los horarios publicados directamente en sus dispositivos móviles en tiempo real.

Los usuarios pueden gestionar los horarios sobre la marcha con las aplicaciones móviles nativas de OpenSimSim para dispositivos iOS y Android. Los gerentes pueden comunicarse eficazmente con el personal en tiempo real a través del tablón de mensajes y la funcionalidad de chat. También pueden delegar el mantenimiento de la agenda al personal permitiendo realizar cambios y repartos a través de la plataforma. Las notificaciones informan a los usuarios en caso de que se deba actuar o modificar una programación por motivos excepcionales.

Los empleados pueden ver qué compañeros de trabajo están programados para trabajar, así como usar el tablón de mensajes y la función de chat para comunicarse entre ellos. El personal puede enviar invitaciones de cambio de turno, actualizar su propia disponibilidad y enviar solicitudes de tiempo libre a los gerentes. La función de oportunidades permite que los usuarios soliciten los turnos adicionales disponibles. OpenSimSim también incluye funciones avanzadas para gestionar negocios y franquicias con múltiples ubicaciones.

Información general sobre OpenSimSim

Precio

A partir de
US$ 15,99/mes

Opciones de precios

Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de OpenSimSim

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Australia, China y otros 5, India, Japón, Alemania, Brasil, México
Idiomas admitidos
Inglés, Español

Media

23075
23079
23082
23085
23087
584435
OpenSimSim video Captura de pantalla de OpenSimSim: Manager's Weekly Scheduler Captura de pantalla de OpenSimSim: Manager's Daily Scheduler Captura de pantalla de OpenSimSim: Free TimeClock tablet app (iOS & Android) Captura de pantalla de OpenSimSim: Free mobile apps for workers and managers Captura de pantalla de OpenSimSim: Real-time view of who's clocked in, upcoming shifts. Captura de pantalla de OpenSimSim: Worker timeoff requests, approvals and availability management

Opiniones de OpenSimSim

Opiniones de OpenSimSim

Calificación general
4,5
/
5
Excelente
315

Muy bien
190

Normal
36

Pobre
5

Malo
3

Relación calidad-precio
4,7
Funciones
4,2
Facilidad de uso
4,4
Asistencia al cliente
4,6
92% Un ha recomendado esta aplicación
Janice D.

Free Scheduling Solution for Small Team

OpenSimSim has been an excellent scheduling tool for our small staff and team of Student Assistants. It has been very easy for administrators to add and remove users, edit and publish shifts, and add extra touches of personalization like user photos and different colors for positions. There are some functions which we use little or not at all (Timeoff Requests, Payroll, etc) but they do not hinder our use of the scheduling software.


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Usuario verificado

Easy and very useful scheduling tool

Overall every time I've made suggestions or talk to the staff at opensimsim they have been very helpful and quick to resolve any issues I may have.


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Robert M.

Still Has Flaws

Overall it has been a good experience, I say that because my best friend is a software engineer and I know it takes time to work out the bugs in any application or program. That being said there are still a few things about your app that annoy the crap out of me - like getting woke up at 3AM by notifications; AFTER I've already been scheduled when I have other apps (like GroupMe) that enable me to silence all notifications for one hour; two hours; six hours or twelve hours.


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Sara W.

My OpenSimSim review

I am so happy with OpenSimSim. We use it very exclusively for scheduling and have reduced greatly the amount of confusion about scheduled shifts experienced by our staff. It is a great way to get a message out to the full staff, and has increased are accountability for publishing schedules.


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Sarah R.

Review

Definitely spend less time scheduling than ever before, which is awesome!


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Janice D.
Sector: Bibliotecas
Tamaño de la empresa: 13-50 empleados
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Free Scheduling Solution for Small Team

Software usado A diario durante 1-5 meses
Revisado el 30/5/2019
Fuente de la reseña: Capterra

OpenSimSim has been an excellent scheduling tool for our small staff and team of Student Assistants. It has been very easy for administrators to add and remove users, edit and publish shifts, and add extra touches of personalization like user photos and different colors for positions. There are some functions which we use little or not at all (Timeoff Requests, Payroll, etc) but they do not hinder our use of the scheduling software.

Puntos a favor

OpenSimSim has an easy-to-use, simple, and aesthetically pleasing interface that works well on both desktop and mobile apps. Our employees picked it up easily to drop shifts, swap shifts, and message one another and supervisors whether at work or on the go. It's also been very easy for administrators to create schedule templates to quickly and effortlessly publish week after week.

Puntos en contra

There is still room for improvement in regards to tutorials for employees. A few of the functions in the tutorials are only covered from the employer's perspective and not the employee's perspective, which makes it more difficult to explain how to use the software to new employees in some regards.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Usuario verificado
Sector: Alimentación y bebidas
Tamaño de la empresa: 13-50 empleados
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Easy and very useful scheduling tool

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 18/2/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Overall every time I've made suggestions or talk to the staff at opensimsim they have been very helpful and quick to resolve any issues I may have.

Puntos a favor

It is very useful and easy to copy and paste schedules instead of having to individually do a schedule every week. And it reduces the amount of time it takes for me to have to do schedules for my team of 20 + employees

Puntos en contra

The messaging portion of the app would be more useful if it could be sorted by message. As of right now it is a little cumbersome with the messaging and trying to revert back and look up previous messages to my teams.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Robert M.
Sector: Entretenimiento
Tamaño de la empresa: 10.001+ empleados
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Still Has Flaws

Software usado A diario durante 1-5 meses
Revisado el 15/2/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Overall it has been a good experience, I say that because my best friend is a software engineer and I know it takes time to work out the bugs in any application or program. That being said there are still a few things about your app that annoy the crap out of me - like getting woke up at 3AM by notifications; AFTER I've already been scheduled when I have other apps (like GroupMe) that enable me to silence all notifications for one hour; two hours; six hours or twelve hours.

Puntos a favor

I like the fact that you guys actually respond to negative reviews and take a proactive approach to fixing the bugs. Also like the fact that with this app I can take my pick of available shifts and get scheduled with one click instead of being on the phone for half an hour (Securitas at Universal Studios). That's half an hour of my life that I'm not going to get back and they're not paying me for that time, it's bad enough that they want to pay minimum wage to people with specialized skills (like operating X-ray machines) but then they expect me to waste half an hour of my life; every single day on the phone trying to get scheduled. Over a period of one week that adds up to three and a half hours of my life that they're not paying me for.

Puntos en contra

I didn't like the fact that I still get notifications for shifts that aren't even available any more. I'll see a long list of invitations, go through one by one - and not a single one of them is still available. It seems like once a shift has been filled it should fall off of my notifications so that I don't have to click through every single one of them just to find the ONE (if any at all) that are still available.

I also don't like the fact that after I've already accepted a shift for tomorrow I still keep getting invitation notifications for shifts that are on the same day as the one I just accepted and these notifications will just keeping coming and keep coming and keep coming and there's no way to shut off the notifications - even JUST for the day that I'm already scheduled. And I shouldn't even have to disable notifications; even for specific days - when the app should already know that I'm already scheduled and don't need to be scheduled again. Our bosses even keep telling us "if you're already scheduled then DO NOT accept the newer shift notifications that come in" because apparently there have been people that accepted one shift - then another one came in that was their preferred shift; they accepted that one two and then it creates a scheduling conflict which is neither good for the employee OR the employer.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 3.0/10

Sara W.
Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
Tamaño de la empresa: 13-50 empleados
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My OpenSimSim review

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 21/10/2019
Fuente de la reseña: Capterra

I am so happy with OpenSimSim. We use it very exclusively for scheduling and have reduced greatly the amount of confusion about scheduled shifts experienced by our staff. It is a great way to get a message out to the full staff, and has increased are accountability for publishing schedules.

Puntos a favor

I really like how we can make frequent updates/changes to the staff. We are a job training program with shifts going to Managers, temporary interns, and volunteers. I like how convenient it is for users to interface with it. It’s very accessible.

Puntos en contra

I can’t really think of anything. I know sometimes the interface for messages for managers can get cluttered because they are inundated with staff individual and group messages. It might be nice if there was an easy way to sort or archive certain threads or easily click on a user and see all the messages associated with that person.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Sarah R.
Sector: Alimentación y bebidas
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
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Review

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 16/8/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Definitely spend less time scheduling than ever before, which is awesome!

Puntos a favor

Ease of use, ease of setup, setup is organized and clear, love that it notifies my staff when I publish a schedule and is integrated with phone platforms/has an app.

Puntos en contra

I really really dislike that I have to manually edit “availability” for each new staff member, in order to force them to submit timeoff requests. I also don’t like that you can’t have an algorithm for time off requests- for example I require two weeks notice for time off requests, and I wish the app would allow me to enforce that, but it doesn’t...so instead I have employees submitting time off requests 5 days before which then makes me look like the mean guy when I have to decline a request. I wish open simsim would just allow me to have a setting that removes the ability to request time off if it’s less than 14 days from the requested time off date.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Recomendación de usuario
8,7/10
Basado en 549 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
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Precios de OpenSimSim

Precios de OpenSimSim

A partir de
US$ 15,99/mes
Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4,7/5
Basado en 549 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
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Funciones de OpenSimSim

Funciones de OpenSimSim

API
Base de datos de empleados
Contratación de empleados
Creación de informes en tiempo real
Creación de informes personalizables
Creación de informes y estadísticas
Creación de marca personalizable
Gestión de empleados
Gestión de selección de personal
Gestión del rendimiento
Importación y exportación de datos
Integración de terceros
Notificaciones automáticas
Panel de actividades
Portal de autoservicio
Portal de empleados
Portal para empleados
Recordatorios
Seguimiento de actividades
Seguimiento de candidatos
Funciones
4,2/5
Basado en 549 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Preguntas frecuentes sobre OpenSimSim

Preguntas frecuentes sobre OpenSimSim

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre OpenSimSim.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece OpenSimSim?

OpenSimSim ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: US$ 15,99/mes

Modelo de precios: Gratis, Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de OpenSimSim?

No tenemos información sobre las características de OpenSimSim

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de OpenSimSim?

Los clientes habituales de OpenSimSim son:

Empresas pequeñas, Empresas medianas

P. ¿Qué idiomas admite OpenSimSim?

OpenSimSim admite los siguientes idiomas:

Inglés, Español

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece OpenSimSim?

OpenSimSim cuenta con los siguientes planes de precios:

Gratis, Suscripción

P. ¿OpenSimSim es compatible con dispositivos móviles?

OpenSimSim admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra OpenSimSim?

No tenemos información sobre los tipos de integración de OpenSimSim

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece OpenSimSim?

OpenSimSim ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Asistencia en línea, Base de conocimientos, Preguntas frecuentes, Foro, Tutoriales en vídeo