
Tidio
Sobre Tidio
Tidio Chat es un software de chat en vivo basado en la web que combina mensajes de correos electrónicos, Facebook Messenger y widgets de chat en sitios web en una interfaz unificada para el agente, lo que permite que los agentes manejen todos los mensajes de los clientes al mismo tiempo y con las mismas herramientas, independientemente del canal del que provengan.
Tidio Chat ofrece una variedad de opciones de chat en vivo, ya que los usuarios son capaces de seleccionar entre widgets de chat, barras laterales y páginas de chat dedicadas; todas estas opciones se pueden personalizar. Hay disponibles tres estilos de widget de chat (clásico, moderno y empresarial) y los usuarios pueden personalizar la ventana emergente con diferentes colores, posición de los botones y mensajes de estado editables. Las páginas de chat también se pueden personalizar con diferentes imágenes de fondo y mensajes de bienvenida. Los usuarios también pueden agregar una encuesta personalizada previa al chat para conseguir el nombre, el número de teléfono y la dirección de correo electrónico de los visitantes antes de iniciar un chat.
Tidio Chat permite que los usuarios configuren varias automatizaciones para activar acciones preestablecidas cuando se cumpla una condición en particular. Las opciones de activación incluyen que un visitante del sitio abra una nueva página, que alguien visite el sitio por primera vez, que alguien regrese al sitio después de una visita anterior y que alguien pase una determinada cantidad de tiempo en una sola página. Las acciones que se pueden activar son, entre otras, enviar mensajes de chat o correos electrónicos y agregar etiquetas o eliminar etiquetas del perfil del cliente. Las automatizaciones de Tidio Chat están diseñadas para reconocer cuándo los clientes se encuentran con un problema para iniciar sesión, para completar formulario o para hacer un pago y reaccionan antes de que el cliente abandone el sitio web.
Precios desde:
US$ 16,00/año
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Las 5 mejores alternativas a Tidio
Precios desde:
US$ 16,00/año
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Las 5 mejores alternativas a Tidio
Imágenes










Funciones
Funcionalidades totales de Tidio: 49
Alternativas
Intercom

tawk.to

LiveChat

Crisp

Opiniones
¿Ya tienes Tidio?
¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.
¡Escribe una reseña!- Sector: Productos cosméticos
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Trabajar con Tidio, genera beneficios.
Revisado el 18/9/2020
Satisfactoria
Satisfactoria
Puntos a favor
Es sencillo y practico. Me da información de los clientes interesados en nuestra firma.
Puntos en contra
No se si es posible programar un horario de atención.
Respuesta de Tidio
Hi there,
Thank you for the review!
You can schedule your office hours inside the Settings> Operating hours section of your Tidio panel :)

- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
The best Chatbot software out there
Revisado el 3/6/2022
Puntos a favor
UI, Look and feel, Multilingual support, Free chatbot, Mobile app, Facebook messenger integration
Puntos en contra
The location of the visitor is in paid plan, where almost all other competitors provide this feature for free.

- Sector: Instituciones religiosas
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Tidio is the first chat platform I've found to be worth paying for
Revisado el 2/3/2021
Tidio has helped address a gap in our communication system caused by extended use of multiple...
Tidio has helped address a gap in our communication system caused by extended use of multiple inferior chat bot platforms that limited our performance and responses. With Tidio, we have seen a dramatic increase in people connecting with our team via the chat, and have been able to help address people's questions/issues quicker than ever before.
Puntos a favor
Tidio offers a very simple, clean, robust and customizable interface both on their backend and on your website that helps facilitate live-chat support on a website. They offer numerous features (some I haven't used yet such as email inbox management), including a facebook messenger integration (that actually works unlike some other companies), a customizable chat window & icon, and perhaps the best feature of all - their powerful chatbot system.
I cannot speak highly enough of the chatbots Tidio offers, as they give easy access to a visual builder interface to customize and build bots that can be triggered to do practically anything. Within an hour of looking at Tidio, I was hooked - and built a number of bots for our website - and within a day, saw a substantial increase in chat traffic compared to our previous platform. The beauty of the bots is that Tidio provides simple templates, that you can then customize to your needs - and the bots can be triggered on anything you want; a visit to a specific page, anytime a new person visits your site, anytime someone clicks the chat window, etc - and all of that can be accessed (in a limited fashion of course) for free.
Plus as a bonus, Tidio offers native email responses to chats; so if you are like me and don't have people monitoring the chat 24/7, you can receive a notification about an incoming chat, and then respond via the chat window OR directly from Tidio via email - again, for free.
Puntos en contra
Tidio has many features, but can be a bit daunting at first. I loved the visual builder of the chat bots, but at the same time I found it was still limited in certain areas. For example, it's all drag and drop - so the entire chatbot can start to form a jumbled mess if you're not careful. As well, they don't offer multiple triggers for one bot - for instance, if I want a bot to trigger on someone's first visit AND when someone types in a certain keyword, I can't do that. As well, their pricing structure is interesting - with three different "options" each starting at $18/month - making it so if you want to have decent chatbots, and multiple operators, and send emails, you are looking at a hefty price per month. That being said, it still is cheaper than most other offerings, and the different options help you customize your experience to tailor fit your needs
Respuesta de Tidio
Hello there!
It's Maciek from Tidio Support
Thank you so much for such an extensive review! We really appreciate all the kind words but also the flaws you have pointed out.
We strive to provide you with a product that we can really be proud of, and hearing about your positive experience, it seems like we are heading in the right direction.
Thank you for taking the time to share your opinion and rate us so highly!
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
Looks great on the outside but features not fully completed
Revisado el 12/12/2017
Puntos a favor
The app looks great on the outside: email, chat, Facebook messenger, integrations. But once you fully test the product you notice the many flaws.
Puntos en contra
1. When a user leaves your page and an operator responds the user will not be notified.
2. The message box is only refreshed when the page is open, so if a visitor is using multiple tabs they will not receive replies.
3. Integrations are all manual, which means. You have to reopen all conversations, open the user profile, press the preferences and send the log to the integration. Imagine doing that to your crm, sync app and maybe email list.
4. I was mainly interested in Helpscout integration, and integration to integrate Facebook messenger with the app I use to manage several email accounts. Turns out, tidio created the integration but they decided not to integrate the mailbox feature. Which means if I send a chat log to help scout it be be places in a random mailbox because their app doesn't specify the mailbox. Explain this to support but got the responds: we're not looking to change integrations.
5. Validation messages aren't accurate. Sometimes you will get the message 'Saved to integration' or 'Message send' but an error prevented this from completion. I contacted support about this and time and time again there was an excuse but its my believe that I shouldn't have gotten a succes validation message, right. Support simply didn't respond to my question.

- Sector: Estudios de mercado
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
One of the best chatbots.
Revisado el 13/4/2022
Puntos a favor
First of all, it has a free plan which gives up to 100 unique visitors per month and is best suited for small business websites that are just started. Its user interface and user experience are very nice and it also saves site visitors' data. A notification will be sent when a user is on our website which is wonderful. Customer support is very quick, they help us solve our problems within less time.
Puntos en contra
We have been using Tidio as a chatbot for our company website for 6 months, as far as my experience is concerned, I haven't faced any issues with Tidio.
Alternativas consideradas
EngatiRazones para cambiar a Tidio
1. It has a free plan. 2. User interface and User experience are awesome. 3. Lot of customizations can be done for chat-bot. 4. And luckily its color blue is best suited for our website.Respuesta de Tidio
Thank you so much for the feedback Akash! Should you need any help regarding Tidio let us know.
Preguntas frecuentes sobre Tidio
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Tidio.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Tidio?
Tidio ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: US$ 16,00/año
- Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Tidio?
Los clientes habituales de Tidio son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Tidio?
Tidio admite los siguientes idiomas:
alemán, español, francés, inglés, italiano, neerlandés, portugués, ruso
P. ¿Tidio es compatible con dispositivos móviles?
Tidio admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Tidio?
Tidio se integra con las siguientes aplicaciones:
Adobe Commerce, Agile CRM, BigCommerce, Campaign Monitor, Capsule, FreshBooks, GetResponse, Google Analytics 360, Highrise, HubSpot CRM, Insightly, Mailchimp, Nimble, Pipedrive, PrestaShop, ProProfs Knowledge Base, Shift4Shop, Shopify, UserVoice, Wix, WordPress, Zendesk, Zendesk Sell, Zoho CRM, amoCRM
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Tidio?
Tidio ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Base de conocimientos, Asistencia 24/7, Chat
Categorías relacionadas
Ver todas las categorías de software encontradas para Tidio.