Valant EHR Suite

Sobre Valant EHR Suite
Valant es un paquete de software de EHR integrado y basado en la nube que ayuda a las operaciones administrativas de profesionales, agencias y médicos de salud mental. El software ofrece una variedad de características que incluyen programación de citas, planificación del tratamiento, gestión de medicamentos y facturación y creación de informes.
Valant recopila y organiza datos de pacientes y profesionales, los documenta usando protocolos guiados y los almacena de forma segura. También genera datos e informes prácticos basándose en los datos recopilados. El modelo de datos flexible y extensible del producto permite a los usuarios extraer, informar y visualizar datos en tiempo real. Las funciones de integración compatibles con el producto permiten que los datos se pongan a disposición de diferentes herramientas dentro del paquete, como notas clínicas, programación, facturación e informe comercial; esto ayuda a reducir la duplicación de datos y ahorra tiempo. Valant también cuenta con funciones de gestión de medicamentos y recetas integradas directamente en los flujos de trabajo clínicos de los usuarios. El software ofrece una biblioteca de medidas clínicas y planes de tratamiento que respaldan la metodología Golden Thread. La herramienta también ofrece funciones de contabilidad y back office. Cuenta con herramientas de creación automática de cargos, entrega de reclamaciones, cobro de efectivo, funcionalidad de asesoramiento de remesas electrónicas y explicación electrónica de los beneficios.
La plataforma Valant y su paquete de software están dirigidos a empresas y profesionales privados, emitan o no recetas, así como a los profesionales de grupos multidisciplinarios. El software se puede personalizar y configurar según los requisitos del usuario. También ofrece acceso desde smartphones y tablets.
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Opiniones
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- Sector: Cuidado de la salud mental
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Happy with updates!
Revisado el 20/5/2022
Puntos a favor
Great for larger practices. I most like that Valant values what we (as users) have to say and they do actually make updates in accordance, unlike many platforms. Schedule and documentation are very easy to use. Great for large practices. Easy to use overall. Easy billing, but there are still bugs.
Puntos en contra
There are bugs. I also hate that we can't send out a link to e-sign documents - so new clients need to make a portal account and then we have to remember to send them the forms through the portal afterward. This is quite difficult. I wish there was a way to just send a new client the link to the intake forms like Kaero and AdvancedMD. However, they made adjustments to the portal that make it easier to use and I don't doubt that they will continue doing so. I must say that since the beginning, we were VERY unhappy with Valant. We feared that they will increase the pricing on us after the first year, making it financially infeasible to keep the platform - we still haven't signed on for next year, so I'm not sure if this will happen. I wrote a very negative review before, but I felt the need to update it because Valant is really making progress with bug fixes and new updates, which we really appreciate. Overall, I'm happy that we chose Valant now and while praying they don't screw us with the new rates, I'm looking forward to new updates as they come.
- Sector: Cuidado de la salud mental
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Valant Review from AGMc
Revisado el 18/3/2024
Valant has been glitchy since we started using it as a practice. Granted, it has improved over the...
Valant has been glitchy since we started using it as a practice. Granted, it has improved over the course of the past year, but I would have preferred that the glitches have been worked through ahead of our use of it instead of our practice being "the guinea pig" for it. Customer support has been pretty good about responding to tickets and offering assistance, but it is still frustrating when the response that I get is the tech team hasn't been able to duplicate the issue and to reach back out when it happens again.
Puntos a favor
Schedule building is easy and looking into client charts is easy.
Puntos en contra
There are too many tabs in the therapy progress notes that don't apply to therapists using the platform. The intake document is too long and clients don't want to complete it, which means therapists are going into intakes with no client history, no understanding about why the client is coming for therapy, and having to gather all of that information in one hour. I dislike that Valant automatically takes you to a different screen when you click from, say Dashboard to Scheduler, instead of just opening a new window. The treatment plan tool is too involved and most therapists on my team don't want to use it.
- Sector: Medicina alternativa
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 0.0 /10
Almost zero customer service and very difficult to use.
Revisado el 11/4/2024
Unspeakably bad. If I hadn't wasted so much time and money on it already, I would not be using it.
Unspeakably bad. If I hadn't wasted so much time and money on it already, I would not be using it.
Puntos a favor
Nothing. A special word should be invented specifically to describe how frustrating this EHR is.
Puntos en contra
No customer service whatsoever. When you make an appointment, they don't show up, and this happens repeatedly. Extremely difficult to use. Paying for essentially nothing, because it is not usable.
- Sector: Cuidado de la salud mental
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
7 Years Using Valant - Will Never Consider another EMR
Revisado el 8/11/2024
Excellent and I will and do recommend Valant to others.
Excellent and I will and do recommend Valant to others.
Puntos a favor
I like the HIPAA compliance. I feel very safe using Valant. I like how streamlined the charting is. Prescribing is very easy with Dr. First. Love the measures that are included in Valant. Great for New Providers. I Recommend Valant to many. Met with Micah at NEI - very helpful in generating a clinical template that meets my practice needs. Have called support and they're clearly familiar with Behavioral Healthcare and that makes a difference as they understand our world.
Puntos en contra
Valant comes out with a lot of new features. And that's on me to understand new features and make the time to best take advantage
- Sector: Servicios individuales y familiares
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Truly Better Than Most
Revisado el 22/2/2024
The overall experience has been great. I have used many medical and mental health billing platforms...
The overall experience has been great. I have used many medical and mental health billing platforms and this has been the best so far.
Puntos a favor
Valant has a user friendly interface, incredibly easy to use, and we can keep everything right here in the system. Customer service is great and easy to work with when anything is needed.
Puntos en contra
That you must purchase another system for claims managment. That can become super expensive and difficult moving between both systems.
Preguntas frecuentes sobre Valant EHR Suite
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Valant EHR Suite.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Valant EHR Suite?
Valant EHR Suite ofrece los siguientes planes de precios:
- Modelo de precios: Suscripción
- Prueba gratis: No disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Valant EHR Suite?
Los clientes habituales de Valant EHR Suite son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Valant EHR Suite?
Valant EHR Suite admite los siguientes idiomas:
inglés
P. ¿Valant EHR Suite es compatible con dispositivos móviles?
Valant EHR Suite admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Valant EHR Suite?
No tenemos información sobre los tipos de integración de Valant EHR Suite
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Valant EHR Suite?
Valant EHR Suite ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat
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