Sobre BigTime

BigTime es un software de tiempo y facturación que ayuda a las empresas de servicios profesionales de diversos sectores a realizar un seguimiento del tiempo y facturar a los clientes. Los usuarios pueden gestionar equipos de proyecto y trabajos en proceso, así como medir la rentabilidad por proyecto e incluso por integrante del personal. BigTime ayuda a los usuarios a cobrar más rápido y de forma más fácil. Las organizaciones pueden optimizar el flujo de trabajo con la integración con QuickBooks desarrollada por el equipo de desarrollo de BigTime, seleccionado por Intuit como su desarrollador OEM.

Los usuarios pueden supervisar y crear informes online sobre el tiempo y los gastos del equipo desde cualquier lugar con las aplicaciones móviles para iPhone y Android de BigTime. La aplicación web de BigTime es accesible desde un navegador web y responde a dispositivos de cualquier tamaño. Mejora el flujo de efectivo comercial con BigTime supervisando el trabajo en proceso y factura eficazmente todo el proyecto para que aumente el flujo de caja. Con el seguimiento y la creación de informes precisos de BigTime, los usuarios pueden eliminar las objeciones de pago de sus clientes y así obtienen la tranquilidad de saber que la inversión vale la pena.

Los usuarios pueden gestionar contratistas e invitarlos a unirse al equipo del proyecto según sea necesario, así como supervisar su tiempo en cada proyecto. Los consultores expertos de BigTime ayudan a los usuarios para optimizar verdaderamente el flujo de trabajo empresarial de su negocio.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos, Canadá

Idiomas admitidos

Inglés

Imágenes

BigTime helps accountants, architects, engineers, IT-services firms, and scientific and management consultants to budget, track and bill their most important asset: time.
Improve workflows with BigTime
View detailed reports with BigTime
BigTime’s invoicing engine supports dozens of industry-standard billing scenarios and enough options to satisfy even your most exacting customer needs.
Track reimbursables, mileage or credit card expenses. Log service fees or contractor invoices. And, link them all to e-receipts, project budgets and customer invoices for faster reimbursement and better record-keeping.
Enforce timesheet restrictions, audit log notes, electronic signatures and more for government contractors who need to stay compliant.
Our customizable views, smart lookups, user-driven presets/defaults and more support the most intuitive timesheet on the market.
Visually manage tasks and see where they fall in the larger project at hand.
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Captura de pantalla de BigTime: BigTime helps accountants, architects, engineers, IT-services firms, and scientific and management consultants to budget, track and bill their most important asset: time. Captura de pantalla de BigTime: Improve workflows with BigTime Captura de pantalla de BigTime: View detailed reports with BigTime Captura de pantalla de BigTime: BigTime’s invoicing engine supports dozens of industry-standard billing scenarios and enough options to satisfy even your most exacting customer needs. Captura de pantalla de BigTime: Track reimbursables, mileage or credit card expenses. Log service fees or contractor invoices. And, link them all to e-receipts, project budgets and customer invoices for faster reimbursement and better record-keeping. Captura de pantalla de BigTime: Enforce timesheet restrictions, audit log notes, electronic signatures and more for government contractors who need to stay compliant. Captura de pantalla de BigTime: Our customizable views, smart lookups, user-driven presets/defaults and more support the most intuitive timesheet on the market. Captura de pantalla de BigTime: Visually manage tasks and see where they fall in the larger project at hand.

Funciones

Características totales de BigTime: 108

  • API
  • Acceso remoto
  • Acceso sin conexión
  • Alertas de correo electrónico
  • Análisis de rentabilidad
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis visual
  • Asignación de recursos
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Campos personalizables
  • Categorías personalizables
  • Contabilidad de los proyectos
  • Control de acceso
  • Control de presupuestos
  • Control de procesos de aprobación
  • Copia de seguridad automática
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes ad hoc
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes personalizables
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Diagramas burn down (representación gráfica del trabajo pendiente)
  • Diagramas de Gantt
  • Elaboración de presupuestos de proyectos
  • Escenarios hipotéticos
  • Estimaciones
  • Estimación de proyectos
  • Extracción de datos
  • Facturación
  • Facturación automatizada
  • Firma digital
  • Flujo de trabajo basado en reglas
  • Flujo de trabajo configurable
  • Flujo de trabajo de proyectos
  • Funcionalidad de búsqueda
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de costes de TI
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la contabilidad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de permisos
  • Gestión de plazos de entrega
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recibos
  • Gestión de roles
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tasas de facturación
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del calendario
  • Hojas de control de horas
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de avance
  • Informes de rendimiento
  • Informes de síntesis
  • Integración contable
  • Integración de CRM
  • Integración de QuickBooks
  • Integración de aplicaciones
  • Integración de terceros
  • Integración de ventas
  • Integración móvil
  • Invitaciones y recordatorios de correo electrónico
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Notas de proyecto
  • Notificaciones automáticas
  • Notificaciones de correo electrónico
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pagos parciales
  • Planificación de la demanda
  • Planificación de proyectos
  • Planificación de tareas
  • Plantillas de proyecto
  • Presupuestos
  • Previsión
  • Previsión de la demanda
  • Programación de tareas
  • Proyecciones
  • Proyección de trabajo
  • Recordatorios
  • Registro de auditoría
  • Registro manual de tiempo
  • Registro único
  • Seguimiento 401 (k)
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de horas extra
  • Seguimiento de horas facturables
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de tareas
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento horas/gastos
  • Tareas recurrentes
  • Temporizador
  • Varias cuentas de usuario
  • Varias ubicaciones
  • Varios departamentos y proyectos
  • Varios proyectos
  • Visualización de datos

Alternativas

Clio

4,7
#1 alternativa a BigTime
Clio es un software integral de administración de práctica jurídica basado en la nube para el sector del derecho.

DATABASICS Time & Expense

4,2
#2 alternativa a BigTime
DATABASICS Time & Expense optimiza y automatiza el trabajo de organizaciones medianas y grandes con hojas de horas e...

Minute7

4,4
#3 alternativa a BigTime
Minute7 es una herramienta de hojas de horas y de seguimiento de gastos certificada por QuickBooks para empleados,...

Fidesic

4,5
#4 alternativa a BigTime
Fidesic es una plataforma inteligente de automatización de cuentas por pagar y por cobrar que ayuda a las pequeñas y...

Opiniones

Calificación general

4,6 /5
(520)
Relación calidad-precio
4,5/5
Funciones
4,4/5
Facilidad de uso
4,5/5
Asistencia al cliente
4,7/5

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Mostrando 5 opiniones de 520
Denise T.
Calificación general
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

We use BigTime for Professional Services Automation. It is great for our multilevel company.

Revisado el 15/4/2018

Our company is not able to more accurately and completely track time to be charged to a project. ...

Our company is not able to more accurately and completely track time to be charged to a project. Our systems are now more automated and more paperless.

Puntos a favor

BigTime allows users from a variety of backgrounds to connect to the software from various platforms (desktop, laptop, smart phone) to track time per project, to track expenses on a daily basis with electronic submission of receipts, to run reports on time spent, to connect with external accounting software seamlessly.

Puntos en contra

the software has some limits on "naming" items that do not always correspond directly to our external software and do not fit within our company culture. (For example: In BigTime, billable means charged to the project, may invoiced or may not invoice. In our company culture, billable means an invoice will be sent for payment to the client.

Respuesta de BigTime Software

Denise,

Thank you so much for the review - we truly appreciate the time and the effort you've taken to let us know how our software is working for you. We're very happy to hear that BigTime is working for you throughout your organization and that you're able to use the software across several different platforms - we work hard to make that happen!

We're very sorry to hear that some of the terminology used by BigTime is inconsistent with your business processes. We try to make BigTime as flexible as possible, and you can change many of these terms within your Lexicon (check under My Company>My Company>Lexicon) but there are some terms we cannot change at this time. That being said, that feature might make for an excellent Feature Request. If you'd like to learn more about how to submit a Feature Request, please reach out to us at [email protected]

Thanks again!
The BigTime Customer Success Team

Shane K.
Calificación general
  • Sector: Ingeniería civil
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Project Management Software +

Revisado el 29/12/2020

Overall, we have had a very positive experience working with the BigTime team, and the software...

Overall, we have had a very positive experience working with the BigTime team, and the software itself. All of our questions and concerns have been addressed as quickly as they arose.

Puntos a favor

BigTime is incredibly inexpensive and easy to get into compared to competing software. If you have a dedicated team, you could be implemented in as little as a month. The customer support has also been superb. I have really enjoyed working with the sales and implementation mangers. We decided on BigTime because we needed a Project Management software, and ended up with a slew of other features that has allowed us to cut out some other software subscriptions such as time tracking software.

Puntos en contra

The only thing I can say we really dislike about BigTime is not having a "clock-in, clock-out" function. Meaning the software does not record the time of day you start and end. Overall, the time tracking portion does not seem as detailed as Tsheets, our previous time tracking software.

Sonja N.
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great Customizable Software

Revisado el 28/1/2021

In our month of using BigTime, our experience has been wonderful! Our Customer Success Manager is...

In our month of using BigTime, our experience has been wonderful! Our Customer Success Manager is AMAZING! We ran into some logging in issues for a team member and she jumped right on getting it fixed for us! The software has been so beneficial for Project Management in the month we have been using it. We still have a training session left with our CSM at BigTime to learn more features it offers and we cannot wait to learn what else it has to offer!

Puntos a favor

That it is so customizable from just about every feature it offers.
Easy to use.
Intregrates with QuickBooks.
The white glove service from our customer success manager, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN].
All of the report options and customizations
Project Management and tracking on all aspects of a project.
The Knowledge based section for finding information on how to use features.

Puntos en contra

That you cannot change the Project Fee to say Project Budget. This is just a preferred naming system for our company though, so not the end of the world that we could not change this.

Jenna G.
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 2.0 /10

Bigtime

Revisado el 1/8/2019

Overall this is for big company's with employees over 100 plus to time manage them but need a...

Overall this is for big company's with employees over 100 plus to time manage them but need a better system for invoicing.

Puntos a favor

I like that you are able to create your own engagements per client.

Puntos en contra

I least like the invoice part as it does not function how it is suppose too. There are to many steps for it to be integrated into QuickBooks.

Respuesta de BigTime Software

Jenna,

Thanks so much for this review- we really appreciate hearing from all our customers here at BigTime! We are very glad to hear that you're happy with our engagements and how you can create unique engagements per client, but we're sad to hear that you feel that invoicing is not working for you. There are many ways you can use BigTime's invoicing, and there are many help features that can help you learn how. Here are just a few:

Knowledge Base Articles/Videos:
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/#invoicing
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/invoicing/posting-invoices-to-quickbooks/
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/invoicing/posting-invoices-to-quickbooks/video-tutorial-post-invoices-to-quickbooks/

Our Invoicing Webinar:
https://youtu.be/yt2LrF9mRAk
Schedule a Live Webinar here: https://www.bigtime.net/webinars/

Also, feel free to reach out to us here at Customer Success - we'd love to help you learn more about invoicing!

Thanks again,
The BigTime Customer Success Team

John S.
Calificación general
  • Sector: Arquitectura y planificación
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Onboarding

Revisado el 12/11/2020

Puntos a favor

The onboarding process and support has been seamless so far and we expect to be fully converted in 60 days total.

Puntos en contra

Always room for improvement, but we haven't had any with BigTime yet. We need to sort out some details in our Quickbooks Desktop projects to align when integrating.

Mostrando 5 opiniones de 520 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre BigTime

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre BigTime.

BigTime ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$ 10,00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de BigTime

Los clientes habituales de BigTime son:

Empresas pequeñas, Empresas Grandes, Empresas medianas

BigTime admite los siguientes idiomas:

Inglés

BigTime admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone

BigTime se integra con las siguientes aplicaciones:

Google Docs, Intuit Data Protect for QuickBooks, Microsoft Outlook, QuickBooks Online, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Sage Business Cloud Accounting, Sage Intacct, Salesforce Sales Cloud, Slack

BigTime ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo

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