Sobre Calamari

Calamari es la opción n.° 1 de sistema de gestión de ausencias y asistencia para pequeñas y medianas empresas. En Calamari, la misión es hacer que la gestión de personal y recursos humanos sea más sencilla, con el objetivo de facultar a los empresarios para que desarrollen sus negocios. Se da ayuda a las empresas para que puedan enfocarse en su crecimiento y aumentar la eficiencia de la administración de la asistencia.

Calamari ayuda en la administración eficiente de la asistencia; brinda hojas de tiempo, informes y herramientas de supervisión de empleados para gestionar la fuerza de trabajo. Con aplicaciones móviles conectadas a través de iBeacon, tus empleados marcan su entrada o salida sin realizar acciones (automáticamente con sus móviles).

Precios desde:

US$ 10,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania y otros 6, Reino Unido, India, Japón, México, Polonia, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, español, francés, inglés, polaco

Precios desde:

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Imágenes

Calamari Software - 1
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Vídeo de Calamari
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Funciones

Funcionalidades totales de Calamari: 70

  • API
  • Acceso móvil
  • Administración FMLA
  • Admite iCalendar
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Base de datos de empleados
  • Cambio de turnos
  • Comentarios/notas
  • Compras y recepción
  • Conformidad con la PCI
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo de horas extra
  • Datos en tiempo real
  • Escaneo RFID
  • GPS
  • Geolocación
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de archivos
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de indemnizaciones
  • Gestión de políticas
  • Gestión de políticas de permisos
  • Gestión de recursos humanos
  • Gestión de ventajas
  • Herramientas de seguimiento del tiempo online
  • Historial laboral
  • Importación y exportación de datos
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Mano de obra variable
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Recordatorios
  • Registro automático de tiempos
  • Registro de entrada/salida
  • Registro manual de tiempo
  • Reloj registrador
  • Seguimiento de asalariados
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de ausencias por enfermedad
  • Seguimiento de conceptos facturables
  • Seguimiento de horas de los empleados
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de horas en movimiento
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento del trabajo
  • Seguridad SSL
  • Sincronización de calendario
  • Solicitudes de ausencias
  • Supervisión
  • Tarjeta perforada
  • Tarjeta perforada en línea
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones
  • Varios idiomas

Alternativas

Workzoom

4,5
#1 alternativa a Calamari
Workzoom is the all-in-one Talent, Workforce and Payroll solution that engages your employees, enlightens your leaders...

Factorial

4,6
#2 alternativa a Calamari
Factorial es un potente software de RR. HH. para pymes, diseñado para automatizar tareas administrativas como documentos...

Connecteam

4,8
#3 alternativa a Calamari
Una aplicación para empleados todo en uno, potente, asequible y fácil de usar. Especialmente ideada para el personal...

TimeWorksPlus

4,5
#4 alternativa a Calamari
SwipeClock una solución simple y asequible de tiempo y asistencia que está diseñada para ayudar a pequeñas, medianas y...

Opiniones

Calificación general

4,7 /5
(375)
Relación calidad-precio
4,7/5
Funciones
4,4/5
Facilidad de uso
4,6/5
Asistencia al cliente
4,9/5

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Mostrando 5 opiniones de 375
Avishkar P.
Calificación general
  • Sector: Consultoría de gestión
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Effective timesheet and leave management - we have a very happy HR Department!

Revisado el 16/11/2017

My review pretty much covers it. Resource planning in the Calendar view. Monitoring leave applicatio...

My review pretty much covers it. Resource planning in the Calendar view. Monitoring leave applications and clock in locations. My HR Managers now have confidence in the timesheet information as they can review it in real time and not just at month end.

Puntos a favor

We have decentralized operations, and our managers and HR love being able to see presence and location statuses of our employees in real time, and at a high level.
The Calendar function in the leave module allows for great oversight and enables more efficient resource management and allocation.
The time-sheet and leave reports available are robust and we love the download to excel feature, this perfect tabular format allows for deeper dives on trends, pivot tables etc within Excel.
It really is simple to use for employees and managers. The app keeps things simple to enable clocking in/out and applying for leave.
Really just very easy to navigate, after training our managers, no one has had to come back to us on how to navigate the system.
There are several clock in methods which allows for flexibility, eg smartphone clock-in, QR scans, and browser check-ins.
I must also commend the support team for providing excellent back-end support for our administrators! Keep up the great work and service

Puntos en contra

A few improvements could be made, such as allowing for attachment uploads from a smartphone for leave applications and for locations to be tagged when clocking in with a QR code.

Parker R.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Checks Every Box

Revisado el 27/7/2020

Couldn't have been better. Less than a month after identifying the need for a new PTO management...

Couldn't have been better. Less than a month after identifying the need for a new PTO management platform we were launched. The reviews from our team members has been exceedingly positive as well. It is a major upgrade in terms of ease of use, reporting, and notifications from the past platform.

Puntos a favor

Months ago, we scoped out our requirements for a PTO management tool. Calamari checked off every box! Coupled with outstanding and responsive customer service, we couldn't have asked for a better experience.

The process of requesting and approving time off requests, particularly the Slack integration, are a MAJOR upgrade from our previous platform.

Puntos en contra

The .csv upload tool can be a little tricky to figure out, but the customer service response is immediate and helped resolve the issues. Onboarding couldn't have gone any more smoothly.

Alternativas consideradas

PurelyHR

Razones para elegir Calamari

Moving to a new time tracking tool that didn't provide a PTO management solution, so needed to find a simple tool for that specific need.

Software anterior

NetSuite OpenAir

Razones para cambiar a Calamari

It was the exact size that we needed. It wasn't overly complex or have too many bells and whistles that would go unused. It met every single requirement we laid out from the start, even the nice to haves!
Jimz ..
Calificación general
  • Sector: Producción audiovisual
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Otro durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 1.0 /10

the sign-up system is faulty, and no one cares in "support"

Revisado el 20/8/2017

Puntos en contra

i signed up. received the email, followed the link and only get a green screen asking you to "wait for a while".

and after a few HOURS ( you get it right, hours ), that so-called "while" is still there. refresh / quit browser do no help. same link goes to same screen with same words.

i received the mail at 0100, tried it on 0300, get the same result. so i contacted them via the webform.

i checked back on 0700. my mailbox got nothing - not even a acknowledgement of receiving my email, and surely nothing about why the while is still staying. and yes - same signup link still goes to the same page with the same words.

i'm still hopeful, so tried again on 1900 on the same day. now the best part arrived - the same link i tried said "my license expired and my account is blocked".

so, what Calamari suggesting, is that my signup license is "looking at their green screen and wait for a while" - but hey, i haven't looked at that for 14 days yet, why have my license expired SO SOON???

is Calamari a hoax for getting my email? the other "positive" reviewers sound SO TRUE, i just can't tell how can that be. i'm not suggesting fake accounts with fake reviews, but i doubt for this kind of performance and stability, how can i handle the attendance / leave management thing of my whole company to it ?

Monika A.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Very simple tool that integrates easily with Jira, Slack and HR payroll software

Revisado el 30/6/2020

All in all the system improved our corporate life. Everyone finally knows how many day-off he...

All in all the system improved our corporate life. Everyone finally knows how many day-off he can/may use during a year.

Puntos a favor

We like this tool, because it's synchronized with other tools used in our organization (e.g. outlook Calendar, Jira, Optima, Slack, Office365). It is very userfriendly and intuitive and can be customized the way we need. We have a lot of different types of agreements and hence a lot of different absence types - and the system enables to configure everything the way we need. Additionally we are delighted with a customer support.

Puntos en contra

Lots of possibilities to customize ( absence types, calendars, working shifts, approval processes etc.) makes the system more complex to configure and it looks difficult at the beggining, but - when you start to udnerstand different dependancies and how it's built - is stops to be a problem. Customer support is of absolutely marvelous, always responsive and very, very helpful.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Calamari Review

Revisado el 16/7/2020

Puntos a favor

This is the easiest software there is for my employees, who often struggled with more complicated ones. Also my favourite part is the ease of contact with customer service who are very fast, helpful and friendly and always solve my problems even when it's something specific for my organisation.

Puntos en contra

I have no negatives here. I can see that things that might be done a bit better (but don't disturb daily work) are developed and introduced to make everything better :)

Alternativas consideradas

BambooHR

Razones para elegir Calamari

Zoho was the least intuitive soft I've ever seen and and their customer service was really really bad.

Software anterior

Zoho CRM
Mostrando 5 opiniones de 375 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Calamari

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Calamari.

Calamari ofrece los siguientes planes de precios:

Los clientes habituales de Calamari son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000

Calamari admite los siguientes idiomas:

alemán, español, francés, inglés, polaco

Calamari admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Calamari se integra con las siguientes aplicaciones:

Asana, Basecamp, Confluence, Gmail, Google Calendar, Google Workspace, JIRA Service Management, Jira, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft SharePoint, Slack

Calamari ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Chat

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