Meltwater

4,0 (91)
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Relaciones públicas — Supervisión de medios — Aplicación de marketing social

Sobre Meltwater

Meltwater Buzz es una solución de marketing en redes sociales que ayuda a las marcas a aumentar el compromiso y comprender mejor el comportamiento de sus públicos en los canales sociales. La aplicación proporciona escucha y supervisión de redes sociales a través de múltiples canales, junto con analíticas sociales, para comprender mejor las tendencias y los temas centrales. Con Meltwater Buzz, tanto las conversaciones actuales como las históricas se pueden filtrar por tema, canal de redes sociales, idioma y geografía para descubrir tendencias y sentimientos.

Junto con la escucha y la supervisión de las redes sociales, Meltwater Buzz también proporciona una solución de gestión de contenidos y campañas para las marcas sociales. La aplicación se puede utilizar para crear campañas específicas, programar tuits y publicaciones y planificar el calendario de tu campaña. Los públicos pueden ser agrupados por clientes, defensores e influencers para ofrecer una participación más personalizada. Con Meltwater Buzz, también puedes crear campañas de marketing de Facebook dirigidas a través de pestañas y contenidos de Facebook.


Imágenes

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Meltwater

4,0 (91)
VS.
El más valorado

Precio inicial

US$ 5.000,00
US$ 15,00
mes

Opciones de precios

Versión gratuita
Prueba gratuita
Versión gratuita
Prueba gratuita

Funciones

117
116

Integraciones

No se han encontrado integraciones
85

Facilidad de uso

3,9 (91)
4,5 (3.284)

Relación calidad-precio

3,4 (91)
4,4 (3.284)

Atención al cliente

3,6 (91)
4,5 (3.284)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Alternativas

Freshdesk

4,5
#1 alternativa a Meltwater
Freshdesk es un software de servicio al cliente omnicanal, basado en la nube y diseñado para empresas de todos los...

CarmaLink

4,6
#2 alternativa a Meltwater
Carmalink es una solución de seguimiento de GPS y seguridad del conductor sin complicaciones para flotas de construcción...

Semrush

4,7
#3 alternativa a Meltwater
SEMrush es un conjunto de herramientas de marketing que está diseñado para profesionales del marketing digital, con...

Cision

3,8
#4 alternativa a Meltwater
Cision es un software de gestión de PR, marketing digital y relaciones con los medios que proporciona una base de datos...

Opiniones

Calificación general

4,0 /5
(91)
Relación calidad-precio
3,4/5
Funciones
4,0/5
Facilidad de uso
3,9/5
Asistencia al cliente
3,6/5

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Mostrando 5 opiniones de 91
Marah
Calificación general
  • Sector: Restaurantes
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

A great resource for keeping up with the latest news and events.

Revisado el 10/1/2023

Meltwater has helped us stay ahead of the competition on social media by giving us timely informatio...

Meltwater has helped us stay ahead of the competition on social media by giving us timely information on the topics we care about, which in turn has allowed us to refine our thinking and set up the most effective processes and tactics to reach our goals.

Puntos a favor

We were able to work together more efficiently thanks to Meltwater, and we were able to locate the information we required from social media platforms with greater ease because of the organization provided by the tool. Meltwater's search function is quite adaptable, providing us with a plethora of alternatives for precise tracking of what we're looking for, where we can simply prepare the topic that we're waiting for to be published, and when it's published on social media. To make sure we're always on the ball, Meltwater will provide us alerts instantly. Meltwater has a fantastic knack for laying down the information gathered in a way that is simple to understand for anyone.

Puntos en contra

While the simplistic nature of Meltwater's charts is a source of frustration for me, I have faith that the Meltwater will make efforts to enhance them in future versions.

David
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Deceptive business practices and horrible customer service

Revisado el 6/1/2021

Avoid this company at all costs. They have unethical and deceptive business practices.

Avoid this company at all costs. They have unethical and deceptive business practices.

Puntos a favor

It's easy to use and offers a robust contact list for reporters and media outlets. The daily reports are also helpful in seeing media mentions and areas of interest.

Puntos en contra

The customer service and their business practices are just unethical and deceptive. I caution anyone who is considering meltwater to understand that they will be automatically renewed for the next year if they don't give 90 days notice. Where is this listed? In a URL you have to click on that's buried in your agreement they send you. They don't separate it out, highlight it, or tell you anywhere else. Their customer service and management couldn't care less that they dupe you into another year at thousands of dollars. I wouldn't give this company the time of day, let alone my business ever again. Avoid at all costs.

Respuesta de Meltwater

Hi David, we appreciate your honest review. We set a high standard for ourselves, so we are disappointed to hear that your experience with us was not a positive one. We will use this as an opportunity to improve.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Otro durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Disingenuous business practices

Revisado el 11/12/2018

Our organization is a client of Meltwater's and found the service was not benefiting us. The...

Our organization is a client of Meltwater's and found the service was not benefiting us. The reports, stats and information provided were not beneficial.

I indicated to the account specialist, I wasn't sure we would be renewing when they sent me a confirmation for renewal on October 26, 2018. Their only discussion was about getting me best prices. I did not sign the renewal confirmation. Our services were to end January 14, 2019. At no time did they mention automatic renewal or that I needed to send a formal notice of termination.

On December 7th, in response to their many emails asking me to sign the renewal confirmation I advised them we would definitely not be renewing - 38 days before the services were to end. For the first time, they advised me we were automatically renewed and they would be sending us a bill. They said it was "preset"

I asked for the contract and was shocked to see the termination terms aren't even listed on the main contract page - they are instead buried in a link, under topics such as spam. A link, of course, can be altered at any time.

The contract document defines start and end dates, and makes no mention of automatic renewal. Your account reps make no mention of automatic renewal. I find this disingenuous.

Puntos a favor

Nothing - it said our reach was over 200 billion - there are less than 8 billion people on the planet.

Puntos en contra

It is redundant and doesn't deal with reality.

Amanda
Calificación general
  • Sector: Relaciones públicas y comunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Great social media monitoring & journalist database tool

Revisado el 10/12/2019

Tip to your sales team: stop being so aggressive and reading from a script it gets very annoying.

Tip to your sales team: stop being so aggressive and reading from a script it gets very annoying.

Puntos a favor

They have an extensive journalist database and their social media platform is great. Can connect several different clients' accounts and schedule posts and the metrics are great

Puntos en contra

Their sales team is extremely aggressive. Only hear from account reps when it's time for renewal and after you sign up they go silent when you have an actual issue.

Katie
Calificación general
  • Sector: Ingeniería industrial o mecánica
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Meltwater is a Capable Social Monitoring Tool!

Revisado el 6/5/2019

We primarily use Meltwater as a social media monitoring tool. We're a global organization, so it...

We primarily use Meltwater as a social media monitoring tool. We're a global organization, so it can be difficult to have a full picture of how our business is being referenced across the world. But Meltwater solves that problem!

Puntos a favor

Meltwater is very useful in being able to monitor what is being said about our company on a global scale on social media. I get an email every morning that shows me exactly who is saying what and on which platform. It links out to these references as well! From here I can take action and ensure that I'm staying ahead of any negative - and positive - remarks.

Puntos en contra

Meltwater's platform can be a bit tricky to learn. It's not a very simple platform - though it's relatively drag-and-drop, but you have to be uber-aware of how to put together the lists you need so everything will be monitored correctly. That's where the Account Managers come into play. So, on the whole, if you don't have a lot of time to learn the platform. I have no doubt it's easy once you get the hang of it, but I don't have that luxury!

Mostrando 5 opiniones de 91 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Meltwater

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Meltwater.

Meltwater ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$ 5.000,00
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Meltwater son:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Meltwater admite los siguientes idiomas:

alemán, chino, español, francés, inglés, irlandés, italiano, japonés, neerlandés, noruego, portugués, sueco

Meltwater admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

No tenemos información sobre los tipos de integración de Meltwater

Meltwater ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

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