Opiniones de Buffer
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Opiniones de 1485
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Una gran herramienta
Revisado el 7/6/2023
Puntos a favor
La atención al cliente es muy rápida y satisfactoria. Me han ayudado mucho cuando he tenido alguna duda o incidencia. La plataforma es muy útil y funciona correctamente.
Puntos en contra
A veces la conexión de las redes sociales es un poco complicada
- Sector: Sistema judicial
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado Mensualmente durante Prueba gratis
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Mi experiencia en Buffer
Revisado el 27/8/2023
Es de ayuda para gestionar mis redes sociales y es un gran aliado a la hora de programar contenido...
Es de ayuda para gestionar mis redes sociales y es un gran aliado a la hora de programar contenido para que se publique en automático.
Puntos a favor
Buffer es una gran ayuda para gestionar mis redes sociales y programar contenido.
Puntos en contra
Algunas funciones que antes eran gratis a hora son de pago.
- Sector: Productos cosméticos
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Una gran herramienta para gestionar redes sociales
Revisado el 15/11/2022
Puntos a favor
Utilizada por el equipo de Comunnity manager de nuestra empresa desde hace tiempo es una herramienta muy buena que te permite programar el contenido que vas a publicar en las redes y realizar informes que te ayudan a medir tu reputación online. Lo mejor es que puedes administrar tu cuenta también desde la aplicación móvil ya que tiene aplicación tanto para androide como para iPhone. Nosotros estamos muy contentos con ella y recomendamos su uso
Puntos en contra
Para nosotros cumple perfectamente con lo que buscamos en una aplicación así, por lo que nada negativo que reseñar
- Sector: Organización cívica y social
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
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Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Todas las redes sociales gestionadas a través un único software
Revisado el 28/12/2022
Puntos a favor
Empezar a usar Buffer ha representado un antes y un después. Centralizar la planificación y la gestión de las cuentas de las 4 principales redes sociales a través de Buffer nos ha permitido ahorrar horas de trabajo y sobre todo tener una visión centralizado de nuestra comunicación.
Puntos en contra
Desde su implementación hemos detectado solo beneficios.
- Sector: Comercio minorista
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Publicaciones bien controladas para tus redes sociales
Revisado el 12/11/2021
Lo hemos usado por varios años para gestionar nuestras redes sociales y es una herramienta...
Lo hemos usado por varios años para gestionar nuestras redes sociales y es una herramienta escanciar para mi community manager
Puntos a favor
Con Buffer por mucho tiempo hemos programado las publicaciones de nuestras redes sociales, me gusta por que es eficaz, interfaz sencilla, te permite mucho control y sobre todo te da analíticos detalladas
Puntos en contra
En ocasiones hemos tenido problemas para la integración de redes sociales o la desincronización, se des actualizan y eso es quizá lo único negativo, se vuelven a conectar fácilmente así que sin problemas.
- Sector: Entretenimiento
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante 1-5 meses
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Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Me facilita la vida
Revisado el 29/12/2022
Me enteré de que existía por compañeros y desde entonces no he dejado de usarlo
Me enteré de que existía por compañeros y desde entonces no he dejado de usarlo
Puntos a favor
Me gusta poder programar los contenidos y tener más tiempo para crearlos
Puntos en contra
No encuentro nada que me disguste de momento
- Sector: Propiedad inmobiliaria
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
Básico para gestionar redes sociales
Revisado el 11/7/2021
Utilizamos buffer durante unos meses hasta que decidimos cambiar de software. Durante ese tiempo la...
Utilizamos buffer durante unos meses hasta que decidimos cambiar de software. Durante ese tiempo la funcionalidad fue correcta y nos sirvió de maravilla.
Puntos a favor
Sencillo de utilizar. Es fácil e intuitivo y puedes conectar varias cuentas y varias redes sociales a cada cuenta
Puntos en contra
En comparación con otros softwares tiene menos funcionalidades y el calendario de publicaciones es más caótico
- Sector: Artículos de lujo y joyería
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado Mensualmente durante Prueba gratis
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Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
The one that everyone uses for LinkedIn
Revisado el 11/12/2022
Puntos a favor
Fácil de usarUltra sencilloHiper intuitivoLa prueba gratuita te permite una cuenta de cualquier rrss + 10 post al mesSolo por las caracterizaciones que permite, vale la pena la versión de pago
Puntos en contra
La parte gratuita no tiene una sección de crear contenido, solamente programarlo
- Sector: Automoción
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
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Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Great product, does the job
Revisado el 26/3/2024
Great experience overall. Whenever I've had issues, customer service has always been kind and...
Great experience overall. Whenever I've had issues, customer service has always been kind and helpful.
Puntos a favor
It covers all our bases and allows me to post for all 6 of our dealerships, cross post across platforms, and bulk prep posts. This allows you to plan out your content and share it to Facebook & Instagram and anywhere else at once if you choose. Has lots of cool features and is always having some new updates and integrations.
Puntos en contra
Sometimes there are posting issues. Sometimes when you try to post a link with your content it tries to change it into an odd Buffer link. This makes the link look like spam
Alternativas consideradas
Hootsuite- Sector: Prensa
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Reliable and powerful
Revisado el 19/11/2023
Been using it for years and never looked around for alternatives. I think this sums up my experience...
Been using it for years and never looked around for alternatives. I think this sums up my experience pretty well, although my needs are pretty basic
Puntos a favor
Buffer has been easy to set up and to learn to operate, it covered all my basic needs for years and never had me looking around for alternatives. It’s always been reliable (which is the most important thing in my opinion) and never felt overwhelming or confusing despite having a real lot of capabilities
Puntos en contra
The web interface could be perfectioned a bit maybe, but it’s just a minor complaint. The mobile app is very good though!
Alternativas consideradas
HootsuiteRazones para cambiar a Buffer
Easier, cheaper and more scalable for my prospective needs- Sector: Aprendizaje en línea
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Buffer is a good option for scheduling social media posts
Revisado el 20/11/2023
Overall, buffer is a good option for scheduling social media posts to various accounts. I would use...
Overall, buffer is a good option for scheduling social media posts to various accounts. I would use again after they make some improvements.
Puntos a favor
Buffer was a good option for scheduling social media posts and send out them automatically using the scheduler. Like that you could send to various social media accounts all at once.
Puntos en contra
Sometime the scheduler would get out of sync and post did not go out when they should. There was no alert capability letting you know about failed posts.
- Sector: Fotografía
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
A powerful tool for a very low price !
Revisado el 25/9/2023
Very good experience in overall, and amazing list of options available already with a free, or...
Very good experience in overall, and amazing list of options available already with a free, or lowest plan account.
Puntos a favor
I am really amazed about the amount of feature that are already enable in the lowest plan that Buffer is offering. It is probably the best option for someone who want to start to work with such features, with a low budget
Puntos en contra
I rarely had cases were a post was not posting automatically as it was planned. But the only couple of times that this happened in about 2 years, I had a message immediately to inform me about it, and I could post it manually in no time...
- Sector: Seguros
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Great Free Product
Revisado el 14/11/2023
I moved from a different platform that limited how many pending posts you could have. This has been...
I moved from a different platform that limited how many pending posts you could have. This has been a great move and I'm happy that I did it.
Puntos a favor
Buffer allows me to quickly and easily create and schedule posts for LinkedIn. It even has a handy place to store ideas to post later. I'm on the free version and can set up a large number of posts in advance. While I believe there's a limit, I haven't hit it. I usually have 5 or 6 pre-planned at any time.
It's easy to post, find the day on the calendar you wish to post and begin typing. You can narrow down the time to the exact minute you want to post. That's a very handy feature!
Puntos en contra
There are other features that would be helpful but you can only use them if you're on the paid plan. The system will ask if you want to do xyz then when you click yes you find out you have to pay for that feature. It would be nice if they would say up front, do you want to try xyz feature on the paid plan or something like that.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Great option for startups
Revisado el 15/12/2023
Great. It has become my go-to for startup projects or freelance projects.
Great. It has become my go-to for startup projects or freelance projects.
Puntos a favor
It has a free plan that allows you to post to three different channels. This is great when you are working with a reduced budget, but you still need to save time from posting across channels.
Puntos en contra
While the free version is very helpful, it doesn't allow for any type of monitoring or conversations with users. So it's very one direction.
Razones para elegir Buffer
Hootsuite doesn't have a good free plan and has become very expensive.Software anterior
HootsuiteRazones para cambiar a Buffer
Because of the free plan. Later is good but posting across channels is not that intuitive.- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Featured application
Revisado el 14/1/2024
It's one of the best apps I've used .And she's still like you
It's one of the best apps I've used .And she's still like you
Puntos a favor
It is characterized by Ease of use .And its quality in scheduling the publication . And various challenges that help to improve the quality of content
Puntos en contra
Prices that are of interest to the vulnerable class should be considered
- Sector: Hostelería
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Great product
Revisado el 3/12/2023
I enjoy Buffer's simplicity and user friendly website and app. It makes schedule ahead a breeze and...
I enjoy Buffer's simplicity and user friendly website and app. It makes schedule ahead a breeze and the amount of times I can schedule a post is great for the free version.
Puntos a favor
I enjoy that Buffer's interface is simple and user friendly. I didn't need a guide to go through setting up and scheduling my social media. The app works really great as well and is required if you want to post your Instagram posts because it doesn't do it automatically for you. The app will remind you it's time to post for Instagram and have the post ready for you, you just have to submit.
Puntos en contra
I'd prefer to not have to manually submit my Instagram posts, but not sure if that's only a feature required for the free plan. Never the less it's not the biggest con for me, just minor inconvenience if I'm busy living life.
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
The Buffer Review
Revisado el 30/7/2023
Love the Buffer and still use it but it's over priced and they need to provide better analytics at...
Love the Buffer and still use it but it's over priced and they need to provide better analytics at the lower pricing levels
Puntos a favor
The easiest service of its kind that I have found to schedule and manage large numbers of profiles - I have been with them since the beginning
Puntos en contra
They went crazy with the pricing and increased it way too high
Alternativas consideradas
HootsuiteRazones para elegir Buffer
Initially I added Buffer and used both for several years. Eventually I let Hootsuite go because it was more difficult to manage.Software anterior
HootsuiteRazones para cambiar a Buffer
Easier to use- Sector: Contabilidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Save time from Linkedin and Twitter scheduling
Revisado el 16/11/2023
Overall is good. I use it every week and not so much. but it saves me the hassle of having to write...
Overall is good. I use it every week and not so much. but it saves me the hassle of having to write and edit content directly on the social media channel.
Puntos a favor
I could easily connect the channels I use for the brand. I like it supports Twitter threads and also lets me tag other companies in Linkedin post
Puntos en contra
I can't tag friends or contacts from LinkedIn. Only companies. I don't like the scroll down of time selecting when scheduling
Alternativas consideradas
HootsuiteRazones para cambiar a Buffer
They supported twitter threads and also I could get both Linkedin and Twitter together.- Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
- Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Buffer gives bang for bucks for small orgs
Revisado el 6/9/2023
Overall Buffer has been a joy to work with and has revolutionised the way we work.
Overall Buffer has been a joy to work with and has revolutionised the way we work.
Puntos a favor
Buffer is super simple to use and for us - with a small budget for software - it was perfect. We have the Teams account set up giving us unlimited users and the ability to have multiple levels of access.The key thing for us was the approval process - it gives users the comfort and safety of being able to draft and edit content without fear of accidentally publishing. While it gives those responsible for publishing a better overview of what people are putting together.
Puntos en contra
The mobile app could be better - but I really am picking at straws. Ultimately for the price point for us it's great. The price does significantly increase if you need to manage 10 or more platforms though.
Alternativas consideradas
HootsuiteRazones para cambiar a Buffer
It came down to cost per platform for us.- Sector: Medios de difusión
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
By far, one of the best tools to manage your accounts
Revisado el 16/12/2023
It spared me time and effort and increased my workflow by just being able to access everything and...
It spared me time and effort and increased my workflow by just being able to access everything and anything across my social media all at once, scheduling is a deal breaker for me and they made it so easy that it actually saved me hours of scheduling.
Puntos a favor
The ease of scheduling across all platforms at once is a win for me, and also being able to see live data and data that needs to be handed in as a report
Puntos en contra
The pricing mostly, i think for a tool like this it has to be a little bit cheaper
- Sector: Servicios financieros
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
My Experience as a Digital Marketing Officer Using Buffer
Revisado el 3/11/2023
My overall Buffer experience has been extremely positive and rewarding. Buffer has proven to be an...
My overall Buffer experience has been extremely positive and rewarding. Buffer has proven to be an invaluable tool in the daily tasks of our team, and it has been critical in maintaining a consistent brand image across our various social media platforms.
Puntos a favor
As a digital marketer, I've explored various social media tools, and Buffer stands out as a top choice for several reasons. What I liked best about Buffer was its comprehensive suite of features designed for effective social media management. It has become an essential component of my digital marketing toolkit, assisting me and my team in streamlining processes and implementing effective social media strategies for our B2C company.
Puntos en contra
My experience with Buffer has been extremely positive, but there is one area where I felt it could be improved. While Buffer's analytics provide valuable insights into post performance, the platform's analytics may lack some of the more advanced or in-depth features found in specialized analytics tools. Buffer's analytics may feel limited to marketers looking for highly detailed or granular data, such as myself.
- Sector: Servicios para el consumidor
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Mensualmente durante 6-12 meses
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 5.0 /10
I use another product now- Buffer was a good place to learn and practice.
Revisado el 6/5/2024
It was a good place to start learning about social media scheduling, however, I use another program...
It was a good place to start learning about social media scheduling, however, I use another program now due to a superior ease of use of the other product.
Puntos a favor
It was a good place to begin to learn how to use scheduling software. It was the only service that I knew of at the time, and helped get me into the rhythm of posting to social media.
Puntos en contra
The system changed during my time of use of this product. The explanation of the changes was minimal, and the changes were not easy to understand. I started with the free product, and that became unavailable at the time of the change, but I was not clearly informed of the new price and system.
- Sector: Administración educativa
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
My Favorite Social Network Management Software
Revisado el 22/11/2023
Puntos a favor
Buffer is easy to use, has all the features I want for simple social media scheduling & planning (and then some!), and looks clean.
Puntos en contra
There is honestly not a thing I do not like about Buffer; they continue to upgrade & release new features sooner than I could dream of or wish for those features.
- Sector: Salud, bienestar y deporte
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Mensualmente durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Great for scheduling all your social posts
Revisado el 29/9/2023
Puntos a favor
Setting up different social channels and scheduling posts is super easy with Buffer, it saves time, and keeps your business social feeds up to date
Puntos en contra
Tricky to set-up multiple pages on the same social channels
Razones para elegir Buffer
PriceSoftware anterior
Hootsuite- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Great for content scheduling
Revisado el 23/11/2023
Puntos a favor
This is a great tool for scheduling and planning our social media content.
Puntos en contra
Nothing to report. Would recommend to anyone.