
Salesforce Marketing Cloud
Calificación general
Filtrar
Tamaño de la empresa
Tiempo usado
Opiniones de 368
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Software con gran potencial de automatización y gestion de marketing
Revisado el 11/1/2023
Puntos a favor
La cantidad de herramientas disponibles para poder automatizar y gestionar distintos canales dentro de una estrategia (SMS, email, web, redes sociales). Además tiene un gran poder de segmentación y permite análisis muy detallados.
Puntos en contra
Uno de los puntos negativos es el precio para pequeños negocios. Y el segundo punto negativo, es que es un software bastante complejo de configurar y de manejar, es necesario dedicar bastante tiempo y recursos adicionales con un partner integrador que pueda ayudar a sacar todo el provecho de la herramienta.
Alternativas consideradas
HubSpot CRMRazones para elegir Salesforce Marketing Cloud
Nuestro proveedor anterior no tenía la potencia y posibilidades que si nos brinda Salesforce Marketing Cloud, se quedaba cortoRazones para cambiar a Salesforce Marketing Cloud
Por la cantidad de funcionalidades que se pueden integrar en la misma herramienta.- Sector: Aprendizaje en línea
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
El Mejor CRM pata tu marketing empresarial
Revisado el 9/12/2022
Buena experiencia en general, si se tienen los conocimientos adecuados se le puede sacar mucho provecho
Puntos a favor
Tiene una variedad increíble de opciones y herramientas, puedes usarla para casi todo: generar leads, crear flujos de experiencias multicanal, gestionar nuestras redes sociales...y además puedes hacerlo todo en la propia plataforma, lo cual simplifica mucho el proceso. Puedes tener prácticamente todo tu marketing automatizado, lo cual es muy cómodo. Es mucho más "manejable" y fácil de utilizar que otras plataformas similares.
Puntos en contra
A veces, cuando hay mucho volumen se colapsa y tarda en reaccionar o incluso se cae. No es un software barato. Puede ser muy complicado empezar a utilizarla al principio.
- Sector: Desarrollo de programas
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Muy satisfactorio
Revisado el 22/9/2022
Puntos a favor
El producto está integrado con el CMS, lo que nos permite compartir información en ambas vías y generar automatismos en base a eventos que ocurren en el CMS (cambio de estado de potenciales, etc).
Puntos en contra
Algunas funcionalidades son complejas de implementar y se necesita la ayuda externa del equipo de Salesforce. El proceso de implementación fue bastante costoso, pero después el mantenimiento es sencillo.
- Sector: Ocio, viajes y turismo
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Mi humilde opinion
Revisado el 19/10/2022
En general, estoy muy satisfecho con Salesforce Marketing Cloud y no puedo imaginarme tener que depender de varias herramientas para ejecutar las mismas funcionalidades como solía hacer.
Puntos a favor
Marketing Cloud es una forma estupenda de gestionar fácilmente nuestras cuentas de redes sociales, las publicaciones en Facebook y las soluciones de automatización del correo electrónico. Como esta plataforma está integrada en nuestro sitio web, sigue siendo muy fácil contar con proveedores externos y soluciones de software que se integren en ella. Un ejemplo de ello es que todavía utilizamos Mailchimp para ayudar a gestionar nuestro canal de correo electrónico a pesar de que Marketing Cloud ofrece una solución de correo electrónico como parte de su software..
Puntos en contra
Poca formación a menos que se compre por separado.Puede ser muy abrumador al principio aprender Marketing Cloud en su conjunto.Es caro para las pequeñas empresas; puede llevar mucho tiempo aprender a usarloServicio al cliente poco efectivo
- Sector: Comercio minorista
- Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Marketing Cloud el jefe de la automatización
Revisado el 13/9/2022
Tras una buena curva de aprendizaje y adaptación, termina siendo una herramienta realmente potente. Desde la gestión de un potencial cliente, el asesoramiento y todo el proceso comercial para terminar la operación; se posee trazabilidad, procesos establecidos y estándares que fácilitan el análisis y la gestión de las tareas diarias operativas.
Puntos a favor
Es realmente extensa la cantidad de features que tienen. Y al ser un ecosistema muy completo, poseen todo tipo de soluciones, para todos los aspectos del negocio.
Puntos en contra
La mismas features, son las que más dificultan el proceso de implementación, dado que, se tiene que analizar muy detalladamente el negocio, sus procesos y los involucrados.
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Algo compleja para usuarios novatos en este tipo de herramientas, pero muy completa
Revisado el 5/5/2023
Creo que es una magnífica opción para tener en una sola plataforma todo lo necesario para una correcta gestión de marketing en una empresa, siempre y cuando se pueda asumir el coste de la misma y se esté dispuesto a trabajar para familiarizarse con el uso de ella.
Puntos a favor
Me ha encantado la facilidad para integrarse con otras soluciones de Salesforce, y la amplia variedad de funcionalidades de marketing digital y automatización, lo que la hace muy versátil y adecuada para empresas de todos los tamaños y sectores.
Puntos en contra
Puede ser difícil para los usuarios novatos dominar todas las funcionalidades y características de la plataforma. Además, el coste puede ser elevado para empresas más pequeñas
- Sector: Banca
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 5.0 /10
Fuerza de ventas
Revisado el 22/11/2022
buena
Puntos a favor
lo que mas me gusta la interfaz ya que es fácil de leer la información.
Puntos en contra
las caídas de sistema cuando hay mucho flujo
- Sector: Sector textil
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
No está mal
Revisado el 2/12/2022
Puntos a favor
Está toda la información bien situada y conectada.
Puntos en contra
Si no se gestiona bien pueden faltar herramientas.
- Sector: Telecomunicaciones
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Excelente programa
Revisado el 10/11/2022
Puntos a favor
Fácil manejo del programa para poder realizar las actividades relacionadas con el
Puntos en contra
Al principio algo difícil pero ya sabiendo usar ya es muy rápido y entendible.
- Sector: Internet
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado Mensualmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Un destacable software para analizar tu audiencia
Revisado el 1/11/2022
Puntos a favor
Mas alla de la amplia gama de funciones que posee a la hora de consultar como funciona los intereses de tu audiencia, posee la capacidad de poder consultar tus estadisticas en cualquier dispositivo, lo cual mas alla de ser extremadamente abarcativo, lo hace sumamente comodo.
Puntos en contra
Puede ser agobiante la idea de tener que pagarlo en ocasiones, mas dependiendo de tu alcance economico en ciertas instancias.

- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Powerful, but complex
Revisado el 28/1/2019
Puntos a favor
This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.
Puntos en contra
There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.
- Sector: Alimentación y bebidas
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Outstanding software in digital marketing
Revisado el 14/9/2022
My overall experience on this software is brilliant and i personally refer to my colleague to use it for email marketing.
Puntos a favor
It is a brilliant software for email marketing, email automation, social media marketing, leads generation, email management and for effective generation of email.
Puntos en contra
I didn't find it any features useless. However, it should be updated with new version.
Alternativas consideradas
SendGridRazones para elegir Salesforce Marketing Cloud
Because I'm looking for new software with new and extra ordinary features.Software anterior
SendGridRazones para cambiar a Salesforce Marketing Cloud
Because I find some new and interesting features in Salesforce Marketing Cloud.- Sector: Servicios financieros
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 0.0 /10
A huge waste of time
Revisado el 24/4/2020
Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them our issues over video. Their premium support resources often couldn't figure out how to resolve our issues. It felt like they were just as fed up with this crap tool as we are. Although they didn't say it, I think one of our key employees quit over the frustration of dealing with marketing cloud.
Puntos a favor
I don't like anything about this software.
Puntos en contra
The integration with Salesforce is WAY oversold in the marketing materials. Moving data back and forth between the two products is extremely finicky and prone to breaking. Expect lots of duplication of data and lists that will invariably be out of sync. Managing email opt out lists with two systems of record from the same company is a CAN-SPAM nightmare. The integration's administrative tools can't be accessed in lightning. The customer facing unsubscribe and profile management pages look like shit and can't be branded or customized. They are so old, they still provide customers a warning about using HTML emails with AOL. Your Salesforce users will see email sends and interactions in contact records for some but not all emails sent via marketing cloud. If you try to send to a campaign or report from Salesforce, email personalization won't work. Same thing for transactional emails. You will have to send every single piece of personalization data in the API call to marketing cloud, because MC won't be able to find it on its own, even though it has a list of all these attributes and is supposedly syncing with Salesforce. There is single sign on, but only by request, and provisioning of accounts is not supported. Journeys will break the minute you make the slightest change to them. Trying to split journeys based on Salesforce attributes often just doesn't work. Because it's Salesforce, anything you would actually want to do with this software comes at an additional cost.
Razones para cambiar a Salesforce Marketing Cloud
We chose MC over other tools because we were sold a native, deep integration with Salesforce. What we received was hacked together and barely functional. We can't wait to switch to another platform, even though it will result in a lot of rework on our end.- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
The best marketing tool for integrating Salesforce CRM
Revisado el 24/2/2023
With the help of the powerful CRM SalesForce, corporate firms can use account and customer information to enhance customer relationships, boost marketing and sales, and extract business data. The integration with SF is seamless and fluid. Automations that are both clever and unique are possible.
Puntos a favor
Awestruck by the platform. My marketing campaigns were set up and customised without much difficulty because to the user interface's excellent usability and intuitiveness. Particularly helpful has been my ability to divide up my audience into several groups and tailor the content for each one. The Salesforce CRM connectivity is one of my favourite features. It enables smooth data analysis and transmission, which has improved my ability to target customers and develop a deeper understanding of them.
Puntos en contra
As it is among the most effective in this sort of industry for the functions it provides and is also fairly simple to comprehend and include into business equipment, I have nothing unfavourable to say about it.
- Sector: Telecomunicaciones
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Marketing in one platform
Revisado el 7/12/2022
Puntos a favor
I liked that this is integrated within the SFDC CRM and i do not have to use a separate platform for managing leads and opportunities with sending email marketing and outreach.
Puntos en contra
i do not have anything i dislike so far, we constantly use this feature
Alternativas consideradas
OutreachRazones para elegir Salesforce Marketing Cloud
functionality, price and staying within 1 platformSoftware anterior
Groove- Sector: Seguros
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Definitely a step up from MailChimp
Revisado el 5/9/2019
Puntos a favor
This software makes it easy to build professional looking emails that add all the information you need with drag and drop
Puntos en contra
IT is sometimes hard to organize and sort files
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
-
Fuente de la reseña
Calificación general
The worst....
Revisado el 19/2/2015
Going to do a short list here...
-No consistent browser compatibility/takes two browsers to send one email: I have to design & preview emails in Chrome but content does not load in guided send box, so I have to send them via Safari, but in Safari content doesn't load in preview tab, so I'm basically sending blindly once I've created the email in Chrome.
-Lag time: It can take up to one minute for pages to load within the platform. The platform times out on me at least 3 or 4 times a day when trying to navigate through different pages in the console.
-Customer service: Non-existent. The service our account manager has provided has been abysmal. When I tried to communicate these issues they were ignored until I said something on Twitter. He then took them seriously, but to the day, has still never provided me with a resolution, and would not even follow up on progress unless I prompted him by asking where we're at in the process. We also received 3 invoices after paying a massive lump sum, that are apparently due payments on the invoice we've already paid. I've been trying to get ahold of accounting there for a week to no avail. This afternoon I was even transferred to HP (the computer company) when I asked to speak to accounts payable dept. No lie. That really happened.
I could go on for hours... but I have to struggle through their platform to get some more emails out for the rest of the day. We're moving platforms next week and I cannot wait. Our annual cost with the new platform will be less than one quarter with Exacttarget.
tl;dr version: The UX is terrible, customer service is non-existent, and it's massively overpriced. Look elsewhere - avoid at all costs.
Puntos a favor
You can send emails....
Puntos en contra
Too many to list... Trust me... we tried for over a year. It is not a matter of our email expertise. They are an enterprise, and they treat you like the little man you are comparatively.
Respuesta de Salesforce Traducir a Español
Hi Mason,
We are sorry to hear that you're experiencing these issues, and I’m continuing to escalate with our internal team based on your feedback. Would you be willing to share some screen captures of the issues so that we can send them over to our product team?
Thanks,
Katie

- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Best Marketing tool for Salesforce CRM Integration
Revisado el 25/1/2023
I recommend Salesforce Marketing Cloud to any business looking to improve its marketing efforts. It is a powerful tool that can help you streamline your campaigns and gain valuable insights into your audience.
Puntos a favor
Impressed with the platform. The user interface is very intuitive and easy to navigate, which made it easy for me to set up and customize my marketing campaigns. The ability to segment my audience and personalize the content for each group has been particularly useful.One of my favorite features is the integration with Salesforce CRM. It allows for seamless data transfer and analysis, which has helped me gain a better understanding of my customers and improve my targeting efforts
Puntos en contra
requires a certain level of technical expertise in order to set up and customize the platform to best suit the needs of your business
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
The tool to manage your customer relations
Revisado el 2/3/2023
A sizeable software in the field with multiple functionalities
Puntos a favor
The software offers me efficient and sustainable management with my clients
Puntos en contra
Sometimes difficult to use on the browser of some of my phones
- Sector: Automoción
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Salesforce Marketing Review
Revisado el 21/5/2023
Puntos a favor
For a complex business it allows for greater use and understanding of customer data.
Puntos en contra
It is quite difficult to use initially with strong alliance on the company to assist with teething issues.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Robust CRM!!!
Revisado el 14/3/2018
SalesForce a robust CRM that enables enterprise businesses to use account and customer information to improve customer relations, increase marketing and sales success and extract business data.
Puntos a favor
I’ve spent more than 3 years administrating/ consulting for many companies on salesforce implementation and continue to find ways to make it work even better. Salesforce provides one of the most well-integrated, predictable and feature-rich CRM that I’ve worked with and implemented. There are so many ways that I can tailor Salesforce to businesses. This product is one of the most robust platforms out today and is great for any sales team. This CRM helps companies by keeping track of all sales related information. It also offers custom reports which is one of the best features, This will provide companies with business analytics to understand where we need to improve sales processes. I will say as an administrator of this product there is a little learning curve to help a company utilize all of the functionality of this product, but once you have a grasps you will see a huge difference in company sales!!!
Puntos en contra
This CRM can be expensive for small-scale business. There are a lot of customizations that would be needed in the implementation process, which adds to cost of development. I would recommend hiring a SalesForce Administrator/Developer for your team for the implementations process and general maintainenece. This would help cut down the cost by not using SalesForce to do it for you, plus I do think their customer support is lacking.
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Amazing Automation with Salesforce Marketing Cloud
Revisado el 17/1/2023
We've been using Salesforce Marketing Cloud for over a year now, and it has been an invaluable resource for our automated marketing campaigns. The platform is highly customizable and allows us to easily create personalized campaigns to meet our specific needs. The only downside is the cost, but it's well worth it for the time and money it saves us.
Puntos a favor
Salesforce Marketing Cloud offers amazing automation features that help to reduce manual labor and increase efficiency. The platform is highly customizable and allows us to easily create personalized marketing campaigns to meet our specific needs.
Puntos en contra
Salesforce Marketing Cloud can be expensive, so it might not be an option for small businesses with limited budgets. Additionally, the platform can be complex and overwhelming to learn, which can be a barrier for new users.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Salesforce,
Revisado el 14/3/2018
Overall, Salesforce is an EXCELLENT choice for small and medium size organizations. No matter what your company is engaged in, nor the workflow you utilize, this is a CRM that has got you covered! Impetus Global Technology provides our clients with a LARGE assortment of products and services, which has always been a source of problems when searching for line-of-business software stacks. Salesforce is the first application that we have employed as a CRM, which has addressed our need for a very flexible solution, while maintaining the ease of use and affordability of deployment and maintenance.
Puntos a favor
The pros that come inherently, with Salesforce, number far in excess of the amount of reading, anyone wants to give some review from the typical CEO. Therefor I will provide a direct, concise, list of the benefits we attained at Impetus Global Technology when we adopted this software.
* Effective Cost
* Time-Saving Ability
* Support
* Ease of Use and Training Availability
* Extensible by Nature
* Incentives to Sales Employees
Puntos en contra
Honestly, the task of espousing a list of Cons, towards this business tool has proven quite the challenging endeavor. Not only am I CEO, but also I hold the position of Director of Software Development. Speaking now as a developer, I would encourage introducing more direct compatibility with Visual Studio and/or the JetBrains stack. By the previous statement, I mostly refer to some sort of Extension or Framework that can be utilized through something such as a Xamarin or WPF application to source business data.
From the view of an Executive, I cannot honestly provide any criticism that would merit the publishing of a review.

- Sector: Instituciones religiosas
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Fantastic Platform For Marketing
Revisado el 5/6/2018
You get the benefit of an easy to use email platform, and the ability to automate workflows to enhance the personation of your customers.
Puntos a favor
There's a lot that we use the marketing cloud for. Automation, email, journey builder, etc. It's something that helps us work with such a massive audience. We can send emails easily and import our own templates. It's also great for automating workflows and building out dynamic emails to save time in the future. You're really able to dig into personalization with this tool and really connect with your customers.
Puntos en contra
The customer support. The support is horrible. You have to call this number (if you can find it) and then bounce around an automated system that usually ends with a message to check the online forums for help. If you have any kind of emergency or need help ASAP you're not going to get it.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Complete Platform for growing Marketing needs. Empower you to make right decisions!
Revisado el 19/4/2019
I am very happy using salesforce marketing cloud and have been using for years now. We are able to manage all our marketing effort in a more efficient and discipline manner and support our sales team throughout the sales cycle. It's difficult to justify ROI on marketing, but with salesforce marketing cloud we are able to justify our spends on various campaigns since they are yielding high results.
Puntos a favor
Analytics that you can drill down related to any specific activity (open rate, click ratio, engagements). You can manage all your marketing programs from various channel under the same platform.
Puntos en contra
It needs a little learning before you start using it in a efficient manner. UI can be a little more friendly to all the users. Importing/ exporting files can sometimes get corrupted. Having said, it's the best in its space.