Bloomreach

4,8 (56)
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Nube de experiencia comercial destacada a nivel mundial

Calificación general

4,8 /5
(56)
Relación calidad-precio
4,6/5
Funciones
4,6/5
Facilidad de uso
4,5/5
Asistencia al cliente
4,9/5

100%
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Opiniones de 56

Javier
Javier
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Very user friendly and personalized

Revisado el 6/6/2023

Bloomreach is helping to automate all the campaigns related to the lifecycle of our clients.

Bloomreach is helping to automate all the campaigns related to the lifecycle of our clients.

Puntos a favor

Bloomreach is a very user friendly platform. You'll easily create scenarios & campaigns, set logics, edit templates and see the automated dashboards for each campaign. Also the support team is very fast and useful when you have any problem.

Puntos en contra

Reports feature sometimes could be ver overwhelming and not that user friendly.

Anja
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Bert inser friendly

Revisado el 22/3/2024

Puntos a favor

The ease of use. It’s super easy to learn the basics and once you’ve learned the basics the rest will be easy to learn as well

Puntos en contra

Our business is complex and Bloomreach doesn’t have support for all our needs

Vince
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Ok email automation platform. Terrible CDP.

Revisado el 23/12/2024

Ok email automation platform. Terrible CDP.

Ok email automation platform. Terrible CDP.

Puntos a favor

A lot of potential customization like a sandbox

Puntos en contra

Default and out of the shelf functionality is limited or unnecessarily complex

Jan
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 3.0 /10

Great, better and the worst...

Revisado el 11/10/2023

Amazing, complicated and unfortunatelly very often frustrating

Amazing, complicated and unfortunatelly very often frustrating

Puntos a favor

Amazing tool with many different features... imposible to pick only few.

Puntos en contra

Lack of real-life tutorials (not just lengthy documentation on your website).Missing proper user flow/funnel tools and a simplified way to modify dashboard data by changing just one attribute line, for example, the website URL.Please note that I am aware of the existing funnel/flow tools, but Google Analytics is still far more superior.

Luis
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Elegant, scalable and user friendly all-in-one Marketing Automation platform

Revisado el 29/5/2024

Very competent technical and customer support team. They know what they are talking about beyond...

Very competent technical and customer support team. They know what they are talking about beyond what their solution offers. Solution is on the pricy side, but is worth the investment considering the performance and range of use cases covered. Great GDPR compliance

Puntos a favor

Speed despite volumes of data ingested. The solution is very elegant and once you are familiar with the way it works it is very easy to understand what is happening in the background and to visualise the behaviours for specific business scenarios

Puntos en contra

That is a one-in-all solution for all Marketing Automation needs. If we had to select another setup this would mean purchasing different solutions to coer all the use cases of Bloomreach. Mainly the personalisation and real time use cases are not covered by other CDPs.

Alternativas consideradas

Adobe Campaign y Salesforce Marketing Cloud

Razones para elegir Bloomreach

Salesforce Marketing Cloud lagging behind on some core CDP features and need to purchase different Salesforce products to cover same range of use cases in Bloomreach

Software anterior

Salesforce Marketing Cloud

Razones para cambiar a Bloomreach

Only platform really covering our real time use cases without need to purchase additional add ons. Best performance and training support
Maik
Calificación general
  • Sector: Seguridad informática y de redes
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Email Marketing ALL IN ONE Platform!

Revisado el 7/11/2023

Puntos a favor

Email Marketing campaigns are easy to set up. Afterward, it's easy to analyze the results. To set up Email Marketing flows its also pretty easy - maintaining them too.

Puntos en contra

To build Reports is still a bit complicated but its improving.

Alternativas consideradas

Klaviyo

Razones para cambiar a Bloomreach

Because I know it and compered it to the other product - Bloomreach is at the end the better solution.
Poornaraj
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

CDP for the future

Revisado el 29/5/2024

Puntos a favor

Ease of use all the features are drag & drop. We can start from scratch and learn the tool in no time. The support is very handy on any time.

Puntos en contra

There are some time zone issue where the timestamp changes to some other values . Not in all case on few of the cases

Nathan
Calificación general
  • Sector: Bienes de consumo
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great product that helps me do my job. Uncomplicated that doesnt require lots of resource

Revisado el 12/6/2024

Great and easy to use. You can work as simple of as complex as you want to

Great and easy to use. You can work as simple of as complex as you want to

Puntos a favor

Customer view. Being able to see how our customer engage with the website and marketing comms

Puntos en contra

Some mixed reporting and due to multiple people being in and out of our business is means its quite a mess compared to when I've used other systems

Ivona
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Bloomreach - Review

Revisado el 13/6/2024

Puntos a favor

I like history of communication with our clients

Puntos en contra

some numbers are wrong, differences are not clear

Nicole
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great platform for customer data and campaign management

Revisado el 30/5/2024

Puntos a favor

The ability to react to real-time event/ customer behavior

Puntos en contra

The number of attributes are limited (255)

Lluc
Calificación general
  • Sector: Entretenimiento
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Bloomreach use

Revisado el 20/2/2024

It's a great tool, and it has a lot of potential, but at the current state and for the needs of my...

It's a great tool, and it has a lot of potential, but at the current state and for the needs of my company is quite difficult to implement personalized content for independent native apps.

Puntos a favor

-The responsiveness of the webapp. It works well and it's quite fast.
-Pretty straightforward, bugs are quite uncommon.
-The ammount of tools that has integrated, it's quite complete an a very powerful tool.
-The snapshot preview for emails!!!
-The documentation is quite good, almost perfect.

Puntos en contra

-Jinja used in bloomreach is not the full version and Bloomreach lacks a little bit explaining properly all the features available. It would be nice to have all the functionality from jinja.
-Initiatives are sometimes a bit hard to deal with when it comes to dependencies and so. Sometimes moving an asset or weblayer to a different initiative can cause all the items with a dependency to be moved without a very clear message that it's going to happen.

Sharif
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Vriendelijke interface maar krachtig in prestaties

Revisado el 12/7/2024

Dagelijks gebruik is erg fijn, het is soms wat uitdagend om alles te begrijpen voor nieuwe...

Dagelijks gebruik is erg fijn, het is soms wat uitdagend om alles te begrijpen voor nieuwe gebruikers omdat het erg uitgebreid is qua mogelijkheden.

Puntos a favor

Time to market geeft ons de grootste voordeel. We kunnen snel schakelen voor campagnes in soms wel 10 landen.

Puntos en contra

Hoge leercurve voor nieuwe gebruikers maar uiteindelijk de moeite waard.

Petr
Calificación general
  • Sector: Seguros
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Next level of campaign management with Bloomreach!

Revisado el 26/9/2023

Puntos a favor

I enjoy this tool is self-service and I don't have to depend on IT. I can access easily our customer data. Bloomreach is a platform with limitless possibilities on orchestration with the right conditions. I love the flexibility of the tool. Documentation is very helpful. Dashboards are visually effective for me. I like how Bloomreach is innovative and following, maybe even setting trends we can explore and take advantage of. Bloomreach listens to our feedback. Minimalistic assess approach is something we'd like to explore.

Puntos en contra

As we are insurance company, we are missing Bloomreach's integrations for other communication channels e.g. phone calls (call centre), post, etc. I'd like to see more detailed insights to multichannel orchestration for offline comms. We are able to adjust our campaigns but I would love to get from Bloomreach more visibility how to make this. The partner agency is supporting our integrations and ongoing processes.I completed the Academy fundamentals course - my experience with the tutor was disappointing, the person seemed to be off with the knowledge they shared with our class.

Yahor
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Bloomreach is the ultimate solution for our company!

Revisado el 26/9/2023

Puntos a favor

Bloomreach is a great tool and we are enjoying all of its capabilities and features. I love webhooks, it's an ultimate tool to do any kind of workaround. I appreciate the Q4 roadmap and can't wait to use the new features.Reporting is not black box which I love that I can set it up and counts with whatever data are important to our company. Visibility to the data results is so helpful.

Puntos en contra

Simultaneously, Bloomreach is too complex which makes it difficult to focus on our efforts. SDK could support more apps for one instance. OOTB is not possible. We need to deal with the workaround and framework outline for integration. What I would improve on Bloomreach?There is a room for more parts where to implement jinja. For experienced users there are some limitations to be more free in instances management.For reporting - I wish I could download the dashboard and work with the data externally.We miss a storage possibilities for retrospective upload of datas for the system events. We want to rely on this more and it could be solved via environmental variables (profile and project attributes and conditions).

Masud
Calificación general
  • Sector: Ocio, viajes y turismo
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Best Solution For Email Marketing Campaigns

Revisado el 18/1/2024

Puntos a favor

I like the email and campaign management features
It makes marketing automation easy
It helps in designing and implementing email marketing campaigns
Bloomreach is effortless to manage and use

Puntos en contra

Bloomreach has quite handled well and no serious issues.

Brice
Calificación general
  • Sector: Medios online
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Orchestrez Votre business Via Bloomreach

Revisado el 29/8/2023

Puntos a favor

Au lieu de payer pour un CDP, un ESP, un CRM etc etc, Bloomreach permet d'avoir tout ca en un seul outil.

Puntos en contra

Les rapports visuels sont limites a certains formats (Table ou chart), le tracking des visites sur le site. Car elles sont liees au cookies, on a moins de visibilites dessus

Daniel
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Bloomreach is a tool for complex campaigns

Revisado el 26/9/2023

Better then with the tool we had before Bloomreach.

Better then with the tool we had before Bloomreach.

Puntos a favor

Bloomreach is a tool for complex campaigns, I like analytics, ease of use and scenario building, AI features are good to have.

Puntos en contra

AI features are good, but could improve for analytics and recommendations. We are missing more in-depth data insights for campaign automation. Surveys could improve.

Jana
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Bloomreach ist ein tolles Tool, um Kundendaten zu speichern und diese dann effizient zu nutzen.

Revisado el 26/5/2023

Insgesamt ist Bloomreach ein tolles und einfaches Tool, was viele verschiedene Möglichkeiten...

Insgesamt ist Bloomreach ein tolles und einfaches Tool, was viele verschiedene Möglichkeiten bietet. Diese Möglichkeiten können effizient zusammen genutzt werden und erleichtern uns die Arbeit.

Puntos a favor

Bloomreach ist einfach zu verstehen und kann auf alle individuellen Bedürfnisse des jeweiligen Unternehmens angepasst werden.

Puntos en contra

Das Tool zum Aufbauen von E-Mails könnte noch mehr Features bieten.

Benedetto
Calificación general
  • Sector: Ropa y moda
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Customer Data Platform fully

Revisado el 25/5/2023

Puntos a favor

Detailed overview of each user.Customizable weblayers.Collaborative account support.Integrations with the main advertising platforms.Visual flows help creating atuomations.A lot of webinars and case history sharing.Bloomreach academy is very useful.

Puntos en contra

Implementation and some developments required a consultancy agency to manage the settings.

Iveta
Calificación general
  • Sector: Administración gubernamental
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Mensualmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Excellent solution for our marketing needs!

Revisado el 25/9/2023

Excellent services from the start to smooth implementation.

Excellent services from the start to smooth implementation.

Puntos a favor

weblayers and email functionalities, reporting is great and flexible

Puntos en contra

Sometimes it takes a bit longer to get support, but it depends on their busyness I guess

Sławomir
Sławomir
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great platform for demanding users

Revisado el 24/3/2023

I've been using Bloomreach platform for the last 3 years in a high scale business (retail, 20+...

I've been using Bloomreach platform for the last 3 years in a high scale business (retail, 20+ markets) and it proved both on Bloomreach company and platform side to be reliable partner that helps a lot to develop business and drive revenue and customer retention.

Puntos a favor

(+) platform stability and reliability(+) pretty easy to integrate(+) helpful, fast support(+) powerful scenario handling including omnichannel communication(+) first-party data collection and analytical possibilities(+) ease to work with product recommendations and on-site formats(+) personalization possibilities thanks to jinja language(+) Bloomreach academy(+) AB testing capabilities

Puntos en contra

(-) there is not predefined templates for use cases so you have to do all on your own (but it's planned to change very soon with plug & play library)(-) Single Customer View card is very simple, not very informative in terms of customer value summary (i.e. CLV, probability to buy, recommended products)(-) there could be more educational or how-to materials, webinars (there is Academy but it's paid) to learn more how to take full advantage of the platform(-) experiments module is not scalable - can't run one test on multiple pages i.e. PDPs (each page is separate test)

Martin
Martin
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Finally a CDP without a rival | Excelent.

Revisado el 20/3/2023

Puntos a favor

Bloomreach is able to do almost everything what we need in our CDP system. His competitors are very complicated to set up and to operate without knowledge. We are also able to use Bloomreach throughout company from call centrum to our board management. As for data collecting/reporting or for better customer care. There is big advantage that we can also use it for marketing. Incredible tool and easy to operate.

Puntos en contra

I would like to know more about specific roadmap. If I miss something on the platform, I would like to suggest change and be informed if this change would be implemented within roadmap in next app release. But it is minority according to the fact what could Bloomreach do for us in case of SaaS.

Cosmin
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Lots of features

Revisado el 17/5/2023

Puntos a favor

Lots of features, easy to use, fast customer support

Puntos en contra

Maybe add a search engine and use a catalog as an index?

Milan
Calificación general
  • Sector: Bienes de consumo
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Bloomreach Analyses

Revisado el 23/5/2023

Puntos a favor

gute und einfache Navigation wenn man eine Kampagne aufbaut

Puntos en contra

man kann Analyse nicht vertrauen (Üffnungsrate ist mehr als 100%)

Rebecca
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Bloomreach has been a great tool in getting us improving our system

Revisado el 5/4/2023

I am really enjoying it as a daily user, it makes my job a whole lot easier and I have learned a...

I am really enjoying it as a daily user, it makes my job a whole lot easier and I have learned a lot through it.

Puntos a favor

I like the ease of use of the asset builder and the email builder. Scenarios as well are logically laid out and I have throughly enjoyed the course I have taken through Bloomreach Academy

Puntos en contra

We currently have a data implementation issue, but I am not letting it get in the way of using the tool as much as I possibly can whilst it gets fixed in the background

Alternativas consideradas

Salesforce Sales Cloud

Razones para elegir Bloomreach

We became too big for them

Razones para cambiar a Bloomreach

The people on the call were personable and we enjoyed viewing all the possibilities through Bloomreach.