
Calificación general
Filtrar
Tamaño de la empresa
Tiempo usado
Opiniones de 2774
- Sector: Ingeniería industrial o mecánica
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
La mejor opción para llevar un registro financiero y contable.
Revisado el 30/4/2023
Es una herramienta sólida y completa para la gestión financiera empresarial, pero los usuarios...
Es una herramienta sólida y completa para la gestión financiera empresarial, pero los usuarios deben considerar cuidadosamente los costos y la necesidad de características avanzadas antes de decidirse por esta plataforma. Además, algunos usuarios pueden requerir capacitación adicional para aprovechar al máximo todas las herramientas y características que ofrece Xero.
Puntos a favor
Xero es una plataforma intuitiva y fácil de usar que no requiere habilidades técnicas avanzadas para poder trabajar con ella, siendo accesible en cualquier lugar debido que la plataforma se basa en la nube, lo que significa que los usuarios pueden acceder a ella desde cualquier lugar y en cualquier momento. Además, ofrece una amplia variedad de características y herramientas que permiten a los usuarios ajustar la plataforma de acuerdo a sus necesidades.
Puntos en contra
Xero puede ser costoso para algunos usuarios, especialmente para aquellos que requieren de características avanzadas y personalizaciones, incluso es posible que algunos usuarios necesiten capacitación adicional para poder utilizar todas las características y herramientas.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Plataforma Contable
Revisado el 30/11/2022
La plataforma esta en constante mejora, lo que significa que a futuro podrá ser muy sólida en el...
La plataforma esta en constante mejora, lo que significa que a futuro podrá ser muy sólida en el mercado. Es de facil acceso y su interfaz es super ligera lo que hace que no requiera de mucha data para navegar por las diversas opciones del menú.
Puntos a favor
Es una plataforma práctica de usar, permite integrarse con otras plataformas como Stripe para mejorar procesos de cobranza y pagos. Es muy versatil y lo mejor de todo es que estan en constante mejora por parte del desarrollador creando nuevos estilos de reportes
Puntos en contra
Anteriormente tuve muchos problemas para importar facturas masivas ya que tenia un limite de carga, actualmente no sé si el error fue corregido, motivo por le cual se hizo una integración con Stripe para evitar este tipo de errores.
- Sector: Seguros
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Xero está cambiando el panorama de la contabilidad en la nube
Revisado el 21/3/2023
Mi experiencia con Xero se puede describir como satisfactoria, ha simplificado mi flujo de trabajo...
Mi experiencia con Xero se puede describir como satisfactoria, ha simplificado mi flujo de trabajo y me ha ahorrado mucho tiempo y esfuerzo, ya no paso muchas horas en la oficina. Recomendaría este software a todo el mundo.
Puntos a favor
Xero gestiona toda la contabilidad de los negocios directamente. En particular, la automatización del proceso de conciliación bancaria es un ahorro de tiempo increíble, se conecta a bancos y tarjetas de crédito. Además, se integra fácil y efectivamente con otro software basado en la nube, lo que mejora la usabilidad de Xero.
Puntos en contra
Mi principal problema era que me gustapoder crear diferentes direcciones de entrega en facturas que tienen una dirección de factura pero diferentes ubicaciones de entrega, ya que es importante especificarlo. Para solucionarlo, lo escribimos en el cuerpo de la factura; sin embargo, con los sistemas anteriores hemos podido ingresar múltiples direcciones de entrega, para una dirección de factura y seleccionar la requerida cada vez.
- Sector: Recursos Humanos
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
App muy sencilla y fácil de utilizar
Revisado el 24/11/2022
Es una app que utilizo diariamente para la gestión de la contabilidad de mi empresa, con ella...
Es una app que utilizo diariamente para la gestión de la contabilidad de mi empresa, con ella realizo la facruración , el inventario, las compras, los gastos, etc.Por su bajo coste, es accesible para todas la empresas, te ayuda ha hacer tu día a día más dinámico y llevadero, y lo pueden utilizar tanto pequeñas como grandes empresas.
Puntos a favor
Lo que más me gi¡usta de Xero es que es accesible para todo el mundo y es muy efectiva para hacer tu día a día más llevadero y ahorrar tiempo.
Puntos en contra
Lo que menos me gusta, es que es un poco compleja, ya que para su utilización se requiere tener conocimientos en materia de contabilidad.
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante Prueba gratis
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
Solución contable para autónomos
Revisado el 27/3/2023
Puntos a favor
Xero es una solución de contabilidad online fácil de usar, accesible y que te permite automatizar procesos y cuentas en tiempo real. Si buscas una herramienta contable eficaz, te puede servir.
Puntos en contra
Resulta complicada de aprender si no tienes mucha experiencia en contabilidad. El soporte al cliente no es tan sencillo cuando tienes dudas contables de la aplicación.
- Sector: Consultoría de gestión
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Herramienta de facturación y contabilidad en la nube
Revisado el 1/9/2023
Puntos a favor
Plataforma muy fácil de usar e intuitiva, permite conectarte con distintos bancos y aplicaciones como Stripe para centralizar la facturación del negocio.
Puntos en contra
Me parece un poco caro en comparación con sus competidores si no necesitas una gestión compleja.
- Sector: Ingeniería industrial o mecánica
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Software de contabilidad perfecto!
Revisado el 13/2/2023
Xero permite ahorrar tiempo principalmente a través de la automatización de cuentas bancarias y...
Xero permite ahorrar tiempo principalmente a través de la automatización de cuentas bancarias y reglas bancarias. Como con todo este tipo de software, hay ciertas cosas que le faltan, pero Xero está mejorando continuamente.
Puntos a favor
Fácil de usar. Buena integración con nuestro software de gestión de inventario y con las cuentas bancarias. Diferentes usuarios pueden tener diferentes niveles de acceso (por ejemplo, acceso a recibos y facturas pero sin acceso a datos bancarios).Incluye muchas otras posibilidades que se van conociendo y aprendiendo cuanto más lo uses!
Puntos en contra
Creo que la mayor desventaja del software es el precio, la tarifa de suscripción mensual es demasiado alta . Aparte del precio, la única otra desventaja es que el soporte es solo por correo electrónico lo que lleva más tiempo resolver los problemas.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Xero Facturacion por E-mail
Revisado el 1/12/2022
Bastante buena. El precio del producto es mas caro que otro software que use anteriormente pero sus...
Bastante buena. El precio del producto es mas caro que otro software que use anteriormente pero sus herramientas lo valen por completo.
Puntos a favor
Es facil de usar ya que el diseño es bastante limpio e intuitivo. Las herraminetas son muy faciles de ubicar.
Puntos en contra
Al principio si no tienes mucha experiencia se pueden cometer errores con la facturacion por e-mail
- Sector: Supermercados
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
El contador en forma sencilla
Revisado el 4/3/2023
Es un programa que nos ahorra tiempo, si bien aún puede mejorar es una gran herramienta de...
Es un programa que nos ahorra tiempo, si bien aún puede mejorar es una gran herramienta de contabilidad.
Puntos a favor
Fácilidad de uso, interfase integrada, funciones para integrar cambios en forma sencilla.
Puntos en contra
Problema al cargar gran cantidad de datos, tarifa muy alta.
- Sector: Salud, bienestar y deporte
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
mi xero
Revisado el 10/11/2022
me ha ayudado mucho, en cuanto a una mejor contabilidad y orden.
me ha ayudado mucho, en cuanto a una mejor contabilidad y orden.
Puntos a favor
toda la información la encuentras en la nube, sus herramientas para la facturación son increíbles, fácil de usar, sus alertas y notificaciones son de gran ayuda.
Puntos en contra
todas sus funciones son excelentes. cada una cumple su función y gestión.

- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Best in Multi-currency accounting for SMB
Revisado el 18/2/2021
Xero was the best choice back in 2015 (when no one gave multi-currency) and still is in 2021 (when...
Xero was the best choice back in 2015 (when no one gave multi-currency) and still is in 2021 (when there are some who do).
I have now added another company to Xero and cannot imagine shifting to another platform....ever.
Puntos a favor
With most clients abroads, we find its best to bill them in their local currency. Luckily for us, Xero is there to help sort our books out and keep them in order. It integrates with many bank feeds & popular wallets/fintechs like PayPal, Payoneer & TransferWise so accounts are upto date - always.
Another feature we really use is their tracking fields. Xero allows users to setup 2 tracking fields that can be added to invoices, expenses, bills and assigned to each line. This helps us keep track of project based work and has been our way since before Xero ventured into Project based accounting (that users need to pay additional fee for)
It also integrates with online payment gateways such as PayPal, Stripe, GoCardless, and a few others; thus payments are a breeze for clients.
As a non-accountant, Xero is easy to use even when you get into all the features it provides.
Puntos en contra
They have made some changes to their UI esp where invoices and expenses are concerned. Luckily for older users, expenses are still free however, for new users it isnt and each person filing expenses on it needs to pay a small fee. I think it should be free for a small number of users (atleast 2) and then charged.
Alternativas consideradas
Quickbooks OnlineRazones para elegir Xero
Freshbooks didnt give Multi-currency and it was causing problems with reportingSoftware anterior
FreshBooksRazones para cambiar a Xero
There was no multi-currency in Quickbooks available. Bank feeds were also not there for some of the banks I wanted. For a similar price point Xero offered better features and a product that was easier to use for a non-accountant.- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Xero is the ideal accounting solution for small businesses - easy, comprehensive and integrated...
Revisado el 24/8/2023
Overall, my experience with Xero has been extremely positive. I found the transition to the...
Overall, my experience with Xero has been extremely positive. I found the transition to the platform smooth and straightforward. The intuitive user interface allowed me to get started with the software quickly without the need for extensive training. I’m now able to easily manage invoices, payments, and track expenses. The integrations with banks and payment apps enabled me to automate financial processes. The reporting and dashboards helped me make better decisions to grow my business. I'm very happy with choosing Xero as my accounting solution, and would recommend any startup to consider it.
Puntos a favor
What I liked most about Xero was its user-friendly interface. The dashboard is simple and streamlined, allowing me and my accounting team to use the software smoothly even without extensive accounting background. I also enjoy the mobile access on phones and tablets, enabling me to manage accounting tasks anywhere. Additionally, the seamless integration with other banking and invoicing apps is great. Overall, Xero is easy to use and helpful for handling the day-to-day accounting of my business.
Puntos en contra
What I liked least about Xero was the limited custom reporting options. While Xero provides many standard financial reports, the ability to customize reports or create more complex accounting reports is restricted. So sometimes I need to export data to Excel to build custom reports. It also lacks advanced support for inventory or manufacturing accounting. But overall, Xero covers my needs as a small business for now, and I expect the platform will continue improving over time.
- Sector: Salud, bienestar y deporte
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 2.0 /10
Pretty good, but in the end, more complicated than needed for two person practice
Revisado el 21/1/2021
largely positive, but when they got rid of payroll, given my business of 2 employee/owner s-corp in...
largely positive, but when they got rid of payroll, given my business of 2 employee/owner s-corp in a medical practice, with no retail/inventory, it made things a ton easier to just do my accounting in Excel. It was really the payroll that made this a no brainer for me.
Puntos a favor
I loved the usability of this software. It was super easy to set up relatively sophisticated accounting with no accounting background. I thought the bank reconciliation was dynamite, and while they still had it, I loved the payroll. When I would eventually get triaged to tech support, the person was so patient, and so helpful it was really great, and they never seemed to mind spending a long time helping to fix some oddball problems that I'd made. Oh yes, loved it that they did the quarterly tax filings for me, but that also went away with the payroll
Puntos en contra
One thing about this accounting software - when you have a question their first response is to tell you to have your accountant look at it. I was using this software as a replacement for an accountant, in order to save money, so that advice didn't help much. When you do a google for help, you run into a problem: Xero seems to be doing accounting software for all the english speaking countries,e.g. new zealand, australia, UK, USA and canada. each of these countries has different business formations/corporations, different taxation rules, etc, as well as meaningfully different accounting vernacular. I would end up mnost of the time getting somewhere only to realize I'd pulled up the UK instructions to solve a problem.
Alternativas consideradas
QuickBooks Desktop EnterpriseRazones para cambiar a Xero
good recommendation from another provider who had a similar size busness. Was SUPER easy to set up, and the account reconciliation was a godsend.- Sector: Producción de alimentos
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Xero - A Solid Accounting Package
Revisado el 30/5/2023
With Xero we wanted an application to simplify and host our bookkeeping and accounting functions in...
With Xero we wanted an application to simplify and host our bookkeeping and accounting functions in an easy but reliable program. A program that had all of the necessary features and functionality for a full enterprise accounting system, o date Xero has met our expectations.
Puntos a favor
We have found the implementation and integration of Xero into our business, processes and workflow to be pretty seamless. The standard reporting package is useful and custom queries / analysis is pretty straight forward. We also really like the cloud based access that allows remote access almost anywhere.
Puntos en contra
Overall we don't have many Cons, but to make Xero better we'd like to see......Integration with a broader range of transitional apps would be great. Apps that track things like mileage travelled, POS (sales, credits, refunds) activity, pull invoices from regular suppliers / vendors (such as utilities).
- Sector: Servicios financieros
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Xero
Revisado el 18/9/2023
Overall we are very pleased with Xero and the application. We probably don't use it to its full...
Overall we are very pleased with Xero and the application. We probably don't use it to its full potential
Puntos a favor
Xero is very user friendly and we found it easy to implement the application into our business. The help sections are really useful too. Auto bank connection is good.
Puntos en contra
We had some issues with the bank feed in the early stages of implementation but this may have been more to do with the bank rather than Xero. It soon sorted itself out
Alternativas consideradas
Sage Business Cloud AccountingRazones para cambiar a Xero
cost and ease of implementation- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
money and employees management is easier with xero
Revisado el 17/8/2023
I 100% recommend Xero to both established and small companies because ever since we began to this...
I 100% recommend Xero to both established and small companies because ever since we began to this system it has operated efficiently to assigned duties and there errors to worry about.
Puntos a favor
I like mostly payroll management as it simplifys the calculation of employees hours, paying employees, withholding taxes among others.The sus is easy to use and has good user interface.
Puntos en contra
The most thing I hate is data transfer since it requires the use of external storage unit to move data. This is because it only operates on one computer.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Good for my small business
Revisado el 31/7/2023
I needed some way to keep track of things other than an excel spreadsheet. It does that and I've...
I needed some way to keep track of things other than an excel spreadsheet. It does that and I've made it through years of taxes with little trouble.
Puntos a favor
It was cheaper and less confusing than the other systems I looked at. I'm not very knowledgeable with accounting terms but I was able to look up what I needed.
Puntos en contra
The ability to "dumb" it down even more than they do might be helpful in cases like mine.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
A useful accounting tool for Start-Up Businesses
Revisado el 3/8/2023
Puntos a favor
It is user friendly, easy to learn and covers the business essentials well.
Puntos en contra
I personally don't use the Reporting functionality as I dont hink it hits the right marks.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Mensualmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Xero to Hero
Revisado el 12/9/2023
Puntos a favor
I used Xero for accounting. Everything is fine. It shows me accounting data paperless. This is very good. It makes financial management child's play. It is invaluable in helping you make informed decisions about the financial health of your business. Invoicing, expense tracking and even reconciliations are effortless. Plus, with Xero, my accountant and I can collaborate seamlessly.
Puntos en contra
It surprises me that I cannot upload statements from Amazon directly to XERO. To do this, I have to edit the statements over and over again.
- Sector: Construcción
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Aziz service
Revisado el 3/9/2023
the monitoring of orders from certain operators and I am no longer wrong in the balance sheet
the monitoring of orders from certain operators and I am no longer wrong in the balance sheet
Puntos a favor
data security has a significant impact on the application and it is easy to use
Puntos en contra
Cant use anymore with my phone and Need toi Ask every time a code toi log in
- Sector: Diseño
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 0.0 /10
Xero is made for accountants and not small business or tradies.
Revisado el 29/10/2020
Xero is quick to reconcile but so are the other brand options. I am making a lot of money for my...
Xero is quick to reconcile but so are the other brand options. I am making a lot of money for my accountant because I always need to ring and get help.
Puntos a favor
Easy reconciliation but this is a feature of most brands now.
Puntos en contra
Reports are impossible to configure and source the data I need. The layout is poor and not user friendly. The technical terms used are common to accountants but make no sense to small business operators. The online help is useless and takes forever to get a response. Feature requests are ignored and not even responded to. There are other brands that offer a much easier user interface and at a fraction of the cost. I was forced into XERO as it was the only brand my accountant would support. I have to ring the accountants for help all the time who change a fortune for simple advice. Every feature I need is an extra add on charge. The remember me at login does not work and I have to waste time with 2 step login every time I leave the computer for 5 minutes. XERO does not work well on the tablet. The bank feeds do not deliver all the transaction data detail and its very difficult to identify some businesses. Memorizing transactions and splitting purchases is a real time-waster.
Razones para cambiar a Xero
I was forced to use it by my accountant who would not support the other brands.- Sector: Contabilidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Xero is the One
Revisado el 16/8/2021
I am very satisfied to be building my practice on Xero. They have a good product with a good...
I am very satisfied to be building my practice on Xero. They have a good product with a good company behind it. They seem to really care about their advisors and see them as key to their business model. They have a great community and great support.
Puntos a favor
What I like most about Xero is its open-platform ethos. It's not one particular feature, it's the whole way that Xero approaches what it does, and it shows up all over the product. One small example is how easy it is to manually import bank transactions via CSV file, and then how easy it is to undo that import if it went wrong. It's less about features (although Cash Coding and Find & Recode are brilliant) and more about design choices.
Puntos en contra
I want them to hurry up and integrate Hubdoc into Xero itself. And when that happens, I want there to be a way to generate a report that shows which GL transactions don't have a source document.
Alternativas consideradas
Sage 50cloud AccountingRazones para elegir Xero
Quickbooks treats their ProAdvisors the way Scar treats the hyenas in the Lion King. For Quickbooks, the advisor community will always be a means to an end. Their products are built for consumers, not professionals, and I expect they always will be.Software anterior
Quickbooks OnlineRazones para cambiar a Xero
In the end, I decided that the ability to integrate apps was going to be determinative over the long term. Xero and QBO are way out in front when it comes to integration and I expect that as the market matures, they will end up with a Coke-and-Pepsi-level of market dominance. They may already be there. Early on, I tried to get someone to sell me Accounting Power and/or Sage 50, but neither company seemed organized enough to close the sale. I was looking for a software partner that I could build my practice on and Xero were the ones who showed me they wanted to be that and had a plan to make it happen.- Sector: Bienes de consumo
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Mensualmente durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Super Simple Accounting Software for Small to Medium Sized Businesses
Revisado el 15/9/2019
As a small business our main priority is to keep our monthly book keeping tasks simple and quick....
As a small business our main priority is to keep our monthly book keeping tasks simple and quick. Since moving to Xero from MYOB we have found a significant reduction in our book keeping time input. We are NOT accountants or book keeping experts and Xero as an accounting system has definitely made this part of our business much more efficient. We are guided by our accountant as how best to use the software and have been able to develop a simple client - accountant relationship with Xero being the main conduit of information between us.
Puntos a favor
As a small business we found Xero to be a simple and very cost effective solution for all our accounting - book keeping needs. Xero is very easy to set up with your accountant and reduces the time you need to spend on book keeping tasks each month. With automatic bank feeds the time we need to reconcile our accounts each month is minimal. The audit trail features mean any issues that arise can be quickly found and fixed. Being able to notate any transactions enables our accountant to quickly respond to our queries. As a small business keeping our external accountant costs down is very important to us and by using Xero means the time our accountant has to actually spend on our accounts is less and therefore so are the invoices we receive from him!
Puntos en contra
Some of the automatic accounts Xero suggests you reconcile to are not correct so it is important to double check each transaction before reconciling. We had issues setting up some of the automatic bank feeds and still have one bank account that will not process the feeds so we need to enter those transactions manually. When uploading a file of transactions we also had some issues and found it quicker just to manually enter them into the software.
Alternativas consideradas
MYOB BusinessRazones para elegir Xero
We found MYOB to be very time intensive on our part. As non booking experts our accountant recommended we make the switch and set up automatic bank feeds which we did. It has improved out book keeping efficiency tremendously. It has also saved us money in software costs and we don't need to be constantly ringing our accountant for help in reconciling transactions.Software anterior
MYOB BusinessRazones para cambiar a Xero
N/a. We were using MYOB and on our accountants advice we made the switch to Xero.- Sector: Contabilidad
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Xero leads the way for cloud based accounting software for small to medium businesses
Revisado el 12/9/2022
Very good. It certainly seems to be market leader and for good reason.
Very good. It certainly seems to be market leader and for good reason.
Puntos a favor
Although may not feature the type of reporting that would set it apart from competitors, it has good integration with other apps that can generally to the job.
For accountants, the customer support is good enough. There is a large community so you can usually find the answer you need if you run into an issue
Puntos en contra
Not every useful report is available. And may never get them if they arent on the roadmap. Only really found one strange issue around perpetual revaluing of forex that has not been resolved, and likely wont ever be. Its not critical, but would be useful.
Alternativas consideradas
Quickbooks OnlineRazones para elegir Xero
Sage 50 wasnt cloud at the time, its the only way you can work these days. Sage cloud service wasn't up to scratch back thenSoftware anterior
Sage 50cloud AccountingRazones para cambiar a Xero
Most advanced at the time- Sector: Entretenimiento
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Xero has helped us transform and streamline our processes
Revisado el 13/6/2022
Xero has streamlined our operations, and simplified our record keeping, and notification of when...
Xero has streamlined our operations, and simplified our record keeping, and notification of when bills are due for payment or invoices due for collection. The dashboard is fantastic for an overall picture. The reporting tools are excellent, and the ease of use is so logical and straightforward, that it's simple l to self-teach even for a beginner. On top of that when you have any questions the how-to guides are thorough in themselves, and support is excellent and very quick to come back to you with an in depth answer.
Puntos a favor
The ease of use is fantastic, and a beginner is able to self-teach quite easily with the fantastic guides and webinars that are available from Xero. The support is also exceptional and I have always had my queries answered in great detail and very quickly.
Puntos en contra
My main issue was that I would like to be able to create different delivery addresses on invoices that have one invoice address but different delivery locations, as it's important to specify. To workaround we write it in the body of the invoice, however with previous systems we have been able to enter multiple delivery addresses, for one invoice address and select the required one each time.